Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek naar goedkope, betrouwbare GSM

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heee lieve mensjes. Ik heb nu bijna 2 jaar gebruik gemaakt van de (Xenium) 650 van Philips, voornamelijk vanwege zijn eenvoud en (erg) lange batterijduur. Helaas is deze mobiel niet zo betrouwbaar en begon na een jaar al kuren te vertonen in het netwerkbereik. De bandbreedte van Telfort wordt niet/nauwelijks ontvangen, waardoor ik alleen op specifieke plaatsen het Telfort netwerk op kan.

Tijd voor vernieuwing dus en het liefst wel een goedkope. Dit zijn mijn "eisen" voor een nieuwe GSM:

* Zo goedkoop mogelijk
* Zo betrouwbaar mogelijk (Nokia?)
* Dus ook zo duurzaam mogelijk
* Goede batterijduur (ik bel soms 10 uur in de maand, dus dan is dat wel handig)
* Je moet er mee kunnen bellen en SMSen ;)

Een lekker simpel, goedkoop, betrouwbaar toestel dus. Helaas heb ik zelf echt de ballen verstand van die dingen en zoeken op de hierboven genoemde eigenschappen levert weinig op. Er is meestal alleen aandacht voor de dure, strakke, zo uitgebreid mogelijke toestellen ;(

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ALs ik jou was zou ik voor een prepaid nokia gaan. Een 1600 of een 3120 zou al voldoende zijn voor jou eisen. Kijken een rond op google voor deze moddelen, of stap anders een winkel in waar ze genoeg van zulke spullen hebben liggen!

Succes :)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55
Betrouwbaar en Nokia, gaat dat tegenwoordig al samen? :)
Ik heb goede ervaringen met Sony Ericssons, qua betrouwbaarheid en batterijduur.

Mare, wat is goedkoop voor jou? Ik vind 200 a 250 niet duur, wat dat voor jou is ...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, maar toch wel een max van 150 (als dat mogelijk is?)

Ik dacht dat Nokia wel betrouwbaar was/is, maar ik heb daar geen ervaring mee. Welk model van SonyEricsson past bij mij dan?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:51 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:13
Nokia 1100..
Stevig, klein en voor de telefoon een goede accu, houdt het zeker een week uit.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Nokia's zijn onverwoestbaar, de oudere modellen dan :D

sony ericsson heeft erg leuke toestellen :) , zelf doe ik al een tijdje met samsung

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:50:
Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, maar toch wel een max van 150 (als dat mogelijk is?)

Ik dacht dat Nokia wel betrouwbaar was/is, maar ik heb daar geen ervaring mee. Welk model van SonyEricsson past bij mij dan?
Ik denk de sony ericsson J110. Is gewoon ene basis instapmodel, en voor 75 euro ben je klaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:56:
Nokia 1100..
Stevig, klein en voor de telefoon een goede accu, houdt het zeker een week uit.
Ik zie het al, 1101 is de nieuwe versie, met verbeterde backlight. Eens kijken of die nog ergens te krijgen is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 11:28 ]

Verwijderd

Met jouw eisen; serieus > probeer een mooie 6310i op de kop te tikken. Ik heb de meest mooie nieuwe modellen gehad, maar dit blijft het beste.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:10:
Met jouw eisen; serieus > probeer een mooie 6310i op de kop te tikken. Ik heb de meest mooie nieuwe modellen gehad, maar dit blijft het beste.
Die is wel 177 euro en heeft een hoop functionaliteiten waar ik niets mee hoef

Verwijderd

Ja, maar voor die 177 euro heb je ook een toestel die het rustig twee weken blijft doen als je er niet mee zou bellen. En het alsnog erg lang vol gaat houden bij jouw belgedrag. De stand-by- en beltijd van dit toestel is simpelweg ongeëvenaard. Een 6310i ligt daarnaast lekker in de hand en belt gewoon lekker. Het is een fijn toestel. Het is ook een (oer)degelijk toestel.

Daarnaast: het toestel heeft bluetooth en dat heeft wat voordelen. Denk oa aan draadloze headsets. Mocht je wel eens in de auto bellen, is dat een goedkope manier om hands-free te kunnen bellen. Daarnaast is bellen met een headset comfortabeler.

