Toon posts:

Mac mini i.c.m. 42" Plasmascherm kan niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Mac mini aanschaffen om presentaties te draaien op beurzen. Dit gaat gebeuren op een 42" LG plasma, via de DVI aansluiting.

De presentaties lopen nu gewoon over de s-video kabel, en hebben dus een maximale resolutie van 800x600. Dat ziet er niet echt goed uit op een 42" scherm.

Nou heb ik net apple gebeld voor wat advies, en tot mijn verbazing raden ze de mac mini 1,83 Ghz Dual Core met 1 Gb intern geheugen af voor presentaties op grote plasma's... Er zit maar een 64 Mb gedeelde videokaart in, en het systeem zou het volgens de verkoper niet trekken op een 42" scherm.

De maximale resolutie op het scherm is via DVI 1280x1024. De software die gebruikt zal gaan worden is powerpoint, keynote, of gewoon een presentatie op video via frontrow. Op een normaal scherm zou die resolutie volgens mij geen enkel probleem geven. Maargoed, ik heb ook alleen ervaring met een Macbook Pro, waar wel een gewone videokaart inzit.

Mijn vraag aan jullie: Kan dit echt niet?

Er is enorme haast bij. Eigenlijk moet hij gisteren besteld worden, dus als iemand me snel zou kunnen helpen, graag!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik ben nu niet zo'n mac-expert maar persoonlijk lijkt een Core Duo met 1 GB RAM méér dan voldoende voor een presentatie... Daarbij is de schermresolutie niet zo speciaal meer tegenwoordig, 17" TFT's zitten al aan 1280x1024.

Ik vind het eerder netjes dat Apple je niet direct een Quad Xeon probeert aan te smeren :P

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Kan wel denk ik...
http://www.flickr.com/photos/minami/107896930/ (foto)
http://www.macworld.com/2...ts/macminihdtv/index1.php (artikel)

Had je al gegoogled :)

Edit: Volgens het artikel, draait het mooier met 1600 x 900
Checking the Displays system preference on my mini, the picture automatically resolved to 1,600-by-900 pixels at 60Hertz. I tried some greater and lesser resolutions—producing text that was either too hard to read or too bloated--and decided that the Mac had made the correct choice right out of the box.

[ Voor 52% gewijzigd door Nitai op 12-09-2006 14:09 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Alles hangt af van de resolutie, mac mini zal zonder problemen een presentatie op 1280 op het scherm kunnen toveren ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Het gaat meer om de native resolutie.... Dus alles wat boven 1280*1024 valt. Hij zal dan meer moeten renderen... en dat vind de mini niet leuk, vandaar dat ze het niet aanraden!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar jouw linkjes niet gevonden... thanx!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:07:
Het gaat meer om de native resolutie.... Dus alles wat boven 1280*1024 valt. Hij zal dan meer moeten renderen... en dat vind de mini niet leuk, vandaar dat ze het niet aanraden!
de maximale resolutie over HDMI op die TV is 1280x1024. Ik denk dat ik gewoon safe zit dan he?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Je zit gewoon safe hoor CyrusTheVirusNL, volgens dat artikel draait die mini zelfs lekkerder met een hogere resolutie ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:11
Waarschijnlijk heeft Apple dit gezegd omdat ze uitgaan van allerlij grafische (3D) eye-candy die je in je slides kan verwerken met Keynote. De mini zal, omdat ze geen losse grafische unit heeft, hier minder presteren dan bijvoorbeeld een iMac Core Duo.
Zolang 3D in je presentaties geen vereiste is, dan moet een Mac mini meer dan voldoende zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou heb ik net apple gebeld voor wat advies, en tot mijn verbazing raden ze de mac mini 1,83 Ghz Dual Core met 1 Gb intern geheugen af voor presentaties op grote plasma's... Er zit maar een 64 Mb gedeelde videokaart in, en het systeem zou het volgens de verkoper niet trekken op een 42" scherm.
Die jongen zit gewoone en beetje in zn eigen wereld en weet dat de 30" cinema displays een resolutie hebben van 2560x1600 ofzo en denkt dat een 42" dan wel helemaal een bizarre resolutie moet hebben en dat kan een mac mini niet vindt-ie.

Je hebt gewoon te maken met een 1280x1024 scherm, of dat nu 4" of 42" is, maakt voor de mac geen moer uit. Gewoon die resolutie gebruiken en dat scherm aansluiten en dan zou het als het allemaal een beetje meezit geod beeld moeten geven :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ok, weet ik genoeg mannen! Bestellen die handel dus. Bedankt voor de snelle info allemaal!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lukt makkelijk, maar die verkoper had ws. een hogere resolutie in gedachten voor een 42" scherm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:57:
Mijn vraag aan jullie: Kan dit echt niet?
Het kan echt wel. Ik heb een half jaar 1920x1200 op een G4 MacMini gedraait, en ook met grote afbeeldingen werkt dat prima. Goed, een MacBook is sneller, maar het is zeker niet traag ofzo.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Meest simpele Mac Mini kan perfect, draait op kantoor nu de allereerste Mac Mini G4 op een 60" plasma op 13xx x 768 zonder problemen via DVI.
Overgangen enzo in Keynote gaan ook perfect.
Alleen 1GB is toch wel minimaal wat je nodig hebt :)

DUS meest goedkope pakken en klaar.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1