Toon posts:

Game PC 1800,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik wil graag binnekort een nieuw systeem kopen, want mijn huidige kan echt niet meer mee. Het systeem is voornamelijk bedoelt om op te gamen en in wat mindere mate ook programma's als Cinema 4D en Photoshop etc. te draaien.

Nu ben ik zelf redelijk nieuw op het gebied van PC's, en dit wordt dus ook mijn eerste zelf samengestelde. Dus ik hoopte dat ik wat hulp kon krijgen van jullie.

Dit heb ik samengesteld op Alternate.nl:

Thermaltake Armor [139] Heel mooie kast naar mijn mening, reviews ook positief

Intel® E6600 [339] - Lijkt me een logische keus als ik alle reviews bekijk.

Club3D X1950XTX [449] - Sterkste ATI kaart, Nvidia liever niet. Ik ben nog niet overtuigt om snel naar Vista+dx10 over te stappen dus ik wil graag deze kaart.

Seagate Barracuda 7200.10 250GB 16mb [85] - 250 GB is voor mij wel genoeg, ik heb in verschillende topics gelezen dat dit wel een van de snellere harddisks is?

Asus P5W DH Deluxe [219] - Hier ben ik niet helemaal zeker over, ik wil wel graag een Crossfire moederbord voor in de toekomst. Reviews van dit moederbord zijn wel positief maar de prijs is wat hoog. Misschien een goedkoper moederbord en dan een geluidskaartje erbij ? Tips?
(ik heb een X530 speakerset, btw. geen idee of dat iets uitmaakt..)

CoolerMaster RealPower 550 [109] Mooi, en meer dan genoeg vermogen lijkt mij?

Kingston ValueRAM DIMM 2 GB
(2048MB, 2, PC2-5300 / DDR2-667, CL5 5-5-12) [229] Hier ben ik ook niet helemaal zeker over, ik ga waarschijnlijk niet of nauwelijks overclocken. Goede keus?

DVD Brander: LG H20LB [39]
DVD Rom: LG GDR-8164B [19]
- Niets mis mee denk ik?

Sony Floppydrive [15] - Op alternate zeggen ze dit: "Om Windows te kunnen installeren op een Serial ATA of een SCSI harddisk heeft u soms een interne floppy drive nodig om de benodigde drivers te kunnen laden." - Het liefst laat ik dit weg, maar als het echt nodig is maakt die 15 euro niet zo veel uit.

Windows XP home [89]

Assemblage [50] - Dit doe ik liever niet zelf met mijn ervaring

Totaal = € 1.781,-

Bij azerty.nl:

C2D E6600 - 322,07

Thermaltake Armor zwart - 127,09

Sapphire X1950XTX - 424,87

Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x - 223,68

Asus P5W DH Deluxe - 213,41

CoolerMaster IgreenPower 500W
- 87,25 (Tips?)

Samsung DVD Brander - 33,75

Samsung DVD Speler - 18,72

Seagate Barracuda 7200.10 16MB 320 GB - 95,41

Windows XP Home - 84,80

Assemblage en Windows installatie
- 49,99

Totaal 1681,04

Ik heb Alternate gekozen omdat ze een makkelijk PC Builder systeem hebben, redelijke prijzen, redelijk veel keuze. Maar Azerty scheelt volgens mij aardig wat in prijs dus bestel ik daar misschien wel. Ik heb zo veel mogelijk zelf proberen uit te zoeken maar een paar dingetjes kom ik niet uit, en misschien heb ik ook nog wat over het hoofd gezien ofzo? Oh ja, is er een kans op driver problemen ivm die nieuwe hardware? Of lost Alternate/Azerty/ dergelijke dingen op als ze het systeem in elkaar zetten en testen?

Alvast bedankt in ieder geval :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 22:16 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 22:22
Die Floppy drive is echt niet nodig. Pas nog een systeempje maakt met een sata schijf zonder floppy-drive.
Zodra je raid wil gaan gebruiken heb je wel een floppy-drive nodig :) maar voor die ene keer dat je hem gebruikt kan je die vast wel uit een ouwe pc slopen :P

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik zou die zelfde pc eens in elkaar zetten bij azerty, die doen ook assamblage voor 30euro.

