Toon posts:

Ontzettend raar probleem met geluid op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen een raar probleem met m'n headset (goedkope Labtec prut), althans, dat dacht ik. Namelijk dat ik af en toe geen geluid op heb m'n linker speaker.
Zojuist sloot ik m'n speakerset aan (Philips A2.500), en ik had precies hetzelfde probleem!!
En het is niet een halve minuut weg, nee het varieert nogal (ene keer faded het weg, andere keer stopt ie er meteen mee, etc.)... :? Ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd (verschillende versies), in de BIOS gekeken (alles stond goed), en al op GoT gezocht (niets over dit merkwaardige probleem gevonden!).
Kan ik concluderen dat de onboard sound (Realtek AC97) op m'n moederbord (Asus A8V) kapot is?

Alvast bedankt,
No_F34R

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
los contactje wellicht, waardoor ergens een capacitieve werking onstaat (kan ik me zo voorstellen omdat het geluid uit-fade zeg je). Je kan misschien nog proberen de contactjes schoon te maken, en anders zou ik me op je garantie beroepen. Verzeker jezelf er wel van dat dit hardwarematig is, en je niet per ongeluk op de mediatoetsen van je keyboard zit te drukken (als je die hebt) of er een stukje software de zaak vergramt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 18:21
ik denk dat de aansluiting waar je je headset inplugt kapot is. Ik heb dit probleem ook al zo vaak met een mp3 speler gehad, en dat kwam gewoon omdat het contactje van de aansluiting ofzo kapot was. Mischien eens een andere Sound Output aansluiting proberen (als je die hebt?)

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:25:
los contactje wellicht, waardoor ergens een capacitieve werking onstaat (kan ik me zo voorstellen omdat het geluid uit-fade zeg je). Je kan misschien nog proberen de contactjes schoon te maken, en anders zou ik me op je garantie beroepen. Verzeker jezelf er wel van dat dit hardwarematig is, en je niet per ongeluk op de mediatoetsen van je keyboard zit te drukken (als je die hebt) of er een stukje software de zaak vergramt.
Ik heb het schoongemaakt, maar het probleem blijft.
leonpwner1 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:29:
ik denk dat de aansluiting waar je je headset inplugt kapot is. Ik heb dit probleem ook al zo vaak met een mp3 speler gehad, en dat kwam gewoon omdat het contactje van de aansluiting ofzo kapot was. Mischien eens een andere Sound Output aansluiting proberen (als je die hebt?)
Als je goed leest, zie je dat 't niet alleen bij m'n headset is.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
ik ben zelf eigenaar geweest 2 asus A7V8x-x planken (AC '97 audio) en heb ook op allebei een kanaal minder gehad (links acter en rechts voor geloof ik..) bij de laatste nog aan t solderen en meten geweest, maar t lag iig niet aan de aansluiting!
was echt de chip die dood was...

maybe foutje van asus?
de 1e kreeg ik met n rmatje goed terug...

gang is alles

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:43

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:42:

Als je goed leest, zie je dat 't niet alleen bij m'n headset is.
Als jij goed leest, zie je dat hij niet de aansluiting van je headset bedoeld, maar de aansluiting op de (onboard) geluidskaart.

Don't dream your life, live your dreams!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 12:45
Ik heb ook altijd problemen met de Realtek geluidskaarten, kennelijk vaker dan anderen 8)7

Ik sluit nu gewoon Creative geluidskaartjes erop aan, werkt een stuk beter en minder frustratie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb 't probleem nu tijdelijk opgelost door switches te veranderen in Windows.
Toch maar eens 'n geluidskaartje kopen dan.

*lock*

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het nog steeds met een Asus P4G8X Dlx (tja voorloper van de Intel 875 chipset) en daar zitten geen prut componenten maar wel een chip voor het geluid die heeft gezegd doe het zelf maar. Ik was helaas 2 maanden over de garantie dus einde verhaal. Het geluid ging heel langzaam van links naar rechts en boem over. Crash van het systeem en einde Windows XP. Soms deed die het toch maar na een tijdje viel de linkerkant weg of deed de linkerkant het alleen. Nou einde verhaal. Dat ging een oude Creative Audigy 2 in en het geluid deed het weer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1