Toon posts:

Devolo tot 200 Mbps via stopcontact (maar werkt het ook?)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Devolo bekend van de netwerken via stopcontacten heeft een nieuwe serie producten uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.biz/webcms/0792189001155909253/dlan200av_sk_packshot_small_dfi.jpg

Ze claimen zelf snelheden tot 200 Mbps via het elektriciteitsnet
HDTV-streaming of VoIP-telefonie vereisen een storingvrije gegevensdoorvoer – zonder ergerlijke vertragingen. Bij kritiek dataverkeer voert de "Quality of Service" (QoS)-functie een automatische priorisering van spraak- of videogegevens in vergelijking met andere toepassingen uit. Zo kunnen realtimetoepassingen zonder storingen overgedragen worden. Ook als meerdere toestellen tegelijk in het netwerk met telkens verschillende toepassingen gebruikt worden.
Kortom ze beloven veel, maar zal dit in de praktijk ook zo zijn? Is er al iemand die er ervaring mee heeft??

link naar Devolo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:13 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de high speed versie, deze zou tot max 85Mb ondersteunen.
Ons huis is tijdens de verbouwing compleet opnieuw bekabeld, incl een nieuwe meterkast (bedankt broertje :) )
Helaas haal ik met de high speed versie in de meeste optimale situatie 28Mb.
dat is dan met beide kamers (zolder/huiskamer) op dezelfde stroomgroep.
Op verschillende stroomgroepen maar wel op dezelfde aardlek blijft er 18Mb over.
Over verschillende aardlekschakelaars had ik zelfs last van wegvallende verbindingen...

Hetzelfde setje ook bij mijn ouders geprobeerd met ongeveer dezelfde snelheden.

Het kán natuurlijk aan het setje liggen van mij, ik heb alleen geen vertrouwen meer in dit setje gehad en nu ligt er Cat6 :)

Het devolo setje wordt nu gebruikt om in de schuur een AP te ondersteunen ivm WiFibereik voor de buren :D

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
arjants schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:34:
Ik heb zelf de high speed versie, deze zou tot max 85Mb ondersteunen.
Ons huis is tijdens de verbouwing compleet opnieuw bekabeld, incl een nieuwe meterkast (bedankt broertje :) )
Helaas haal ik met de high speed versie in de meeste optimale situatie 28Mb.
dat is dan met beide kamers (zolder/huiskamer) op dezelfde stroomgroep.
Op verschillende stroomgroepen maar wel op dezelfde aardlek blijft er 18Mb over.
Over verschillende aardlekschakelaars had ik zelfs last van wegvallende verbindingen...

Hetzelfde setje ook bij mijn ouders geprobeerd met ongeveer dezelfde snelheden.

Het kán natuurlijk aan het setje liggen van mij, ik heb alleen geen vertrouwen meer in dit setje gehad en nu ligt er Cat6 :)

Het devolo setje wordt nu gebruikt om in de schuur een AP te ondersteunen ivm WiFibereik voor de buren :D
Als je dat doorrekent 85= 18 tot 28Mb dan kom je uit op 200= 42 tot 60 Mb

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dLAN 200 AVdesk Starter Kit 1184 € 229,90
Als je dat qua prijs afzet tegen een kabel (incl uren en zweet) vind ik het zelf niet haalbaar.
Je houdt dan geld over voor een mooie gigabit switch incl goede bekabeling :)

Mijn setje kostte destijds (14mnd) 165 Euro.

[ Voor 12% gewijzigd door arjants op 12-09-2006 15:11 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Leuke snelheden op de verpakking inderdaad, maar (grote maar) er zit op de powerline-technologie nog meer overhead dan op Wi-Fi.

Oftewel, alle standaard powerline producten die nu te koop zijn.
verpakking 14 Mbit/s --> effectief ~ 6 Mbit/s
verpakking 85 Mbit/s --> effectief ~ 25 Mbit/s
verpakking 200 Mbit/s --> effectief ~ 65 Mbit/s

En dat is in de meest optimale omgeving.

Storende factoren:
- Stekkerdozen (powerline plug dus zo dicht mogelijk bij je muur bevestigen
- Opladers (bv. GSM, maar ook adapters van boxen e.d.)
- Afstand
- Lichtdimmers

Etc, etc. Wat niet weg neemt dat je toch vaak dicht bij de effectieve doorvoer zult komen. Maar garanties heb je nooit !

