Toon posts:

Uitzending gemist problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die in OSX Tiger uitzending gemist volledig werkend hebben, inclusief full screen? Sinds kort spelen ze alleen nog mar WMP files, en de helft van de tijd worden die bij mij niet afgespeeld. Ik gebruik de laatste versie van Flip4Mac.

Misschien ligt het aan de settings ergens. Maar ik ben benieuwd of andere gebruikers 100% tevreden zijn. Ik woon in het buitenland, en het is ineens erg frustrerend dat ik geen NOVA en nieuws kan kijken hier. :(

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-12 10:06

disjfa

be

Ik ben zelf windows gebruiker. Maar ik vind op de subsites van de desbetreffende programma`s (iig op de avro sites asf files en geen wmp. Die kan je waarschijnlijk gewoon afspelen.

Verder hoe ik het zelf doe is de wmp versie aanklikken en in de source zoeken naar de asf file. En dan knippen en plakken in een goede speler :)

edit:
Net ff gechecked. Die staat gewoon in de source ook als je nog geen instellingen hebt ingesteld :)

[ Voor 14% gewijzigd door disjfa op 12-09-2006 10:48 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-12 15:36

Nitai

Live the life you love.

wmp = windows media player met als formaat...jawel 'asf' :) Zijn geen twee verschillende bestandsformaten, maar Patrick heeft het over de software en de bestandsformaat.

Maar verder was disjfa zegt, werkt meestal wel.. directe link plakken naar het asf bestandje.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Ik heb hier de laatste tijd ook last van. Sinds 1 a 2 weken ofzo.
Een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik gebruik ook de flip4mac plugin (ppc)

Met de flip4mac plugin komt bij mij de foutmelding "deze url is ongeldig".
Zonder de flip4mac plugin werkt het wel maar kan ik inderdaag geen fullscreen draaien.

Erg vreemd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 17:22 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:38
Op mijn Mac (intel) in combinatie met Flip4Mac werkt het meestal ook niet :( De realstreams werkten prima, maar die worden niet meer geupdate.

Verwijderd

Ik heb net geprobeerd om een stream te bekijken in VLC maar dit lukte ook niet helemaal.
De video-stream wordt wel geladen en afgespeeld in VLC maar stopt vervolgens en gaat ook niet meer verder.

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:29:
Ik heb net geprobeerd om een stream te bekijken in VLC maar dit lukte ook niet helemaal.
De video-stream wordt wel geladen en afgespeeld in VLC maar stopt vervolgens en gaat ook niet meer verder.
Welke versie had je? De laatste. Ik had nl laatst precies hetzelfde (alleen weer niet op de mac :P) en toen heb ik geupgrade en toen werkte alles weer :)

disjfa.nl

Verwijderd

disjfa schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:32:
[...]

Welke versie had je? De laatste. Ik had nl laatst precies hetzelfde (alleen weer niet op de mac :P) en toen heb ik geupgrade en toen werkte alles weer :)
Ik gebruik nu nog 0.8.4
Thanks voor de tip, zal eens gaan upgraden.

EDIT: Met VLC 0.8.5 werkt het inderdaad! Bedankt!

Trouwens op www.tvopjepc.nl zijn nog wel steeds Realplayer streams van programma's te vinden.
Misschien dat het daarmee wel lukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 17:58 ]

• tweak_dude
Met vlc 0.8.5 werken de meeste streams idd wel, maar het beeld is niet helemaal goed. Het lijkt wel alsof er soms kapotte frames zijn (wat ik op een windows pc niet zie).

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_dude op 12-09-2006 18:56 ]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:39
hoe stel je vlc in als plugin voor je browser dan?

• tweak_dude
markclausing schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:18:
hoe stel je vlc in als plugin voor je browser dan?
Zover ik weet kan dat niet, dus je moet die url naar het asf bestand handmatig copiëren.

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik mailde dit naar Omroep.nl:
Ik ben een Mac gebruiker (net als een snel groeiend aantal mensen), en kan
sinds een tijdje geen gebruik meer maken van Uitzendinggemist door de
bug in Flip4Mac. Ik ga er vanuit dat dat snel opgelost zal worden, dat
is dan ook niet mijn probleem.

