[2D software] tooltje waarmee je meerdere foto's kan resizen

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Ben op zoek naar een tooltje waarmee je een X aantal foto's kan resizen en compressen.

Ik stuitte eerst op Advanced JPEG compressor van winsoft magic.. Maar als ik daarbij multiple images kies en ze wil resizen en compressen gaat het fout. Het programmatje compressed eerst de bestanden tot 50 kb (gaf ik aan) en daarna resized hij ze. Doordat ie eerst compressed, krijg je ongelovelijk lelijke foto's en daarna resized hij deze. Je kan helaas niet de volgorde bepalen waarin hij dat doet.
Rare is dat de images in het progje zelf, er wel goed uitzien 8)7 Misschien maak ik een erg stomme fout, maar dan kijk ik er helemaal over heen.

Iig, misschien dat iemand hier een tooltje voor weet of wie weet dat het gewoon in photoshop kan? Ik weet het iig niet en hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
thx _/-\o_ :D

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:18

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

In Paint Shop Pro kan het in ieder geval, lijkt me dat het in Photoshop ook moet kunnen dan.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoek eens op Photoshop batching

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
irfanview
photoshop
etc... zijn er ongetwijfeld meer te vinden met google

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik ken dat programma wat je noemt niet, maar wat als je nou eerst resized, en niet compressed, om daarna ze te resizen, en de grote hetzelfde te houden.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
Photoshop CS2 icm Adobe Bridge bied de mogelijkheid om afbeeldingen te verkleinen en te compressen (Tools - Photoshop - Image processor).

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Je kunt ook gewoon bij fotoshop bij File-Scripts-Image Processor kijken. Dan heb je dat gedoe niet met Adobe Bridge.

Everybody lies

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Ik gebruik voor zulk soort acties altijd "Irfan View". Dit is een gratis programma en je kan er heel erg makkelijk foto's mee resizen, op alle mogelijke manieren. In procentverhouding van de hoogte en breedte, aantal pixels. En natuurlijk ook een hele boel fotos tegelijk!

Download: http://www.tucows.com/preview/194967
Evt plugins: http://www.tucows.com/preview/415586

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• lowen.f
ah thx voor de antwoorden! ga nog ff irfanview uitproberen, maar photoshop biedt volgens mij al de uitkomst :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

ik gebruik altijd de power toy van windows zelf...

installeert in het rechtermuisknopmenu een extra knopje. ik vind het heel fijn werken :)

[ Voor 57% gewijzigd door NoTimeRemains op 13-09-2006 11:52 ]

This is the Way.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Zerora

Ik Henk 'm!

HIValicious schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:50:
ik gebruik altijd de power toy van windows zelf...

installeert in het rechtermuisknopmenu een extra knopje. ik vind het heel fijn werken :)
Ja, die gebruik ik ook. Werkt rete handig.
Na het installeren is het alleen ff rechtsklik op een plaatje of een selectie van meerdere plaatjes en dan Resize image :)

Download ImageResizerPowertoySetup.exe

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

easy thumbnails is het tooltje dat ik altijd gebruik.. super handig en snel! en zelfs gratis :)

[ Voor 5% gewijzigd door hobbeldebobbel op 13-09-2006 13:45 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

boner

misantropisch altruïst

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
XplodingForce schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:03:
Je kunt ook gewoon bij fotoshop bij File-Scripts-Image Processor kijken. Dan heb je dat gedoe niet met Adobe Bridge.
thnx voor de tip, nooit geweten eigenlijk, heb je ook zoiets voor Levels? :*)

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zeker een aanrader simpel en goed!

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 13:02

hbsJR

All rounder

je kan ook gewoon macro maken met photoshop. Dit is te vinden bij Window - Actions (ALT - f9 )
hiermee kan je gewoon kan je gewoon actie vereenvoudigen

• lowen.f
hey nogmaals bedankt voor alle reakties.

Ik heb nu eigenlijk een aantal andere specificaties waar hij aan moet voldoen... en ik denk dat ik iets met een 'batch' nodig heb.

Ik wil vanuit een map, een selectief aantal foto's vergroten/verkleinen in 3 verschillende maten. in 150x150, 250x250 en 516xwhatever (geen vierkant). Hij moet de foto's croppen, zonder dat er lege randen aan de boven of zijkant zit.
En de gecopieerde bestanden moeten allemaal een nieuwe prefix hebben.. 150_01.jpg, 250_01.jpg, 516_01.jpg, 150_02.jpg, etc etc.. Nogal veeleisend, maar zou dit mogelijk zijn? :)
Pagina: 1