designvraag thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:07
Een week na m'n verhuizing is het KPN gelukt om ook m'n ADSL mee te verhuizen, gelukkig nog met hetzelfde ip adres ook.

Ik zit alleen te dubben hoe ik het nu zal aanleggen. In m'n vorige woning had ik het ISRA punt in de meterkast, daar splitter, modem en een clarkconnect server neergezet. Vervolgens vanaf de clarkconnect doos naar de switch in de woonkamer.

Nu woon ik in een oudere woning met het ISRA punt midden in de woonkamer. Plek waar ik de switch weel neerzetten aan de andere kant van de woonkamer en de meterkast nog een flink stuk verder. Ik zat al te denken om de modem dan maar in de woonkamer te plaatsen en vandaar kabel te trekken naar de swtich en naar de meterkast. Ik zie alleen niet zo goed hoe ik m'n interne netwerk achter de clarkconnect server krijg zonder dubbel kabel te trekken.
Iemand ideeen? Iemand wel 's geprobeerd om een splitter weg te werken in het loze stuk van zo'n oude telefooncontactdoos?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Switch+ modem in huiskamer en clarkconnect in de meterkast, dan hoef je niet dubbel te trekken.

• Wijnands
Nee maar volgens mij ben ik dan het voordeel kwijt van de clarkconnect doos als extra bescherming van m'n netwerk.

Ik ga vanavond maar 's kijken hoe de bekabeling precies ligt.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou zoveel mogelijk in je meterkast wegproppen.

Maar het is natuurlijk per huis / inrichting weer verschillend als je een plek hebt om je switch enzo achter te verstoppen dan kan het wel in de woonkamer. De herrie makers zoals servers zou ik lekker in de meterkast zetten of op zolder.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch aan de andere kant van de kamer een switch zetten, die je helemaal open zet?
Dan kan jouw Clarkconnect PC'tje nog steeds alles regelen binnen het netwerk, ook DHCP en dergelijke... :)

Moet je uiteraard wel dingen als firewall / NAT / DHCP etc uitschakelen op die switch... :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2006 17:08 ]

• Wijnands
Net even in de kruipruimte gekekn, misschien valt er zo wel iets te doen. Morgen m'n vrouw maar 's naar beneden sturen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wijnands schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:00:
Nee maar volgens mij ben ik dan het voordeel kwijt van de clarkconnect doos als extra bescherming van m'n netwerk.

Ik ga vanavond maar 's kijken hoe de bekabeling precies ligt.
Hoezo ?? Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Fysiek maakt het helemaal niet uit waar je spul staat ! Je gebruikt op de client gewoon de Clarkconnect als gateway.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 22:34

Jiffy

God, you're ugly!

GJ-tje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:07:
Moet je uiteraard wel dingen als firewall / NAT / DHCP etc uitschakelen op die switch... :)
Ik ken niet veel switches met firewall/NAT/DHCP erop... ;)
KillerAce_NL schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:16:
[...]
Hoezo ?? Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Fysiek maakt het helemaal niet uit waar je spul staat ! Je gebruikt op de client gewoon de Clarkconnect als gateway.
Hij wil (zie TS) liever geen dubbele kabel trekken. Als je, zoals Killerace voorstelt 'Switch+ modem in huiskamer en clarkconnect in de meterkast' doet én je wilt je Clarkconnect-box als firewall blijven gebruiken, loopt er dus wél een dubbele kabel naar z'n meterkast. Modem (huiskamer) -> Clarkconnect (meterkast) -> switch (huiskamer).

Switch bij de Clarkconnect-box lijkt me dan handiger.
Wijnands schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:17:
Net even in de kruipruimte gekekn, misschien valt er zo wel iets te doen. Morgen m'n vrouw maar 's naar beneden sturen.
Houdt goed de vochtigheidgraad van je kruipruimte in de gaten. Als de grond vochtig is, zou ik m'n servertje daar iig niet neerzetten. En zorg er voor dat je, al prop je je Clarkconnect-machientje op zolder of in een kast, er tóch makkelijk bij kunt voor onderhoud. Ok, uptimes van vele maanden zijn geen enkel probleem, maar áls er iets vervangen moet worden is het wel net zo handig als je er enigszins bij kunt...

[ Voor 81% gewijzigd door Jiffy op 13-09-2006 12:29 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Wijnands
:-) Server gaat echt niet onder de grond, die gaat de meterkast in. Wat ik overweeg is om de splitter onder de vloer te leggen maar zelfs daar ben ik nog niet zeker van. Even goed onder de grond kijken eerst. Beetje googlen vond ik dit en dat heeft een hoop nuttige info voor mij:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12483

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hoeft helemaal niet dubbel te trekken als je mijn voorstel volgt.
Ik neem aan dat de situatie nu zo is:
isra-modem-clarkconnect-switch-clients ?

Modem en switch zet je in de kamer. De kabel van je switch naar de clarkconnect kun je splitten (2x 4 aders -> 2x nic van clarkconnect). Nu hoef je maar 1 kabel fysiek te trekken.
Pagina: 1