Ik vind het wel erg jammer dat een organisatie als de Publieke Omroepen
nu zich afhankelijk maken van Windows Media Player technologie. Doordat
Microsoft weigert om fatsoenlijke software te ontwikkelen voor
platformen als de Mac (en in mindere mate Linux), is de kijkervaring
zelfs met een oplossing als Flip4Mac onder gemiddeld. Dat was met Real
Player altijd veel beter (beter beeld, stabielere software, meer
mogelijkheden)

Ik hoop echt dat er naast WMP een platform onafhankelijk formaat (Real
Player, MPEG, flash desnoods) bijkomt. Het is niet voor niets dat grote
sites als Google Video of You Tube geen gebruik maken van Windows Media
Player. Ze krijgen dan namelijk de complete Mac-wereld op hun dak, en
zijn niet afhankelijk van Microsoft's technologie.

Ik vind het heel erg jammer dat Uitzending Gemist minder bruikbaar voor
Mac-gebruikers is gemaakt door Real Player support te discontunieren. Ik
ben groot fan en grootgebruiker van Uitzending Gemist, maar op deze
manier levert het voor de Mac-gebruiker meer irritatie op dan
kijkplezier. En dat vind ik heel jammer.
En ik kreeg dit terug:
Beste Alexander,

Het spijt mij dit te horen. Maar misschien verheugt het je als ik je
meedeel dat de publieke omroep binnen afzienbare tijd ook het
platform-onafhankelijke MPEG4-formaat zal gaan aanbieden.
Een tijdstip kan ik helaas niet noemen, dat is mij onbekend. Tot die
tijd, is het een idee om een oudere versie van flip4mac terug te
installeren?

groet,

Leonie Weel
Omroep.nl

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat flip4mac niet goed werkt weet men: http://portal.omroep.nl/?nav=sqxojHsHEnCwNxGbMoE

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Bedankt voor het versturen van de email en voor het op de hoogte houden van de forumgebruikers!

Verwijderd

Wat ik doe is de source code uit het venster halen dmv ctrl click op t venster.
Bijv bij Jiskefet De afgelopen jaren afl. 1 is de code http://cgi.omroep.nl/cgi-.../jiskefet/bb.20060906.asf.
Dit kopieer ik in de VLC streaming/exporting wizzard en dan naar mp4 audio en video, zodat ik direct op mn iPod kan zetten. Het is geen topkwaliteit dwz soms blokkerige overgangen, maar vind het prima zo.

• BezurK
  • Laatst online: 09-12 08:30
wace schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:41:

[...]

En ik kreeg dit terug:

[...]
_/-\o_

Laten we hopen dat ze't snel fixen. Ik O+ Publieke Omroep, maar dit is wel vervelend ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45

Hertog

Aut bibat, aut abeat

wace schreef op woensdag 13 september 2006 @ 01:41:

[...]

En ik kreeg dit terug:

[...]
Erg netjes dat ze zo snel terug mailen, en MPEG4 gaan aanbieden. Klinkt goed :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Op MacMinds werd er ook al over geklaagd.

Ik denk dat het zeker niet verkeerd is als er veel meer mensen gaan mailen. Dat laat zien dat de Apple-community een dusdanig grote groep is, dat er rekening mee moet worden gehouden. Niet dreigend ofzo, maar gewoon vriendelijk bedoeld.

Om het nu werkend te krijgen kun je een oude versie van Flip4Mac gebruiken, die niet Universal is, maar wel goed kan streamen. En nu maar wachten..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 08:55 ]

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:54:
Ik denk dat het zeker niet verkeerd is als er veel meer mensen gaan mailen. Dat laat zien dat de Apple-community een dusdanig grote groep is, dat er rekening mee moet worden gehouden. Niet dreigend ofzo, maar gewoon vriendelijk bedoeld.
Mwa. Je doelt erop dat windows gebruikers wel zomaar windows media player of real player moeten gebruiken. Ik denk dat ik in dezelfde lijst sta als jullie. Ik wil gewoon in een browser mijn eigen programma gebruiken en niet geforceerd worden door MS :)

