[folding@home] Core download probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de client geinstalleerd onder vista (nieuwste grafische versie), en het programma blijft proberen de core te downloaden, dit lukt echter niet, en het programma probeert steeds om dit overnieuw te doen. (kan wel downloaden, connectie is prima)
Heeft iemand al ervaring met dit probleem en zo ja, is er al een fix/workaround?
Mijn E6600 staat te popelen om mee te grazen }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Others have reported that the v5 client works fine in Vista beta 2, as long as IE7 is fully patched, and you don't use the Use IE Settings in fah. Besides, the server not responding sounds more like a fah server is down than a problem with Vista.
Misschien helpt dit. Heb zelf geen ervaring met Vista, dus meer als wat zoeken op het officiele forum kan ik ook niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf ook al ff gezocht op het forum, maar kan zo niets vinden, vinkje weghalen bij use internet explorer settings helpt helaas niet.

Firewall staat ook uit, en ik heb het programma expliciet via admin rechten toegestaan het netwerk te gebruiken. (vraagt het automatisch om)

Het zou gewoon domweg een server probleem kunnen zijn, aangezien hij wel start met downloaden en elke keer rond de 700k bytes die foutmelding geeft.

Ik wacht het wel ff af, tips zijn natuurlijk altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben eruit!

Voor vista rc1 gebruikers:
download het core bestand handmatig, open het in een hex editor, ga naar waarde 42( B ) en wis alles daarvoor totdat dat de eerste waarde is, sla dit op als .exe.bz. Pak de exe vervolgens uit in je fah dir, en rename het bestand naar FahCore_xx.exe.

Dit heeft bij mij iig gewerkt :D

Download locatie: http://www.stanford.edu/~pande/Win32/x86/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:45 . Reden: misplaatste smiley ( B ) werkt wel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:34:
Ben eruit!

Voor vista rc1 gebruikers:
download het core bestand handmatig, open het in een hex editor, ga naar waarde 42( B ) en wis alles daarvoor totdat dat de eerste waarde is, sla dit op als .exe.bz. Pak de exe vervolgens uit in je fah dir, en rename het bestand naar FahCore_xx.exe.

Dit heeft bij mij iig gewerkt :D

Download locatie: http://www.stanford.edu/~pande/Win32/x86/
sterkte, er zijn ongeveer 7 cores in gebruik die regelmatig een update krijgen.
Wel top dat je even de oplossing neer zet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Op het Folding-Community forum is er ook een Vista draadje:
Quick update for those using the new RC1: You don't have to go through the steps mentioned on page 1 anymore. Just create a link of the client on the desktop, right click it and select "run as administrator" - other than that you can go through the same steps as on an XP computer.
Mogelijk werkt het downloaden van de binary core wel met Administrator rechten. Users op Vista hebben nu eindelijk by default geen Admin rechten meer (Least-Privileged User Accounts zijn goed :) )

Verder is het afwachten tot Vista officieel gereleased wordt, eerder zal er geen update van de FAH client uitkomen die Vista specifieke changes heeft.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Misschien een wat onnodige kick, maar als iemand later dit topic nog eens doorspit kan het handig zijn:
http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=16165
Een linkje naar het onderwerp op de F@H-fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:48:
Misschien een wat onnodige kick, maar als iemand later dit topic nog eens doorspit kan het handig zijn:
http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=16165
Een linkje naar het onderwerp op de F@H-fora
Uit dat topic:
Some people have had problems running fah with the user control security feature active. You may have to disable that to get it to run. Read back through this thead, or the other Vista thread.
Het is dus een rechten probleem.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Pagina: 1