Verwijderd

Ik zou je aanraden eens naar Sagem's te kijken. Ik heb zelf een SE's, een Siemens en nokia's (zelfs de zogenaamd onverwoestbare 3210 en 3310) gehad, en ik deed nooit langer dan 8 maand met een dergelijk toestel, waarna het onherstelbaar was (ook nooit garantie, maar ik ben gestopt met garantie claimen voor een gsm). Nu heb ik een Sagem, en dat ding gaat al een jaar en 2 maand mee, wat gezien de levensduur van mijn andere toestellen echt lang is.

Qua accuduur ben ik zéér te spreken over mijn Sagem, qua opladen gaat mijn moeder haar gsm dubbel zoveel in de stekker (Samsung met kleurenscherm, weet niet de welke), terwijl ze gewoon véél minder belt. Ik gebruik dat toestel ongeveer voor een 10a15 tal sms'jes per dag, en zo'n 3a4 minuten bellen per dag, en zo doe ik ongeveer een weekenhalf eer ik opnieuw moet laden. (en ik wordt meer gebeld dan ik bel, ik stuur gewoon vreselijk veel berichtjes. 10a15 is namelijk standaard, soms zitten daar weken van een paar 100berichten tussen ook) Als accuduur echt belangrijk is, moet je opletten met de samsung modellen, de meeste samsungs hebben nogal een zwakke accu.

Deze vb voldoet perfect aan je eisen, heeft bleutooth, en kost maar 60€.
http://www.sagem.com/mobi...au3.php?modeleType=mob25#

edit; in tegenstelling gelijk een nokia van 177€ heb je gewoon 3 van deze toestellen, wat het voordeel geeft dat je ook de garantie niet moet gebruiken. Is je toestel kapot, gewoon dumpen en een ander kopen; ik heb nl. het vermoeden als je 10u/maand belt dat je gsm onmisbaar is. 177€ gewoon weggooien gaat je altijd moeilijker afgaan dan een toestel van 60€.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:49:
Ik zou je aanraden eens naar Sagem's te kijken. Ik heb zelf een SE's, een Siemens en nokia's (zelfs de zogenaamd onverwoestbare 3210 en 3310) gehad, en ik deed nooit langer dan 8 maand met een dergelijk toestel, waarna het onherstelbaar was (ook nooit garantie, maar ik ben gestopt met garantie claimen voor een gsm). Nu heb ik een Sagem, en dat ding gaat al een jaar en 2 maand mee, wat gezien de levensduur van mijn andere toestellen echt lang is.

Qua accuduur ben ik zéér te spreken over mijn Sagem, qua opladen gaat mijn moeder haar gsm dubbel zoveel in de stekker (Samsung met kleurenscherm, weet niet de welke), terwijl ze gewoon véél minder belt. Ik gebruik dat toestel ongeveer voor een 10a15 tal sms'jes per dag, en zo'n 3a4 minuten bellen per dag, en zo doe ik ongeveer een weekenhalf eer ik opnieuw moet laden. (en ik wordt meer gebeld dan ik bel, ik stuur gewoon vreselijk veel berichtjes. 10a15 is namelijk standaard, soms zitten daar weken van een paar 100berichten tussen ook) Als accuduur echt belangrijk is, moet je opletten met de samsung modellen, de meeste samsungs hebben nogal een zwakke accu.

Deze vb voldoet perfect aan je eisen, heeft bleutooth, en kost maar 60€.
http://www.sagem.com/mobi...au3.php?modeleType=mob25#

edit; in tegenstelling gelijk een nokia van 177€ heb je gewoon 3 van deze toestellen, wat het voordeel geeft dat je ook de garantie niet moet gebruiken. Is je toestel kapot, gewoon dumpen en een ander kopen; ik heb nl. het vermoeden als je 10u/maand belt dat je gsm onmisbaar is. 177€ gewoon weggooien gaat je altijd moeilijker afgaan dan een toestel van 60€.
Waar koop ik zo'n Sagem voor 60 euro?

De my300x is het goedkoopste model van dit moment en toch wel tegen de 100 euro. Ik ben niet zo geneigd om een telefoon van dit merk te kopen, simpelweg vanwege de onbekendheid. Ik kan ook op internet geen enkele fatsoenlijke review/recensie vinden van de my300x of my301x. Ook zou ik zo niet weten waar je deze telefoon in de buurt van Enschede kan kopen, want dat maakt het wat betreft garantie toch een stuk makkelijker (ja, ik maak wel gebruik van de garantie).