Anyway, ik zou voor een andere voeding gaan, een igreenpower van coolermaster, een Antec NeoHE of een tagan modulaire voeding. Die eerste 2 ivm de efficientie en of de tagan (of ander goed merk) waarbij je zelf je kabels kan samenstellen. (ik zit met een van de eerste voedingen die dat kan, een antec Neopower (1.5jaar oud) en het is echt relax)

En voor de zelfde prijs heb je btw veel beter geheugen (moet je het wel 2x kopen):
http://www.azerty.nl/prod...2-pc5400-675-mhz-2-x.html

/edit
zoals hierboven al word gezegt; floppy is niet nodig.
Ik bouw en gebruik zelf al 2 jaar geen floppys meer.. usbstick is goedkoper, sneller, makkelijker en draagbaar (diskdrive niet)

[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 12-09-2006 11:29 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
EDIT: Dope, je hebt 't helemaal niet gehad over Raid, alleen over SATA.
Afhankelijk van je controller wordt deze wel of niet ondersteund door Windows... onderstaande oplossing werkt iig ook. Lees even over het RAID gedeelte heen. ;)

Als je wilt beginnen aan RAID, zul je dat ook wel willen optimaliseren... daar zou ik eerst wat over gaan lezen (er zijn bijvoorbeeld problemen met een Windows XP SP2 installatie CD, en lastige oplossingen). Ook over Stripe Size en Cluster size e.d.
(Ik zit nu in hetzelfde proces. :) )

Om geen floppydrive nodig te hebben kun je ook (ongeveer) de volgende stappen uitvoeren:

1. Download nLite (www.nliteos.com)
2. Kopieer de bestanden van je nieuwe legale windows pc naar een map op je hard disk (bv. c:\nliteraid)
3. Download de laatste SATA/RAID drivers van je Raid-chip
4. Pak dit uit, zodat je de drivers als losse bestanden ziet staan
5. Start nLite (Deze vraagt naar de directory)
6. Selecteer 'Integrate drivers'
7. Selecteer de uitgepakte drivers

Ook de andere opties kun je nog instellen, zodat je zelfs een unattended install ( = alleen partitie selecteren voor installatie, andere vragen zijn al beantwoord). En enkele tweaks toe kunt passen.

8. Make ISO
9. Brand de ISO naar CD of DVD
10. Gebruik deze CD of DVD om Windows op je nieuwe machine te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door frankvdtillaart op 12-09-2006 11:36 ]

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb net dit samengesteld bij Azerty

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/8885/pc1dx3.th.jpg

veranderingen:

Cooler Master iGreen Power, 500 Watt
- zoals ixl85 zei

Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x - zoals ixl85 zei

Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 - IPV 250 GB. Ik hield bij azerty op een of andere manier veel meer geld over dus neem ik de iets grotere schijf voor een paar euros meer.

DVD rom/brander nu Samsung ipv LG - maakt niet zo veel uit lijkt me.

Club3D Theatron DD geluidskaart toegevoegd. ik vind enkel wat duitse reviews op het internet andere geluidskaarten zijn wat te duur of hebben lange levertijden.. Is dit wat?

Dit systeem beter? Ik weet nu wel zeker dat ik bij Azerty bestel trouwens, kwa prijs scheelt het nogal wat.

Ik heb geen plannen om aan RAID te beginnen, tot vanmorgen had ik er nog bijna niks van gehoord.

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Je asus moederbord heeft zelf ook een goede geluidskaart dus ik denk dat je die niet nodig heb die je er bij koop dan kan je meteen beter een goede kopen daar heb ej meer aan dan deze in mijn ogen is hij gewoon overbodig

voor de rest is alleen wel oke
grtz Mxxx

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Ik zou niet voor de CLUB 3d Theathron geluidskaart gaan omdat de support hiervoor waarschijnlijk niet zo heel groot is, als je toch liever niet een onboard geluidskaart wil, neem er dan een van een vrij hoog kwalitatief niveau (Audigy 4ZS of een midrange X-Fi, anders is het zonde van het geld omdat je het niet merkt)

ook zou ik op zo'n dure pc niet voor een Club3d Videokaart gaan, maar liever het zelfde type van een A-merk als Gigabyte / MSI / Leadtek, gewoon omdat deze kwalitatief net even beter zijn, en opp een bedrag van 1800€ vind ik dat een must. (voor een 800€ pc'tje zou ik rustig club3d overwegen)

Suc6 met deze strakke pc!