Dus denk niet dat je alleen staat als mac gebruiker :)

disjfa.nl

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:16:
Wat ik doe is de source code uit het venster halen dmv ctrl click op t venster.
Bijv bij Jiskefet De afgelopen jaren afl. 1 is de code http://cgi.omroep.nl/cgi-.../jiskefet/bb.20060906.asf.
Dit kopieer ik in de VLC streaming/exporting wizzard en dan naar mp4 audio en video, zodat ik direct op mn iPod kan zetten. Het is geen topkwaliteit dwz soms blokkerige overgangen, maar vind het prima zo.
probeer eens de echte stream te testen

mms://cachestreams.omroep.../jiskefet/bb.20060906.asf

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 23:52
Als ze overgaan op mp4, betekent dat dan dat je zomder conversie alles uitzendingen van omroep gemist op je iPod kan zetten? Lijkt me we een leuke, zeker als ze e.e.a. als vodcast gaan aanbieden. (tot nu toe alleen maar man bijt hond, KRO citytrips en Bieslog gevonden als publike omroep vodcasts, niet echt mijn favo programma's)

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik vind het jammer dat ze Real niet meer ondersteunen, want dat werkt echt perfect op een Mac.
Je kan het nog wel kiezen bij de instellingen, maar dan gebeurd er niks ;(
Zonde, nu kan ik niet meer lachen om Francisco van Jole...

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• BezurK
Deacon schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:37:
Ik vind het jammer dat ze Real niet meer ondersteunen, want dat werkt echt perfect op een Mac.
Je kan het nog wel kiezen bij de instellingen, maar dan gebeurd er niks ;(
Zonde, nu kan ik niet meer lachen om Francisco van Jole...
Of de gemiste uitzendingen van S&S en TBYD terugkijken :(

Verwijderd

Hoi,
Voor de niet computernerts als ik, tip.
Download VLC player.
Open in uitzendinggemist de koppeling en klik op het playerschermpje en dan op alt/appeltje/u en je ziet de info van de koppeling.
Zoek naar mediaurl (begint met http en eindigt op asf) selecteer het adres en druk ctrl klik en kopieer.
Open de vlc player ga naar bestand daarna open netwerk, selecteer http/ftp/mms/rtsp plak nu
het adres in de url en druk op ok.
De streaming is niet altijd goed maar voldoende, misschien dat iemand anders daar een oplossing
voor weet
Groet Marcel

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
VLC werkt hier ook, verre van ideaal, maar het werkt. Ik kan alleen niet pauze doen. Ik heb getest met Flip4Mac & WMP op en Intel Mac. Ik kreeg altijd the URL was not found.

Verwijderd

Als ik VLC gebruik is het gewoon onkijkbaar (blokjes parade)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Met nightly build van VLC kan ik alles wel bekijken. Kan alleen niet spoelen en pauzeren is ook teveel gevraagd.

Url copieer ik uit de source van de pagina.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat zou de reden zijn dat er geen Real-ondersteuning meer is ?
Vond het beeld beter dan WMP, en fullscreen, pauzeren en spoelen waren geen probleem. Prima player voor de Mac.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BezurK
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 01:09:
Wat zou de reden zijn dat er geen Real-ondersteuning meer is ?
Vond het beeld beter dan WMP, en fullscreen, pauzeren en spoelen waren geen probleem. Prima player voor de Mac.
Zal mischien een geldkwestie geweest zijn. Real is een gesloten formaat (naar mijn weten), WMV ook, dus voor beiden moet denk ik in dit geval iets van licenties betaald worden. Verschil is alleen dat 99% van de bezoekers windows heeft en dus met een standaard setup al WMV af kan spelen. Voor Real moeten ze een player downloaden en installeren, wat voor veel mensen al teveel gevraagd is. Daarom denk ik dat ze Real gewoon compleet geschrapt hebben, puur geldkwestie.

Speculatie hoor, dit, ik weet het ook niet zeker.

Verwijderd

Op de Ibook van mijn vriendin had ik ook het zelfde probleem. Omdat Flip4Mac niet werkte heb ik maar gewoon Windows Media Player voor MacOSX gedownload en geinstalleerd. De Flip4Mac plugin heb ik uit gezet. Bij de instellingen van Windows Media Player heb ik de buffer handmatig op 15 seconden gezet en het UDP protocol uit gevinkt. Tot mijn, maar vooral mijn vriendins, plezier werken de streams nu wel.

Verwijderd

Realplayer op windows was niet zo'n succes. Echter ik kijk op mijn windows pc nu altijd in Winamp, weet niet of dat er voor mac is.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12 11:53
Het lukt mij op m'n MacBook ook niet. Toch maar Windows installeren als ik m'n MacBookje opnieuw heb geinstalleerd.

