In navolging van mijn topic: [RAID] 2 dezelfde raid controllers, gaat dat werken? en mijn reactie op: Raid: Nieuw moederbord of controller? moet ik toch kijken naar een andere oplossing.
Aangezien meerdere pci/pci-e/pci-x raidcontrollers duurder zijn dan een nieuw moederbord heb ik een zoektocht gestart naar moederborden met minstens 6 sataII poorten, echter bij voorkeur moeten er het 8 zijn
Asus heeft bijv. de M2N32-SLI Deluxe (en de Workstation) uitvoering die ik zelf heb in mijn game pc, echter wil ik het gebruiken voor server doeleinden.
Moet ik gaan uitkijken naar een server moederbord of...
Ik wil namelijk RAID 5 gaan gebruiken voor het volgende het volgende:
ARRAY 01: MP3 Collectie
ARRAY 02: USER Accounts
Rest mij nog 2 poorten waar ik zo een invulling aan kan geven, waar ook geen backup voor vereist is
Of neem ik genoegen met een 6 ports sataII moederbord en koop er nog een losse controller bij?
Wie..
Aangezien meerdere pci/pci-e/pci-x raidcontrollers duurder zijn dan een nieuw moederbord heb ik een zoektocht gestart naar moederborden met minstens 6 sataII poorten, echter bij voorkeur moeten er het 8 zijn
Asus heeft bijv. de M2N32-SLI Deluxe (en de Workstation) uitvoering die ik zelf heb in mijn game pc, echter wil ik het gebruiken voor server doeleinden.
Moet ik gaan uitkijken naar een server moederbord of...
Ik wil namelijk RAID 5 gaan gebruiken voor het volgende het volgende:
ARRAY 01: MP3 Collectie
ARRAY 02: USER Accounts
Rest mij nog 2 poorten waar ik zo een invulling aan kan geven, waar ook geen backup voor vereist is
Of neem ik genoegen met een 6 ports sataII moederbord en koop er nog een losse controller bij?
Wie..