~ Mijn prog blog!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De iGreenPower is opzich een hele goede voeding alleen maakt ie als je het systeem belast veel te veel herrie. Ik had de 500W en heb die na 3 weken verkocht omdat ie de meeste herrie maakte van alle onderdelen in mijn PC.

Nou heb ik mijn syteem wel watergekoeld maar ook met luchtkoeling zal de voeding erg te horen zijn. Ik heb nu een Zalman 460W voeding in mijn PC zitten en die is heerlijk stil.

Let ook goed op met de Antec NeoHE voeding, oudere versie's van die PSU werken niet goed met de P5W DH Deluxe.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 12-09-2006 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal over de voeding nog wel eens wat dingen uitzoeken. Die geluidskaart laat ik er dan ook maar uit, dan kan ik eventueel later een wat duurdere erin zetten.

Ik heb btw bij de Azerty samenstelling voor de Sapphire 1950 XTX gekozen IPV Club 3D. Sapphire is wel goed toch?

Iemand nog tips voor de voeding? Het hoeft allemaal niet verschrikkelijk stil te zijn, maar niet té veel herrie als het kan.

In de eerste post staat wat ik nu heb :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 22:19 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik nu zelf het onboard geluid van de P5W DH en ik vind het prima.
In mijn PC zit nu een Sapphire X1900XT en daar is helemaal niets mis mee. Sapphire is een prima merk.

Je zou voor de zelfde voeding kunnen gaan als die ik nu heb, namelijk de Zalman 460W. Die zal zeker voldoen en is heerlijk stil.

• ixl85
Ik kan (als je de Igreenpower niet wil) een antec voeding zeer aanraden waar ze gebruik maken van een 12cm fan.
Ik weet niet of het probleem met de NeoHE en je mobo is opgelost (denk het wel... lijkt me raar als ze het blijven verkopen) maar ik heb al meerdere antec voedingen gehad en in systemen gezet. Die zijn wel altijd erg stil! (als je dat iets uitmaakt tenmiste).

Als je gaat gamen zou ik geen onboard geluid aanraden, anders wel.
Bij games heb je vaak EAX, ik zelf gamed een aantal jaar op een Soundblaster Live 5.1. Ik ben toen over gegaan naar een Audigy 2 ZS en het verschil was prachtig! het geluid was veel dieper, meer effecten, meer gevoel van richting enz.
Een X-fi kaartje vind ik persoonlijk te duur, maar de audigy 2 versie is al redelijk goedkoop.

Verwijderd

gewoon ook nog een floppy nemen. Er zijn nog genoeg redenen... bv:
memtest (het kan ook op cd, maar die moet je dan branden)
vriend(inn)en/familie (oude ooms/tantes) die nog wel floppies gebruiken
sommige sata controllers
raid

Voor mij iig redenen genoeg om nog een floppy te hebben :)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 20:06
idd :) voor de rest weinig erop aan te merken maar een flop drive is maar een paar euro.. gebruik het overal voor. bios updates. memtest. hdd tests. etc voor die paar euro ben je toch altijd weer blij als je er 1 hebt ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben van plan om binnenkort deze te bestellen, misschien is dat wat?

Commentaar mag ook natuurlijk :P

Kast: Aopen QF-50-C
Voeding: 450 Watt Antec SmartPower 2.0 Dual Fan
Mobo: ASUS P5N32-SLI SE Deluxe
Proc: INTEL Core2Duo E6600
Geheugen: PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2
Graka: Asus EN7950GX2/2PHTDVI
Brander: Plextor PX755A/T3

Totaal rond de € 1600,- bij perfectsystems en alles binnen 5 dagen leverbaar :)

Ben er wel een tijdje uit geweest en het is nu toch een aardig regenwoud geworden om doorheen te kijken :P

• DropjesLover
  • Laatst online: 11:33

DropjesLover

Dit dus ->

Martijn85 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:34:
Ik ben van plan om binnenkort deze te bestellen, misschien is dat wat?

