Toon posts:

wifi naast draad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een bedraad adsl netwerk. Nu wil ik voor een laptop en een multimedia apparaat (wat alleen werkt op wifi) een wifi netwerk erbij aanleggen.

Ik lees vanalles maar echt duidelijk wordt het niet.

Kan ik een wifi router? aansluiten op mij adsl modem en dus zo een draadloos netwerk ernaast draaien?
Ik wil tussen het wifi en bedraad netwerk kunnen communiceren (bestanden uitwisselen) en vanaf de wifi laptop kunnen internetten.

Wat is nu de praktische oplossing?

Alvast bedankt.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat heb je nu? Als je al een netwerk hebt, heb je genoeg aan een wireless access point...

Heb je nog geen netwerk (maar één computer) dan zou je een wireless router kunnen aanschaffen...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:46:
Wat heb je nu? Als je al een netwerk hebt, heb je genoeg aan een wireless access point...

Heb je nog geen netwerk (maar één computer) dan zou je een wireless router kunnen aanschaffen...
Ik heb inderdaad al een netwerk.

Wat is een goed access point, en sluit ik die aan op mijn switch?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Aan een accespoint heb je inderaad al genoeg als je al een netwerk hebt. Als ik het goed heb sluit je deze gewoon aan dmv een standaard netwerkkabel (ipv een computer dus).

De vraag is echter of het wel nuttig is om een acces point aan te schaffen aangezien een beetje budget-router vaak al goedkoper is....(kijk anders ook eens naar het Fonero gebeuren (search))

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:49:
[...]

Gewoon met een utpkabel. Is niet zo moeilijk en werkt meestal "out of the box". Alleen je encryptie moet je dan nog instellen, maar dat is per accespoint verschillend. Staat vast wel in de handleiding als je er eentje koopt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 21:36

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:49:
[...]

Aansluiten is idd doodsimpel: UTP-kabeltje in je switch stoppen en presto! Aangesloten! Ik heb een vergelijkbare situatie: bestaand bedraad netwerk en vervolgens uitgebreid met twee accespoints (ivm bereik). Laptop pakt het sterkste signaal, dus altijd een goede verbinding. Ik heb ze allebei rechtstreeks op de switch aangesloten. Voordeel: ik kan WPA gebruiken. Nadeel: 't is niet roaming. Aangezien ik tijdens het gebruiken van mijn laptop toch niet in/om huis aan het wandelen ben, woog het nadeel voor mij beduidend minder dan het voordeel.

BTW: ik gebruik twee 3Com a/b/g accesspoints. Bevalt prima. Bediening is eenvoudig, mooie software. Stil, snel, betrouwbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Jiffy op 13-09-2006 12:18 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 08:09
aangezien een los AP zo´n beetje net zo duur is als een router met AP kun je net zo goed een nieuwe router halen...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

benedictuz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:45:
aangezien een los AP zo´n beetje net zo duur is als een router met AP kun je net zo goed een nieuwe router halen...
eventueel kun je ook die router via een lan aansluiting ipv een wan aansluiting aansluiten op de huidge router... Hoef je daar niks aan te veranderen...

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wanneer je binnenshuis een draadloze verbinding wilt en je moet bijvoorbeeld vanaf de bagane grond naar zolder. Raad ik je aan om te kijken voor een draadloze adapter voor in het stopcontact. Heb ditzelf namelijk gister aangesloten bij iemand en het werkt echt prima. Gewoon aansluiten op de router, in het stopcontact. Boven in het stopcontact en aansluiten op de laptop. Geen drivers nodig gewoon plug en play.

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:27:
Wanneer je binnenshuis een draadloze verbinding wilt en je moet bijvoorbeeld vanaf de bagane grond naar zolder. Raad ik je aan om te kijken voor een draadloze adapter voor in het stopcontact. Heb ditzelf namelijk gister aangesloten bij iemand en het werkt echt prima. Gewoon aansluiten op de router, in het stopcontact. Boven in het stopcontact en aansluiten op de laptop. Geen drivers nodig gewoon plug en play.
Hou dan wel effe rekening mee dat de wandcontactdozen (die je wilt gebruiken ) op de zelfde groep zit, anders werkt het niet. :9

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42
dat is niet zo, als de wandcontactdozen maar op dezelfde fase zitten. Het gebruik van stekkerdozen is echter wel af te raden want dat geeft heel veel storing.
Pagina: 1