PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Applicaties voor windows maken hoeft niet moeilijk te zijn, zolang het kleine applicaties blijven. Makkelijkste is om een goede IDE te gebruiken iig en daarmee aan de slag te gaan.
Maar het maken van een eigen mediacenter doe je niet zomaar hoor, daar komt wel even wat meer bij kijken dan een normale windows applicatie
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Zoals ik zei, wou ik eerst gewoon C++ (of evt. een andere programmeertaal) leren en uiteindelijk dus aan die media center beginnen. Maar met de boeken/artikelen/cursussen die ik heb gevonden kom ik niet verder dan C++'en in DOS. Ik wil Windows programma's schrijven en dat hoeft, voor nu, nog lange niet die media center te zijn.momania schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:53:
Maar het maken van een eigen mediacenter doe je niet zomaar hoor, daar komt wel even wat meer bij kijken dan een normale windows applicatie
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Met alle respect maar ik denk dat 'wat' nog een beetje erg zwak uitgedrukt ismomania schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:53:
Ik denk dat je er nog wat te makkelijk over denkt nu
Misschien loont het nog meer om gewoon Linux te gaan draaien met bijv. MythTV en kijken of dat wat voor je is. Mis je daarin namelijk functies dan kan je die er zelf alsnog in hacken, al is daar ook zeker heel 'wat' (
Als je geen Linux (in het geval je het via MythTV of wat anders wilt proberen) kent en ook nog helemaal geen C++ (aangezien je het over 'libraries of zo' hebt) denk ik dat je het misschien beter uit je hoofd kan zetten. Ga eerst eens wat kleine GUI programma'tjes schrijven in C++ en ontdek even voor jezelf hoeveel werk een Media Center in elkaar proggen zal worden
Al met al, toch succes
edit:
Ah, nou, ik zou zeggen, zoek eens wat rond via Google en GoT hier over C++ GUI programming en stap de lokale boekenhandel eens binnen en blader wat boekjes doorl0c4lh0st schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:09:
[...]
Zoals ik zei, wou ik eerst gewoon C++ (of evt. een andere programmeertaal) leren en uiteindelijk dus aan die media center beginnen. Maar met de boeken/artikelen/cursussen die ik heb gevonden kom ik niet verder dan C++'en in DOS. Ik wil Windows programma's schrijven en dat hoeft, voor nu, nog lange niet die media center te zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 12-09-2006 11:13 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Overigens is een GUI maken in plain C++ m.b.v. de Windows API geen makkelijk verhaal. Ook MFC is zo simpel niet. Je kan hiervoor ook libraries gebruiken (zoals het al aangehaalde QT, maar je hebt ook VCL, GTK, Fox en nog veel meer).
Als je "gewoon even" een window op je schem wilt hebben is het misschien verstandiger om met C# te beginnen. Met een IDE als sharpdevelop of MS Visual studio heb je er dan meteen een GUI builder bij.
Overigens is er met google ladingen info te vinden over het schrijven van een GUI in windows m.b.v. C++. Nofi uiteraard maar als je nog moet beginnen met het leren van een taal en het leren schrijven van een GUI dan heb je voor een media center achtige applicatie nog een lange weg te gaan.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

vanuit C++ op je scherm te krijgen, dan ben je goed op weg.
PC load letter? What the fuck does that mean?
Wat jij zoekt is waarschijnlijk een IDE met form-designer. Je zou eens kunnen kijken naar de gratis Visual C++ Express of C# Express. Als je geen .NET wilt gebruiken (wat ik je afraad, .NET is makkelijker voor beginners, en krachtig genoeg voor wat jij uiteindelijk wilt) dan heb je ook nog de Platform SDK nodig.
Echter, een complete media center is ERG veel werk, dus ik zou je eisen iets minder hoog stellen als ik jou was.
-niks-
Eens je de basics (jaja, met simpele progjes kan je snel iets leren) goed kent, kan je een stapje verder kijken. Maar geef het niet te snel op, want C++ ken je niet op een weekje... (als je nieuw bent in programmeren)
[ Voor 18% gewijzigd door -FoX- op 12-09-2006 12:57 ]
Ook niet als je niet nieuw bent met programmeren. Een taal als C# is dan wellicht handiger om te leren.-FoX- schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:55:
Maar geef het niet te snel op, want C++ ken je niet op een weekje... (als je nieuw bent in programmeren)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Sneller om te leren misschien, omdat de taal consistenter is. Vooral de OO/procedureel programmeren combinatie die C++ behelst zal voor veel mensen erg vaag overkomen..oisyn schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:05:
[...]
Ook niet als je niet nieuw bent met programmeren. Een taal als C# is dan wellicht handiger om te leren.
Hoe dan ook, ik denk dat alles hier wel gezegd is. Kort samengevat: onderschat je probleem niet, en begin niet meteen aan een te groot project. Kijk naar een aantal IDE's en libraries danwel frameworks en probeer voor jezelf te bepalen wat het prettigst werkt. Daarna kun je, op basis van een goed boek dat toegespitst is op de IDE die je gekozen hebt, proberen om langzaam aan wat op je scherm te toveren.
Meer dan dit is hier niet echt over te zeggen. We gaan je in elk geval niet aan het handje nemen en stap voor stap uitleggen hoe het werkt, daar heb je boeken voor.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
![]()