[VOIP] Speedtouch 716 wil niet meer aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb gisteren de firmware versie van mijn speedtouch 716 naar de laatste versie gebracht. Maar nu kan hij niet meer registeren met sip.xs4all.nl

Dus ben ik teruggegaan naar de vorige software versie maar ook dit helpt niet. Ik gebruik de speedtouch als ATA Converter dus niet als ADSL modem. Ik heb dus ook het ip adres van 10.0.0.138
omgezet naar 192.168.100.240 zodat hij in de rest van mn netwerk past. Ik heb een nieuwe rtadd gedaan zodat hij naar buiten kan routeren via mijn router 192.168.100.250. En ik heb de dns client in de modem aangepast zodat hij kan resolven naar sip.xs4all.nl. Ik heb dit getest en dit werkt ook echt.

Alleen toch wil hij niet reageren en inloggen bij xs4all. Gebruik ik de account gegevens voor de xs4all softphone of voor een andere ATA converter dan werkt het wel. Het probleem zit blijkbaar toch echt in de speedtouch.

De logging zegt wel dat een register request wordt gedaan, op mn router zie ik ook echt dat het verstuurd wordt maar er komt nooit een reactie. Gisteren laat had ik wel een paar keer een reactie dat de username password niet klopte in de log maar deze kloppen echt.

Heeft iemand een idee wat ik gemist heb ??? Want er zijn wel een aantal dingen gewijzigd in de software van de speedtouch sinds versie 6.*

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 12-09-2006 16:34 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Met versie 5.3.3.5 werkt het aanmelden weer wel. Het probleem zit hem dus echt in de versie 6 software icm met mijn gewenste configuratie

Als iemand me verder kan helpen dan graag . . . .

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik heb op de 716V5 (WL) (fw versie 5.4) VOIP met XS4ALL ingelogd gekregen door, onder Expert Configure, bij Proxy het IP-adres 82.101.62.99 te gebruiken en bij Registrar de SIP-naam sip.xs4all.nl in te vullen. (Bij voipbuster moest vreemd genoeg in beide gevallen het IP-adres worden ingevuld.)
Ik denk dat het met de laatste fw versie dan ook wel op die manier gaat werken.

Gerrit