Welk moederbord met grootst mogelijk aantal sataII ports

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35
In navolging van mijn topic: [RAID] 2 dezelfde raid controllers, gaat dat werken? en mijn reactie op: Raid: Nieuw moederbord of controller? moet ik toch kijken naar een andere oplossing.

Aangezien meerdere pci/pci-e/pci-x raidcontrollers duurder zijn dan een nieuw moederbord heb ik een zoektocht gestart naar moederborden met minstens 6 sataII poorten, echter bij voorkeur moeten er het 8 zijn

Asus heeft bijv. de M2N32-SLI Deluxe (en de Workstation) uitvoering die ik zelf heb in mijn game pc, echter wil ik het gebruiken voor server doeleinden.

Moet ik gaan uitkijken naar een server moederbord of...

Ik wil namelijk RAID 5 gaan gebruiken voor het volgende het volgende:
ARRAY 01: MP3 Collectie
ARRAY 02: USER Accounts

Rest mij nog 2 poorten waar ik zo een invulling aan kan geven, waar ook geen backup voor vereist is

Of neem ik genoegen met een 6 ports sataII moederbord en koop er nog een losse controller bij?

Wie..

discogs

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Als je serieus bent met RAID gebruik je toch sowieso geen onboard meuk, maar koop je er een fatsoenlijke controller bij?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
loewie-643- schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:05:
In navolging van mijn topic: [RAID] 2 dezelfde raid controllers, gaat dat werken? en mijn reactie op: Raid: Nieuw moederbord of controller? moet ik toch kijken naar een andere oplossing.

Aangezien meerdere pci/pci-e/pci-x raidcontrollers duurder zijn dan een nieuw moederbord heb ik een zoektocht gestart naar moederborden met minstens 6 sataII poorten, echter bij voorkeur moeten er het 8 zijn

Asus heeft bijv. de M2N32-SLI Deluxe (en de Workstation) uitvoering die ik zelf heb in mijn game pc, echter wil ik het gebruiken voor server doeleinden.

Moet ik gaan uitkijken naar een server moederbord of...

Ik wil namelijk RAID 5 gaan gebruiken voor het volgende het volgende:
ARRAY 01: MP3 Collectie
ARRAY 02: USER Accounts

Rest mij nog 2 poorten waar ik zo een invulling aan kan geven, waar ook geen backup voor vereist is

Of neem ik genoegen met een 6 ports sataII moederbord en koop er nog een losse controller bij?

Wie..
Wel iets meer info graag:
-hoeveel geld heb je te besteden?
-Wil je je amd64 behouden, of stap je over op intel?

Verwijderd

welke socket?

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik zou zelf ook een fatsoenlijke controller kopen voor raid, zoals mijn collega hierboven zegt.

Beroeps brabander

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk, zoeken kun je zelf ook :o

Komt bij dat je geen info geeft over exact wat voor load en throughputs je verwacht, wat voor CPU(s) er gaan draaien en hoe hoog de CPU load mag worden (maw gaat deze bak nog iets anders doen dan fileserveren). Hier is dus gewoon geen zinnig antwoord op te geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.