Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AOpen AX4B-533 - PCI Raid probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 15:01
Geachte tweakers,

Ik ben nu bezig met een PC van een kennis, zijn vorige schijf is gecrashed en omdat hij toch met belangrijke data werkt heb ik hem een raid mirror aanbevolen.

Nu heb ik voor hem een simpel silicon image 3112 kaartje gekocht i.s.m 2x 200gb schijven.

Nu hoort het zo te zijn dat bij het post scherm ergens een raid bios op de proppen komt. Dit is dus niet het geval.

Iemand ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt!

Mexxwelll

Verwijderd

Is het alleen een SATA controller? Of staat op de verpakking dat ie ook raid 0+1 kan doen.

Want zover ik het gezien heb bij Sillicon Image zag ik het er niet bij staan.

• Mexxwelll
Raid 0+1 ja..

Tis een simpel kaartje van Target met een silicon image chip erop.. Maar het gekke is dat er bij de post geen scherm tevoorschijn komt waar ik de raid aan kan maken :S

Verwijderd

Weet niet zeker als deze info voor het kaartje bedoeld is:

This board will act as normal NON-RAID card when BIOS not configured for RAID.
Just proceed to Software Installation section directly. If you use traditional parallel ATA
HDD, make sure your hard drives be set up as master mode before the RAID setting.
3.1. Creating Striped Sets (RAID 0)
1. As the BIOS boots, Press CTRL+S or F4 to enter the raid bios utility.

Info komt van:
http://www.lindy.com/uk/downloads/manuals/70540.pdf

• Mexxwelll
Bedankt voor je reactie..

Maar die bios komt nooit tevoorschein dus ik kan nooit op ctrl+s of F4 drukken..

dat is juist het punt.. als ik de driver inlaad in windows setup herkent hij 2sata's maar hij moet er 1tje in raid herkennen

edit
En bij de user manual staat:
Sata3112-150R(raid)
/edit

[ Voor 12% gewijzigd door Mexxwelll op 12-09-2006 13:13 ]

• Mexxwelll
niemand?

Verwijderd

Het BIOS scherm komt dus niet naarvoren van het kaartje... het kan zijn dat je iets in het BIOS van de pc dient in te stellen waardoor de sata wel zijn BIOS laat zien. Anders dit kaartje eens uit proberen in een andere pc. Want volgens de handleiding dient het BIOS scherm inbeeld te komen. Al is ie nog niet in RAID geconfigureerd.

Als de BIOS van het kaartje nog niet naarvoren komt dan heb ik twijfels over dat sata kaartje.

• Mexxwelll
Getest in een andere pc, en daar werkt ie..

In de bios gekeken of er een IRQ conflikt was oid. maar dat was niet het geval, ook de onboard controller uitgezet omdat hij misschien daarmee in de knoei kwam maar leverde ook geen verschil.

Verwijderd

Je kunt het BIOS flashen van de probleem pc, en voor de zekerheid het bios instellen met de defaults.
Als dit dan nog niet werkt dan lijkt het erop dat ze niet goed samen kunnen werken, waarschijnlijk dat er dan ook geen oplossing is...

• Mexxwelll
Hmm heb het anders gedaan..

Heb een ATA133 kaartje erin gestopt samen met 2 Pata schijven.. dit werkt wel.. andere (nieuwe sata) genomen werkt niet :S:S...

Dus ik ga maar een pata raid doen dan..

Iig bedankt voor je hulp noobje ;)...

mexx
Pagina: 1