Beste mensen,
ik zit nu al ruim 3 uur topics te lezen hier om mijn probleem op te lossen, maar het wil maar niet lukken. Ik ken de policy hier en ik heb zelf op google en op got gezocht en zowat elke oplossing geprobeerd, maar tevergeefs. Ik ben bezig met een site waarbij ik een header helemaal bovenaan in het midden wil plaatsen. Moet toch niet al te moeilijk zijn neem ik aan.
In IE komt het gewoon linksbovenaan te staan en in FF zit het wel in het midden, maar dan ontstaan er kleine gaten tussen de achtergrond en de header.
IE (klikbaar):

FF (klikbaar):

Ik word hier eigenlijk een beetje gek van, dus ik zou het erg op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen.
EDIT: Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, het probleem is opgelost: Je moet de link naar de DTD meegeven. In mijn geval is het dus:
ipv
zoals dreamweaver standaard in een nieuw document zet. Let daar dus op! Het heeft me (en de mensen uit dit topic) een hele dag gekost om dit antwoord te vinden
ik zit nu al ruim 3 uur topics te lezen hier om mijn probleem op te lossen, maar het wil maar niet lukken. Ik ken de policy hier en ik heb zelf op google en op got gezocht en zowat elke oplossing geprobeerd, maar tevergeefs. Ik ben bezig met een site waarbij ik een header helemaal bovenaan in het midden wil plaatsen. Moet toch niet al te moeilijk zijn neem ik aan.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Welkom bij de carnavalsverveniging Tröss 'n Löss!</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css"/> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="header"></div> </div> </body> </html> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| body, html { background-image:url("images/background.jpg"); background-repeat:repeat-y; background-position:center; margin:0px; height:100%; } #wrap { position:relative; width:800px; height:100%; margin:0 auto; } #header { background-image:url("images/header.jpg"); background-position:top; width:800px; height:150px; } |
In IE komt het gewoon linksbovenaan te staan en in FF zit het wel in het midden, maar dan ontstaan er kleine gaten tussen de achtergrond en de header.
IE (klikbaar):

FF (klikbaar):

Ik word hier eigenlijk een beetje gek van, dus ik zou het erg op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen.
EDIT: Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, het probleem is opgelost: Je moet de link naar de DTD meegeven. In mijn geval is het dus:
HTML:
1
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/transitional.dtd"> |
ipv
HTML:
1
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> |
zoals dreamweaver standaard in een nieuw document zet. Let daar dus op! Het heeft me (en de mensen uit dit topic) een hele dag gekost om dit antwoord te vinden
[ Voor 13% gewijzigd door Oguz286 op 12-09-2006 21:25 ]