Toon posts:

Die goede oude tijd: DX4-100 vs Pentium 100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een min of meer beschrijving van twee super oude mobo's gevonden, die de meest gare dingen onboard hebben. (oudste met videokaart die uitbreidbaar is, UTP netwerkkaart, smartdrive, plaats voor cachemodule en tot slot 23 jumperplaatsen :)) Ik heb een pentium 100 gekocht om een werkloos mobo daarvan te voorzien.

Nu heb ik ook een 486DX2 van de straat geplukt met een Technics Instruments processor. Volgens de online handleiding kan er een intel 486 DX4-100 (:9) op. Nu is mijn vraag wat de preformanceverschillen zijn tussen beide processoren.

Dit is geen vraag van levensbelang, maar ik vindt het wel leuk om te weten. Als ik een DX4-100 had dan zou ik het wel uitproberen. Helaas gaat dat niet en nu vraag ik aan jullie hoe het zit. Theoretisch hebben ze dezelfde snelheid, maar in de praktijk zl dit anders zijn.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Pentium 100 is veel sneller
komt doordat grafische berekeningen van een pentium toen revolutionair waren t.o.v. 486
ik heb zelf een 486 DX4-100 gehad en daarna een P100 (echt puur toevallig) maar deze P was veel en veel sneller vooral met scherm opbouw en starten van apps en de normale windows omgang.
doei

Verwijderd

Veeeeeeeeeeeel verschil!!!!

Heb geen benchies voor je maar ik weet wel nog dat mijn P1-100 vet sneller was dan de DX4-133 van een vriend van me. Ohja ik had maar 32MB erin hij had 64! Moet je bedenken....

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

De pentium is zeer sneller. De PR (pentium rating, voor het geval....) van een DX4 op 100 MHz is ongeveer 51. Tja...

Het moge duidelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja...dan wordt die DX4 voor mijn volgende projectje; eerst die pentium 100 PC in orde maken. ISA/PCI videokaarten liggen niet voor het oprapen en de HD's ook niet. Zal dus lang duren.

Verwijderd

Ik heb nog stapels hdd's (allemaal 640mb) en veeeeel vga kaarten liggen :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Interessant. Kunnen die Hd'tjes ook met z'n tweeën op een ide kabeltje? (ik heb er namelijk eentje waar geen master/slave kan worden ingesteld) En die videokaarten PCI of ISA, kleur of Z/W.

Ik heb zelf een ISA trident kaartje liggen, maar of dat werkt weet ik niet.
Pagina: 1