802.1x Supplicant voor een Wired-netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Martijn.gr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo Tweakers,

Voor een grote onderwijsinstelling in Nederland ben ik op zoek naar een 802.1x Supplicant die werkt onder Linux en als het even kan ook onder het Mac OS X.
Mijn zoektocht met diverse zoekmachines (o.a. google en yahoo) en de zoekfunctie van GOT heeft mij wel diverse supplicanten aangeleverd, maar veelal werken deze alleen op wireless, of vermelden niet duidelijk dat ze op wired netwerken ook hun taken kunnen verrichten.

Voorheen had Meetinghouse Data de Aegis Supplicant. Echter Meetinghouse is overgenomen door Cisco, en laatste heeft de support voor Linux en Mac OS X gedropt naar mijn idee. Er is namelijk geen informatie over te vinden.
Ook Funk had een supplicant, echter Funk is overgenomen door Juniper.
Deze supplicant leeft tegenwoordig verder als Odyssey bij Juniper en bied wel support voor Linux, echter alleen voor RedHat specifiek.

Omdat dit alles voor mijn afstudeerstage is hoopte ik dat er andere mensen zijn die eventueel een supplicant weten die onder Linux in het algemeen werkt.
Mijn zoekstring voor google was: Linux 802.1x supplicant.

Ik zou hier heel erg bij geholpen zijn.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

http://hostap.epitest.fi/wpa_supplicant/

en MAC OS X heeft 802.1x aan boord met EAP-LEAP, EAP-PEAP, EAP-TLS, EAP-TTLS (PAP, CHAP, MSCHAP, MSCHAPv2), EAP-MD5.

[ Voor 36% gewijzigd door JackBol op 12-09-2006 16:46 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Martijn.gr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05-2023
_DH bedankt.

De wpa_supplicant ben ik meerdere malen tegen gekomen. Ik denk dat ik uit frustratie op den duur ben gestopt met verder lezen als ik zag welke wireless cards en drivers ondersteunt werden.

Echter bij het nu opnieuw bekijken van de gehele pagina zie ik dat tussen de "Supported wireless cards/drivers" een enkele regel staat: Wired Ethernet drivers.

Ik dank je hartelijk voor het opnieuw onder de ogen brengen van deze supplicant.
Wat betreft het Mac OS X verhaal, hier zal ik mijn collega eens naar laten kijken, die heeft wat meer ervaring met Mac OS X.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En verder is het voor je afstudeerstage veel belangrijker dat je zelf je antwoorden vind, i.p.v. je vraag ergens op een forum te plaatsen.

Bovendien is dit geen Profession Networking & Servers topic :)

Dit topic is gesloten.