Zelf heb ik een 85 Mbit/s Philips setje thuis liggen, en deze werkt echt perfect. :)
(Ps. dat Philips setje hebben ze nog niet op zoveel plaatsen, zelf werk ik bij Philips, dus dan weet je 't wel. ;) )

Happy Blessings <3

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik heb er ook een tijdje mee getest maar uiteindelijk hebben we toch geinvesteerd in bekabeling. Eenmalig een klus (overigens wel leuk hoor als je van klussen houdt, zo erg is het nou ook weer niet!) maar wel iets blijvends. Ik heb er geen problemen mee gehad terwijl het draadloze netwerk gewoon constant wel iets heeft, router die er mee stopt e.d. Zeker als je het allemaal een beetje handig aanlegt met kabelgoten is het prima te doen.

Verwijderd

Kabel kost 0.24 eurocent per meter, 0.40 eurocent per RJ45 connector en voor het gemak 40 euro voor een gigabit switch (zie Netgear GS105, etc).

De betrouwbaarheid van een bewezen techniek gaat bij mij boven gemak. Stopcontact (EoP) is nogsteeds niet echt "geweldig", en Cat5(e)/Cat6/Cat7 trekken is een eenmalige investering. Bij EoP devices blijf je steeds veel geld uitgeven als je wil upgraden (wegens defect/te oud).

Ik kan mijn Cat5E kabels over 10 jaar nog gebruiken, en als het "echt" te traag gaat worden dan kan ik Cat7 of glasvezel nemen (kan makkelijk 10gb/s overheen).
[/semi-offtopic]

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben erg benieuwd naar de pingtijden van deze adapters, met mijn wireless valt helaas geen enkel spel online te spelen, de ping is gewoon bagger. Nu heb ik niet onderzocht of het de wireless verbinding is of dat het gewoon de internet aansluiting is (is niet mogelijk om te testen) dus misschien ligt het daar wel aan.

Las in een ander topic dat de ping 3 ms kan zijn met nogal wat pieken, wat zijn jullie ervaringen hierin?

• Matthijs
Ik heb em binnen, letterlijk plug and play :D

Heerlijk, eindelijk geen wireless meer :) Ping is mooi stabiel, zoals ik het wil hebben!

Prachtproduct als je geen mogelijkheid hebt kabels te trekken en ook een pesthekel hebt aan wireless!

Edit: Ik heb de 85 mbit versie.

[ Voor 34% gewijzigd door Matthijs op 07-02-2007 19:29 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 12:17
Ik heb een jaar lang de 14 Mbps versie gebruikt om de afstand van meterkast bij de voordeur naar zolder te overbruggen. Als er een loze leiding aanwezig was geweest had ik wel UTP gebruikt, maar bij gebrek daaraan en geen toestemming van de vrouw om gaten te gaan boren om een kabel te kunnen trekken, was Powerline het beste alternatief.

Inmiddels heb ik nu ADSL2+ en voldeed de Powerline 1.0 set die ik had (haalde maximaal 580 kbps bij mij) niet meer. Dus maar een Powerline 1.1 set van 85 Mbps aangeschaft. Heb ik op zolder tenminste weer de maximale snelheid van m'n ADSL verbinding :D

Nu alleen nog die 14 Mbps set zien te verkopen... ;)

• Matthijs
Ik merk wel dat het niet echt zo stabiel is als een ethernetkabel, heb toch wel een een paar keer per dag dat de verbinding héél even eruit lijkt te liggen, genoeg om me pokersoftware/mirc te laten disconnecten, maar de verbinding is er ook zo weer itt wireless, dus dat is wel een voordeel. Omstandigheden zijn niet optimaal helaas hier, 1 vd stekkers zit bv in een stekkerdoos ipv rechtstreeks op een wandcontactdoos, die stekkerdoos zit alleen wel rechtsstreeks aangesloten (meterkastwandcontactdoos etc je kent het wel). Misschien ligt het daaraan, maar perfect is het zeker niet in mijn situatie.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 21:12
Mijn 85MB versie is altijd stabiel 54MB, dat is zonder verlengsnoeren in een appartement van een jaar of 10 oud.

Verwijderd

reactie in verkeerd topic, sorry

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 14:19 ]

Verwijderd

Ik ben bezig met een X10 home automation systeem, stoort dit niet op elkaar?? Ik heb er namelijk geen zin in om snachts mn bed uit te gaan omdat het alarm af gaat of dat de lampen aanspringen :S
Pagina: 1