tips nodig om juiste keuze te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Binnen mijn werk wordt ik geconfronteerd met het volgende:
Er is hier behoefte om bepaalde directories op te schonen (bestanden ouder dan x dagen verwijderen).
Tevens moeten er een aantal databases op periodieke basis automatisch geschoond worden.

De klant wil dit graag multiplatform hebben (ze werken met Windows, Unix (Sun) en Linux (RedHat).

Wat is jullie advies om dit zo generiek mogelijk aan te pakken? Ik heb zelf het idee om dit binnen Java of Python te doen, mede omdat ik al enige ervaring heb met beide talen. Vind het alleen wat moeilijk om de juiste keuze te maken. Ben ik met java niet met een overkill bezig?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Java, niet JAVA.

Dit lijkt me gewoon een klus voor 'n scripttaal: eenvoudig aan te passen, overal draait een (lichte) interpreter, en overal op internet staan voorbeeldjes.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anders dan het volgende advies hebben we je hier niets te bieden: "maak het in de taal/omgeving die jou en het bedrijf het beste ligt, en waarin je de klus het snelste klaart". Wat maakt het uit als Java een beetje overkill is, als je daar wel het snelste de zaak in gemaakt kan hebben? Taal is echt onbelangrijk in simpele kwesties als deze, dit kun je namelijk zo ongeveer in elke taal wel oplossen.

Omdat er niet veel meer over valt te zeggen dan dit doe ik je topic op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.