Toon posts:

Eventueel defecte processor testen op nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Socket 939 Asus A8V-VM (Retail, sound, LAN, VGA)
Voor meer techtinfo zie: http://nl.asus.com/produc...=0&model=1003&modelmenu=1

Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB, Boxed)

Door haastigheid heb ik mijn moederbord kortsluiting laten maken met mijn computerkast. idd ja stom stom stom...
Het moederbord is kapot
De processor is een vraagteken
Het geheugen werkt nog

Nu wil ik hetzelfde moederbord opnieuw kopen en dan de processor waarvan ik niet weet of dat die het doet in het moederbord douwen om te kijken ofdat die het dan wel doet.

Is het echter mogelijk dat als mijn processor kapot is mijn nieuwe moederbord daardoor ook kapot gaat?!(grote kans/klein kans/uitgesloten??)

met zeer vriendelijk groet,
Roberto

p.s. Alles heeft gewoon gewerkt...

Verwijderd

nu weet ik het niet zeker maar het lijkt me dat het geen kwaad kan, ik had immers hetzelfde, kortsluiting op de kast toen naar een vriend gegaan en daar cpu getest en die deed het nog gewoon, en nu hek em weer werkend op een nieuw bord, maar je bent dus niet de enige die het overkomt! weet wel zkr dat je dat nooit meer gebeurd :p

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:37:
Is het echter mogelijk dat als mijn processor kapot is mijn nieuwe moederbord daardoor ook kapot gaat?!(grote kans/klein kans/uitgesloten??)
Nee, die kans lijkt mij bijzonder klein, zo niet uitgesloten. :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andersom kan wel, een defect Aopen bordje heeft bij mij weleens een Athlon 800 om zeep geholpen (in de tijd dat die nog gewoon dik geld kostten), was niet zo'n fijne ervaring. Een CPU die een mobo opblaast is IMO hoogst onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties, morgen een nieuwe halen en dan proberen maar...

En die fout zal mij idd nooit meer overkomen ;)