hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Nee, daar zul je echt een switch voor nodig hebben.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
ok, thanks. Dan ga ik toch maar voor de coax - optisch convertor. kost 2 tientjes. Optiche ingangen heb ik er nog twee van over namelijk. Die switches zijn vrij prijzig.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Is niet netjes, maar waarschijnlijk werkt het wel. Als ze inderdaad niet tegelijk aanstaan, want je merkt zelf al op dat dat niet goed gaat. Denk er wel aan dat van sommige apparaten de digitale uitgang signaal blijft geven als deze op standby staat. (
)
Het proberen waard, lijkt me.
Het proberen waard, lijkt me.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik zou het ook eerst gewoon proberen. Kans is dat het niet werkt, ook qua impedantie, maar wie weet. Ik heb het wel eens gedaan met een optische splitter, dat werk prima (geen last van weerstanden etc.), maar idd wel maar 1 bron tegelijkertijd.
Mocht je een converter willen gaan kopen? Zo'n ding is relatief eenvoudig zelf te maken, als je een beetje weet hoe een soldeerbout werkt. Voor een paar euri ben je het mannetje!
Kijk maar eens in dit topic, zelf al 2 gemaakt, doen het prima!
Mocht je een converter willen gaan kopen? Zo'n ding is relatief eenvoudig zelf te maken, als je een beetje weet hoe een soldeerbout werkt. Voor een paar euri ben je het mannetje!
Kijk maar eens in dit topic, zelf al 2 gemaakt, doen het prima!
heb echt totaal geen ervaring met solderen, ga het dus maar gewoon proberen. Zien we wel of er alsnog een convertortje moet komen
Zo'n switch is natuurlijk ook redelijk simpel zelf te maken met een simpele schakelaar. Zolang je geen lange kabels gebruikt is dat werkbaar. Anders komt er wat meer bij kijken aangezien je met je 50 Ohm impedantie zit.
OK, klein beetje oftopix, maar ik dacht, als we toch over s/pdif aansluitingen bezig zijn, kan deze er ook wel bij
Is het mogenlijk om op een MSI K9NGM2 die de onderstaande aansluiting heeft voor een extra digital uit:

een asus s/pdif module aan te sluiten

Het MSI board heeft 3 pinnetjes en de Asus heeft er 4. Nu wordt 1 van de asus pinnen niet gebruikt en als je in de handleiding kijkt, staan dezelfelde labels bij de pinnetjes, maar omdat ik toch een condensator enzo zie zitten op de Asus s/pdif module ben ik bang dat er iest gedaan wordt met het signaal en dat een beetje draadjes knopen niet de oplossing is. Maar misschien weet iemand mij te vertellen dat het signaal universeel is en dan ben ik weergerustgesteld
Is het mogenlijk om op een MSI K9NGM2 die de onderstaande aansluiting heeft voor een extra digital uit:

een asus s/pdif module aan te sluiten

Het MSI board heeft 3 pinnetjes en de Asus heeft er 4. Nu wordt 1 van de asus pinnen niet gebruikt en als je in de handleiding kijkt, staan dezelfelde labels bij de pinnetjes, maar omdat ik toch een condensator enzo zie zitten op de Asus s/pdif module ben ik bang dat er iest gedaan wordt met het signaal en dat een beetje draadjes knopen niet de oplossing is. Maar misschien weet iemand mij te vertellen dat het signaal universeel is en dan ben ik weergerustgesteld
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Gaat zonder problemen werken
Zou wel kunnen gaan werken met sowieso één restrictie: de optische uitgang van de Asus module gaat sowieso niet werken! (er zit ook geen 5 volts lijntje op je moederbord connecor en dat heeft die optische uitgang nodig om te branden)jobvr schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:42:
OK, klein beetje oftopix, maar ik dacht, als we toch over s/pdif aansluitingen bezig zijn, kan deze er ook wel bij![]()
........
Mocht het niet werken dan kun je altijd nog 2 draadjes aan de coaxiale connector van de Asus bracket solderen en deze 2 (let op aarde) op je moederbord bevestigen, dan werkt in ieder geval de coaxiale uitgang. Maar daarvoor heb je die bracket weer niet echt nodig. Een simpel (kort) 2 aderig snoertje een je moederbord connector en aan de andere kant een female tulp is dan ook voldoende.....
JA, heb je helemaal gelijk in, ik had niet goed naar het plaatje van MSI gekeken, maar als je idd naar het plaatje uit een handleiding van een asus mobo kijkt,kaajee schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:46:
[...]
Zou wel kunnen gaan werken met sowieso één restrictie: de optische uitgang van de Asus module gaat sowieso niet werken! (er zit ook geen 5 volts lijntje op je moederbord connecor en dat heeft die optische uitgang nodig om te branden)
Mocht het niet werken dan kun je altijd nog 2 draadjes aan de coaxiale connector van de Asus bracket solderen en deze 2 (let op aarde) op je moederbord bevestigen, dan werkt in ieder geval de coaxiale uitgang. Maar daarvoor heb je die bracket weer niet echt nodig. Een simpel (kort) 2 aderig snoertje een je moederbord connector en aan de andere kant een female tulp is dan ook voldoende.....

zie je dat er een +5 staat ipv de NC bij MSI. Dan moet ik toch maar de asus M2N-VM kopen en niet dat MSI board. Het gaat met namenlijk om de optische uitgang, want daarvan heb ik er nog eentje vrij op mijn versterker..
Had liever de MSI gekocht, want die scheiner beter te zijn met verschillende soorten geheugen, maar helaas
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Waarom geen geluidskaart? Heb je nog beter geluid ook.
ja, kan ook, maar dit had ik nog liggen... ik geloof niet dat een goedkope geluidkaart bij een digitaal signaal beter geluid geeft dat de onboard sound. Alleen bij duurdere kaarten die niet resampelen geeft digitaal een beteren geluidskwaliteit.. maar ik ben geen audiofiel, dus kan best zijn dat ik het mis heb :-)gelukkie schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:14:
Waarom geen geluidskaart? Heb je nog beter geluid ook.
Meet als je het aangesloten hebt wel even of er voltage over de coaxiale uitgang meetbaar is... Heb daar mijn versterker mee naar de kloten geholpen...
Optisch is natuurlijk wat dat betreft altijd goed...
zal je net zien dat ik de eerste ben die zijn versterker blind maaktMikeyMan schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:26:
Meet als je het aangesloten hebt wel even of er voltage over de coaxiale uitgang meetbaar is... Heb daar mijn versterker mee naar de kloten geholpen...
Pagina: 1