Toon posts:

mobo advies Athlon 64

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is aan een upgrade toe.

Omdat mijn budget beperkt is ben ik op zoek naar een all-onboard moederbord waarmee ik tóch kan gamen.
Hou me al een tijd niet meer bezig met de ontwikkelingen op dit gebied, dus vandaar enig advies gevraagd.
Ik wil graag gaan werken met een amd Athlon 64.

Dus vroeg ik me af; welk moederbord/chipset is geschikt voor mij?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien eerst verstandig te kijken wat je op je mobo wilt?
Wil je een S754, S939 of AM2 (het kan namelijk alle 3 voor een A64). Wil je wel SLI, wil je geen SLI, wil je wel crossfire of geen crossfire, wil je ATX of µATX, singlecore of dualcore etc.

Denk hier eerst eens over na, want dan kun je een stuk gerichter zoeken en dan is het voor jezelf makkelijker om erachter komen wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht aan een 939, omdat ik denk dat die ook snellere cpu's aan kan dan bv een 3000+
Am2 zijn volges mij al duurdere moederborden, dus die sluit ik uit.
547 zijn al oudere borden in mijn denkwereld..
SLI is volges mij gemaakt om 2 vga-kaarten erop te zetten dus dat wordt ook te duur, bovendien speel ik wel es een game, maar ben zeker geen gamer.

en van crossfire weet ik niet wat het betekend :|

Ik ben dus op zoek naar een budget bord waarmee ik een game kan spelen (grafisch geweld hoeft voor mij niet), en die later evt ook een snellere chip aan kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 17:06 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:03
Ik zou dan gaan denken aan een A8N VM mobo

http://tweakers.net/productsurvey/126650

alles onboard voor een redelijke prijs en een niet al te belabberde grafische chip.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:48:
Omdat mijn budget beperkt is ben ik op zoek naar een all-onboard moederbord waarmee ik tóch kan gamen.
Iets waar ik niet aan zou denken. Gamen @ onboard is not done.

Nouja...ligt ook een beetje aan de games, maar over het algemeen...streep erdoor

[ Voor 15% gewijzigd door Saturnus op 12-09-2006 17:16 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:15:
Iets waar ik niet aan zou denken. Gamen @ onboard is not done.

Nouja...ligt ook een beetje aan de games, maar over het algemeen...streep erdoor
Sja, geweldige prestaties moet je niet verwachten. Maar een wat ouder spel kan er prima op draain hoor. Zeker op zo'n GeForce 6150. Geintegreerde oplossingen van Intel zijn niet zo direct aan te raden als je nog een beetje wilt gamen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48
Neem AM2 zit wat meer toekomst in dan op S939 plank.

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb een GeForce 6150 in combinatie met een 3200+ single (Venice) core, en daar draait een spel als Far Cry prima op. Maar recente shooters kan je denk ik wel vergeten.

Ik zou overigens eens op marktplaats/speurders/etc gaan kijken, sinds de Core 2 Duo uit is zijn er massa's mensen die hun S939 bordjes + RAM + CPU de deur uit doen. Ideale combo voor jou, denk ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Dreamvoid op 12-09-2006 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet toch nforce/ geforce in overweging nemen?
hoorde dat de ATI 1600 ook wel in orde zou zijn, wat zijn de verschillen?

enneh,.. voor laag budget verwacht ik geen grote prestaties hoor! Laatste keer dat ik een spel speelde was het Unreal Tournament en Quake III op een asus 16mb TNT1 8)7

Verwijderd

ATI 1600 (pro/xt) is beter dan 6150 maar is niet onboard, en kost je dus weer 120-150 euro.

• Dreamvoid
  • Niet online
bv:
Asus A8N-VM CSM: €70 (onboard sound, onboard network, onboard video)
Athlon 64 3500+: €85 (als je wil gamen op voornamelijk iets oudere spellen heb je niets aan dual core)
2x512 MB PC3200 DDR400 (Kingston): €55 (lijkt me voldoende)

€210 totaal, moet misschien nog wel ergens goedkoper te vinden zijn. Tweedehands nog een paar tientjes minder. MSI heeft geloof ik ook een goed GeForce 6150 bord, zou ook evt kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 12-09-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan, dual core zit ik sws niet aan te denken(te duur!)
ik ga es wat surfen door de shoplinks op tweakers.net

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 16:01

Bejit

Svenska Faderland

dreamvoid schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:57:
bv:
Asus A8N-VM CSM: €70 (onboard sound, onboard network, onboard video)
Athlon 64 3500+: €85 (als je wil gamen op voornamelijk iets oudere spellen heb je niets aan dual core)
2x512 MB PC3200 DDR400 (Kingston): €55 (lijkt me voldoende)

€210 totaal, moet misschien nog wel ergens goedkoper te vinden zijn. Tweedehands nog een paar tientjes minder. MSI heeft geloof ik ook een goed GeForce 6150 bord, zou ook evt kunnen.
Ehm 2x512MB DDR400 kingston, is dat niet in totaal 110 euro ipv 55 euro? :>

Systeempje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik ga es wat surfen door de shoplinks op tweakers.net
Doe dat voortaan eens eerst, het is hier geen helpdesk waar je vragen van het kaliber van "dit zoek ik, zoeken jullie het ff voor me uit" :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.