Samsung 204b en PC Zaak problemen

Pagina: 1
Acties:

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
5 dagen geleden heb ik een samsung 204b besteld bij PC Zaak.
Op hun site stond: "levertijd binnen 10 dagen".
Ik heb hem dus besteld en betaald, 5 dagen later staat ineens bij mijn bestelling: "end of life", terwijl de monitor nog wel op de site staat, wel leverbaar, maar nu voor een hogere prijs.

Ik dus eff bellen, komen ze met het verhaal dat de door mij bestelde versie van de 204b de goedkope versie is, en in de nieuwe versie van de 204b een andere beeldbuis zit.. hmkay...

Hoe zit dat precies met de regels? mag een verkoper na een bestelling en betaling zomaar de prijs verhogen en zeggen dat je meer moet betalen omdat je hem anders niet krijgt terwijl hij al op je deurmat had moeten liggen?

Weet hier iemand iets af van de "Goedkope versie" met de andere "beeldbuis"? (die dus ook onder de naam samsung 204b werkt)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je bent een overeenkomst aangegaan met de verkoper op het moment dat je betaalde. Als de verkopende partij in gebreke blijft wat betreft de te leveren goederen, dan moeten ze je het betaalde bedrag retourneren. Achteraf de prijs verhogen kan simpelweg niet zomaar, tenzij jij daar mee akkoord gaat natuurlijk.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Blorgg schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:23:
Je bent een overeenkomst aangegaan met de verkoper op het moment dat je betaalde. Als de verkopende partij in gebreke blijft wat betreft de te leveren goederen, dan moeten ze je het betaalde bedrag retourneren. Achteraf de prijs verhogen kan simpelweg niet zomaar, tenzij jij daar mee akkoord gaat natuurlijk.
Het probleem is echter dat Alsem de monitor voor de oude prijs wil. Ik heb hier ook wat research naar gedaan, maar heb nergens in een wetsartikel kunnen vinden dat je kan afdwingen dat je iets voor een bepaalde prijs krijgt die je hebt afgesproken, Als de verkopende partij in gebreke blijft krijg je je geld terug.. het enige dat je kan doen is naar een keurmerk organisatie een brief sturen (als PC zaak hierbij aangesloten is) misschien krijg je op die manier iets voor elkaar.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Verwijderd

mah beetje inventiviteit kan je ook schade vergoed krijgen uit de tekortkoming.. de TS zal betreffende monitor nu ergens anders tegen een duurdere prijs moeten kopen.. 6:74 geeft wel een aanknooppunt.
Of dit lonend is in zo'n geval is natuurlijk een andere vraag. En eigenlijk kan ik me zo niet herrineren of ik zo'n constructie ooit gezien heb.

overgens zou voor simpel je geld terug een in gebreke stelling (red. termijn, gewoon de afgesproken leveringstermijn stellen) en zodra deze verstreken is of ze zeggen zowiezo niet na te gaan komen zijn ze in verzuim en ontbind je schriftelijk via 6:265.

Menselijke manier is een belletje en dan ben je zonder wetsartikelen wss binnen 5 minuten klaar.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 18:42 ]

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
oke, dan laat ik het geld terugstorten.
Ik blijf het raar vinden, ze verhogen de prijs van het door mij bestelde product, en vervolgens zeggen ze dat het door de prijsverhoging een ander product is geworden en dat "mijn product" niet meer op vooraad is, terwijl het om 1 product gaat.
Het komt er dus op neer dat ze hem 4 dagen na de betaling en bestelling ineens niet aan mij willen verkopen omdat ze in de tussentijd de prijs hebben verhoogd.

dan maar eff slechte shopsurvey invullen :P

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
in principe geldt de prijs op het moment van bestellen, tenzij het overduidelijk een drukfout is.
Gelijk hebben en krijgen is een groot verschil, in dit geval een tijdrovende zaak, dus geld terug en naar een andere winkel zou ik zeggen.
Pagina: 1