PC in netwerk verlies verbinding

Pagina: 1
Acties:

• cslekniws
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05-2025
Beste forumlezers,

Ik zit met een lastig netwerkprobleem waar ik niet uit kom. In het kort de situatie:
* Linksys router (geen draadloos)
* UPC internet op de Linksys gezet (clone mac adres gedaan van een PC die voorheen aangesloten was)
* Twee PC's in het netwerk aangesloten op de Linksys
* 1 PC met vast IP adres (deze heeft geen problemen => moet vanaf Internet benaderbaar zijn)
* 1 PC met een DHCP instelling (deze geeft problemen ook met een vast IP adres)
* Asus Access Point op de Linksys voor de Laptop die draadloos mee wil liften op het netwerk (geeft ook geen problemen)

Probleem is als volgt: de PC met de DHCP heeft bij het opstarten een goede verbinding (WAN en LAN). Na een poosje werken valt de verbinding weg (LAN indicator blijft wel gewoon werken). Als ik dan b.v. een ping doe naar mijn andere pc in het netwerk kan ik die pingen. Als ik een internet ping geeft kan hij wel het adres resolven, maar krijg wel time-out terug. Met andere woorden: de PC die problemen geeft zit nog wel op het LAN (op IP niveau) en op het internet, maar kan op geen enkele manier meer browsen (kan geen shares benaderen en geen internetadressen meer tonen). Als ik bij een weggevallen verbinding een tracert opzet vanuit de command prompt loopt die gewoon netjes door (??!!). Ik heb al een andere netwerkkabel geprobeerd, computer helemaal opnieuw ingerold, andere LAN poort op de Router, reset router en de AP even uit gezet en de andere PC die het goed doet. Ook het uizetten van firewalls en Virusscanner maakt geen verschil.Alles geen resultaat. Probleem blijft bestaan. In de Eventvwr zie ik nr 6004 regelmatig terug komen.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Zou het clonen van het MAC adres het probleem zijn? Mac adres van deze PC is immers hetzelfde als het MAC adres van de router (die hij simuleert om UPC voor de gek te houden). Moet ik een andere netwerkkaart gaan proberen?

Graag reactie.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
wat weerhoud je om je eigen ingeving in ieder geval te proberen.
dus probeer eens een andere netwerkkaart of uninstall deze netwerkkaart eens uit je device manager

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet wel dat netwerkapparatuur vaak routes opbouwt d.m.v. mac adressen. maar dit lijkt me niet het probleem binnen jou opstelling. Hoeveel mensen hebben wel niet het mac adres van hun pc gekloond om vervolgens dezelfde pc vrolijk zonder problemen achter de router te hangen.

Waarom regel je dhcp niet via de router, en zet je dat uit op de pc ?

• cslekniws
In ieder geval ga ik die netwerkkaart proberen.

Viper => De Linksys krijgt een IP via Chello en is zelf ook een DHCP server. De PC krijgt dan een IP adres via de Linksys. Duidelijk zo?

Ik vergeet te vermelden dat de OS'sen van beide PC's XP Proff. is.

• cslekniws
Opgelost!
Andere netwerkkaart erin en alle problemen zijn verdwenen.

Niet dat ik het snap, maar het werkt wel..