Commentaar mag ook natuurlijk :P

Kast: Aopen QF-50-C
Voeding: 450 Watt Antec SmartPower 2.0 Dual Fan
Mobo: ASUS P5N32-SLI SE Deluxe
Proc: INTEL Core2Duo E6600
Geheugen: PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2
Graka: Asus EN7950GX2/2PHTDVI
Brander: Plextor PX755A/T3

Totaal rond de € 1600,- bij perfectsystems en alles binnen 5 dagen leverbaar :)

Ben er wel een tijdje uit geweest en het is nu toch een aardig regenwoud geworden om doorheen te kijken :P
ik zou naar een andere voeding kijken, heb zelf slechte ervaring met een smartpower 450, maar die zit natuurlijk standaard in de kast...

@ hierboven
daar werd gezegd dat de NeoHE voedingen niet goed samen zouden werken met deze chipset, dit probleem is verholpen, en de NoeHE is trouwens ook een modulaire voeding (heb hem zelf, heerlijk stil & opgeruimde kast)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• ixl85
De smartpower heeft 2 fans, je kan dan beter voor de neoHE gaan, 1 12cm fan die (mits het zelfde als de Neopower) super stil is en dus modulair.
Als je die gaaat bestellen; zet dan bij je bestelling als opmerking dat je de nieuwe versie wil ivm problemen met je mobo (dan weten ze het van te voren, als het dan fout geleverd word is het hun schuld en kan je ze er op aanspreken)
;)

• Martijn85
ixl85 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:59:
De smartpower heeft 2 fans, je kan dan beter voor de neoHE gaan, 1 12cm fan die (mits het zelfde als de Neopower) super stil is en dus modulair.
Als je die gaaat bestellen; zet dan bij je bestelling als opmerking dat je de nieuwe versie wil ivm problemen met je mobo (dan weten ze het van te voren, als het dan fout geleverd word is het hun schuld en kan je ze er op aanspreken)
;)
Dus dan neem ik deze voeding 500 Watt Antec NeoHE, wel iets duurder maargoed...

Volgens Extreme PSU calculator had ik maar 380w nodig terwijl voor de videokaart al 450w wordt aangeraden, dus denk dat ik dan met 500 wel wat marge heb.

En verder is dat systeempje dan ook wel goed qua geheugen en mobo enzo

• ixl85
welk geheugen heb je nu?
ik zie in je laatste update:
PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2

PC2 als merk ken ik niet?
Ik zou het echt bij corsair houden, anders OCZ maar die hebben de laatste tijd wat problemen qua mobo's en anders G.skill.

• Martijn85
ixl85 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:17:
welk geheugen heb je nu?
ik zie in je laatste update:
PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2

PC2 als merk ken ik niet?
Ik zou het echt bij corsair houden, anders OCZ maar die hebben de laatste tijd wat problemen qua mobo's en anders G.skill.
Het zijn Corsair TWINX modules dus dat zit wel goed denk ik :)

Ik ga het van het weekend maar gewoon bestellen denk ik, met commentaar voor de voeding erbij en dan kom ik vanzelf wel problemen tegen bij het in elkaar zetten, al hoop ik het niet natuurlijk :P

Bedankt voor de hulp d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit samengesteld: Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/3915/prorf4.th.jpg

Ik ben nu voor de Antec voeding gegaan, lijkt me goede keus als ik de reacties zie.
Ik heb er een floppy maar bijgedaan, gewoon voor de zekerheid.
DVD brander en speler nog niet zeker, maar echt veel verschil is er niet he? Maakt het voor mij iets uit als de spelers SATA of IDE zijn?

Wat zouden jullie eraan veranderen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog opmerkingen op dit systeem? Ik wil morgen graag bestellen :)

LINK

Sorry voor de dubbele post btw.

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:39

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Misschien een Tagen voeding? Ik heb hier een 480 watt, U22. Lekker stil, 2 fans, zeer stabiel ook onder zware last

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de Corsair RAM van de link kostte gisteren nog 111 euro, nu ineens 155 euro

Corsair TWIN2X1024-5400C4, 1024 MB, DDR2, PC5400, 675 MHz, 2 x - € 155,37 :'(

http://www.azerty.nl/prod...2-pc5400-675-mhz-2-x.html

Hoe kan dit zo ineens, of moet ik dat aan azerty vragen?

Ik heb eens verder gekeken, is dit dit anders niet wat: http://www.azerty.nl/prod...2-pc4200-533-mhz-2-x.html?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 13:08 ]

Pagina: 1