Meer mensen ervaring(en) met Sagem?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Meer mensen ervaring(en) met Sagem?

Ik wil misschien de my301mx wel kopen. Die heeft tri-band tov de 300x, maar ik kan hem nu alleen nog met credit card via www.sagem.com kopen of bij pixelmania, waar ik alleen maar slechte verhalen over lees.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 14:37 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik heb toendertijd een reservetoestel van 40 euro gekocht bij een (reallife) winkel van www.usedproducts.nl; een of ander simpele sony-ericsson, lekker goedkoop dus en gemakkelijk.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Ik heb een Nokia 1100 (en een 8310 en een 3300, reserve-telefoons zijn altijd handig). Afgezien van de backlight (te zwak) is het een probleemloos toestel, waar de grootste digibeet nog mee kan werken.

Voordelen:
- geen camera
- geen kleurenscherm
- geen GPRS / UMTS
- geen MMS
- geen MP3
- geen radio
- geen bluetooth
- batterij gaat erg lang mee
- de bekende oude Nokia-menu's
- kost bijna niks

1 klein nadeeltje, er zit geen kalender op. Je kunt wel herinneringen instellen, maar je kunt niet even door de kalender bladeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 14:41 ]

Verwijderd

Gewoon in the phone house of bij bell company wss ook.

http://www.phonehouse.be/...Provider_Id=438201c5685cc

Blijkbaar wordt Sagem minder verdeeld in nederland, maar in België beginnen ze toch meer en meer gebruikt te worden. Sagem zit zelfs in de ProximusCollection, waarvan Proximus zelf zegt dat het door hun geteste toestellen zijn die aan hun kwaliteitseisen voldoen.

Simpele SE's zou ik niet kopen, ik heb een t100 gehad, mijn zus en haar lief ook, en géén van ons drie heeft dat toestel langer dan 7 maanden kunnen gebruiken. Alledrie miserie na een maand of 5. Als je dan goedkoop en simpel wil, zoek een basis LG'tje ofzo.

• NoepZor
Simpele Nokia's blinken volgens mij nog steeds uit in gebruiksgemak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu toch wel erg benieuwd geworden naar die Sagem toestellen. Die my310x ziet er ook erg strak (plat) uit :9
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:46:
Gewoon in the phone house of bij bell company wss ook.

http://www.phonehouse.be/...Provider_Id=438201c5685cc

Blijkbaar wordt Sagem minder verdeeld in nederland, maar in België beginnen ze toch meer en meer gebruikt te worden. Sagem zit zelfs in de ProximusCollection, waarvan Proximus zelf zegt dat het door hun geteste toestellen zijn die aan hun kwaliteitseisen voldoen.

Simpele SE's zou ik niet kopen, ik heb een t100 gehad, mijn zus en haar lief ook, en géén van ons drie heeft dat toestel langer dan 7 maanden kunnen gebruiken. Alledrie miserie na een maand of 5. Als je dan goedkoop en simpel wil, zoek een basis LG'tje ofzo.
Daar hebben ze jammer genoeg alleen de 300, de 301 heeft tri-band, wat toch wel wat leuke voordelen voor het buitenland biedt.
NoepZor schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:21:
Simpele Nokia's blinken volgens mij nog steeds uit in gebruiksgemak.
Nou ben ik niet op zoek naar gebruiksgemak, meer naar goedkoop & duurzaam

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 19:22 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had de 3510i van nokia. Ook een superding. Deed ruim een week met de accu, en oerdegelijk. En dan bedoel ik ook moeilijk te doden. Zonder schroefjes (had ik er uit gehaald :P) uit zak geklettert op zeiknatte straat. Hele telefoon uit elkaar, zelfs printplaat los e.d. . Alles weer vast geklikt, en werken maar :D
Klasgenoot heeft zijn 3510i op een ritje wasmachine getrakteerd, en dat overleefde de foon ook (behalve het display).
De 3510 (zonder i) heeft een zwart-wit scherm, en zal dus nog langer met de accu doen. Is alleen wel al een verouderd model helaas.

