Ik heb onlangs mijn laptop(acer travelmate 662) gecalibreerd met een Gretagmacbeth calibratie tool, maar ik heb nog een probleempje.
Ik zie verschil tussen het openen van foto's in de windows viewer en in photoshop. Ik heb voor gebruik van de calibratietool adobe Gamma van de laptop geknikkerd.
Maar nu zag ik net dat Intel extreme(nou nou wat extreme) graphics zich ook met het kleurbeheer bemoeit.
Kan dit het zijn dat ik geen gelijke foto's krijg te zien? En zo ja, hoe schakel je dit uit? Het verwijderen van Intel extreme graphics heeft alleen maar kwalijkere gevolgen.
De videokaart chip is: Intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller.
Of heeft dit ergens anders mee te maken?
Instellingen laptop en ps:
beeldscherm: calibratie profiel
photoshop: AdobeRGB
Camera: AdobeRGB
Ik had eerst alles op sRGB staan, maar ook daar had ik verschillen tussen photoshop, web en windows.
Ik zie verschil tussen het openen van foto's in de windows viewer en in photoshop. Ik heb voor gebruik van de calibratietool adobe Gamma van de laptop geknikkerd.
Maar nu zag ik net dat Intel extreme(nou nou wat extreme) graphics zich ook met het kleurbeheer bemoeit.
Kan dit het zijn dat ik geen gelijke foto's krijg te zien? En zo ja, hoe schakel je dit uit? Het verwijderen van Intel extreme graphics heeft alleen maar kwalijkere gevolgen.
De videokaart chip is: Intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller.
Of heeft dit ergens anders mee te maken?
Instellingen laptop en ps:
beeldscherm: calibratie profiel
photoshop: AdobeRGB
Camera: AdobeRGB
Ik had eerst alles op sRGB staan, maar ook daar had ik verschillen tussen photoshop, web en windows.