• NoepZor
Ze zijn goedkoop, duurzaam én makkelijk te gebruiken. Ik zou trouwens niet voor de 3510 gaan, die is erg groot.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand dus fatsoenlijke ervaringen met Sagem (my301x), of waar ik hem kan kopen?

Verwijderd

Nokia 6021. Voor rond de €100 te koop :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:50:
Nokia 6021. Voor rond de €100 te koop :)
Die is heel vergelijkbaar met de Sagem my301x. Iets dikker en iets lagere batterijduur. Iets minder strak uiterlijk, maar Nokia daarentegen wel stuk betrouwbaarder/bekender dan Sagem natuurlijk.

Nokia geeft zeker ook gewoon 1 jaar garantie? Dat vind ik zo weinig. Al mijn telefoon gingen kort na een jaar kapot :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 14:26 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Of je hebt de 6020, die is hetzelfde maar dan met camera ipv bluetooth... de 6021 heeft dus bluetooth :)...
Ik heb hier thuis nog een 6020 liggen.. wel degelijke telefoon en sterk signaal, vind alleen wel dat het geluid van oudere series zoals de 3410 beter geluid heeft...

Gallery V&A

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-11 17:57
DaannO schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:11:
[...]

Ik denk de sony ericsson J110. Is gewoon ene basis instapmodel, en voor 75 euro ben je klaar ;)
Ik wil zo'n j110 kopen, maar dan wel in de kleur soft cream (beige).
Alleen ik kom hem nergens tegen.

Weet iemand misschien waar de j110 in soft cream kleur te krijgen is?

• DaannO
deBennie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

Ik wil zo'n j110 kopen, maar dan wel in de kleur soft cream (beige).
Alleen ik kom hem nergens tegen.

Weet iemand misschien waar de j110 in soft cream kleur te krijgen is?
Alleen buiten de BNL :)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/images/fotos-nieuws/motorola-motofone-productfoto-groot.gif
Het Motofone topic

30 euro :)

[ Voor 47% gewijzigd door heracles op 08-10-2007 17:38 ]

• deBennie
En hij komt in de soft cream kleur ook niet naar nederland?

• DaannO
deBennie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:25:
[...]

En hij komt in de soft cream kleur ook niet naar nederland?
Belgie, Nederland en Luxemburg :P Dus idd alleen daar buiten.

En de F3 wens ik mijn ergste vijand niet eens aan :(

Verwijderd

nokia 1112 (komt uit engeland) voor 15 pond bij de virgin store vandaan, grappig om die naast mijn n95 te bruiken en vooral de batterij duur, heb er een bl-5c ingedaan, ipv de standaard batterij, bij "normaal" gebruik haal ik tot vandaag 12 dagen, en nog steeds 3 streepjes, vraag me af wanneer dat ding nou een keer leeg is :)

• deBennie
DaannO schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:34:
[...]

Belgie, Nederland en Luxemburg :P Dus idd alleen daar buiten.

En de F3 wens ik mijn ergste vijand niet eens aan :(
Snotverdikke, waarom komt die beige niet naar NL? En hoe weet je dat als ik vragen mag? ;)

En wat heb je tegen de F3? Ben benieuwd!

• DaannO
deBennie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:45:
[...]

Snotverdikke, waarom komt die beige niet naar NL? En hoe weet je dat als ik vragen mag? ;)

En wat heb je tegen de F3? Ben benieuwd!
De F3 heeft een erg hinderlijk menu. Alles werkt via spraak en dat zut. Niet mijn ding :P

Tjah, hoe ik dat allemaal weet. Check mn sig ;)

• deBennie
Zou een simlock vrije beige j110 ook vanuit het buitenland te bestellen zijn?

• DaannO
deBennie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:13:
Zou een simlock vrije beige j110 ook vanuit het buitenland te bestellen zijn?
Vast wel, kijk is op expansys oid :)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
X2

Al is sms'en niet echt fijn/handig/aangenaam/leuk/etc , maar voor die prijs is het gewoon een geniaal ding. :)

Pentaxiaan

Verwijderd

De nokia 1110i heeft het backlight probleem opgelost, ten aanzien van de 1110. Gewoon een simple telefoon om te bellen en te sms-en.
Pagina: 1