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik moest S&S kijken, dus ik had mijn PC gebruikt om de stream met flashget te downloaden, werkt altijd perfect. Op mijn Mac had ik dit vroeger ook wel eens geprobeerd met verschillende download managers, van speed download tot en met Wget. Maar dat ging nooit, ze pakken urls die beginnen met mms niet. Net de nieuwste versies geprobeerd en nog steeds werkt het niet, maar toevallig kwam ik toen deze app tegen van onze franse vrienden waarmee het wel lukt.

CocoaJT
CocoaJT provides easy access to TV and radio streams from different countries, features a way back machine to see what happen since 2002 with easy access to broadcast archives, and a stream recorder to dump all Real / Windows Media streams to your hard drive (courtesy of MPlayer).
_/-\o_

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd

Er is laats een redelijk uitgebreid interview geweest over het probleem met 1 van de content managers van uitzending gemist in de podcast 'One More Thing', en die baalde er ook wel van, maar ze zijn er serieus mee bezig.
Je kunt hem hier beluisteren: http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2460

• Gabliboeba
http://rapidshare.com/files/4168608/missedYouToo.dmg

Werkt perfect voor mij. Voor zover ik weet was er nog niet echt een goede oplossing.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

wat is het en wat doet het?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

heb het net geprobeerd, en het is een java-programmatje wat op de een of andere manier zorgt dat uitzendinggemist wel werkt. Geen idee hoe het werkt, maar het werkt wel degelijk :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Programma werkt hier ook perfect, ik kwam erachter naar een zoekactie op Google naar Flip4Mac fullscreen...

Stond dit tussen, werkt er goed... hoewel het officieel niet mag... nouja, er mag zoveel officieel niet ;)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12 09:36

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Echt een super programma! Nu alleen nog iets zodat ik op talpa.nl Nieuw Dier kan kijken en ik ben helemaal gelukkig! :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Talpa werkt, als je eenmaal de URL van de stream hebt, in quicktime player.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb het programma'tje MissedYouToo nu ook alleen als ik iets wil afspelen komt er in Quicktime 'Unsupported transport 461' te staan :?

BramBoterham

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:55:
Echt een super programma! Nu alleen nog iets zodat ik op talpa.nl Nieuw Dier kan kijken en ik ben helemaal gelukkig! :)
Off topic: Voor Nieuw Dier biedt Talpa ook vodcasts aan. Das helemaal makkelijk, want dan komt ie automatisch binnen in iTunes.

http://www.talpa.tv/web/show/id=530404/langid=43

• Gabliboeba
Voor mij werkt het programma ook super. Kan alleen De Stemming van Feek de Jonge (gisteravond) nog niet vinden. Het staat al wel op UG.nl

Verwijderd

Bij MissedYouToo krijg ik steeds de foutmelding 'helaas de stream kan niet worden gestart.'

Weet iemand wat ik fout doe?

edit: Uiteindelijk heb ik een uitzending gevonden die wel opent maar in Quicktime komt de welbekende error 461 te staan. De tips van http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-24483.html volgen, werkt ook niet echt. Bij de info zie ik geen 'open met' veld :S

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 19:56 ]

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:34:
Bij MissedYouToo krijg ik steeds de foutmelding 'helaas de stream kan niet worden gestart.'
Dit had ik ook. Na Flip4Mac opnieuw te hebben geïnstalleerd deed hij het wel met MissedYouToo.

Join TeamBVD!

Verwijderd

What about Parallels?

Nu snap ik dat dit in eerste instantie wellicht een omslachtige manier lijkt, maar in principe is dit natuurlijk de core-functionaliteit van Parallels: datgene in Windows kunnen draaien wat nog niet 100% beschikbaar is voor Mac. En het mooie is dat met een Windows VM je heel simpel alles op Uitzendinggemist.nl kan bekijken. En nog mooier is dat het default venster van Parallels ongeveer even groot is als het Uitzendinggemist.nl Player-venster.

Wellicht is dit wat begrijpelijker met plaatjes:

Player-venster in Parallels of, als je dat wilt: Fullscreen binnen het Parallels-venster.
(Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om alles fullscreen te bekijken.)

Doe dit nu een tijdje zo en ik vind dit wel de makkelijkste oplossing. Een heikel puntje is natuurlijk het feit dat je eerst je VM moet opstarten, maar dit gaat vrij snel en aangezien je gemiddels toch wel een tijdje op Uitzendinggemist.nl zit, vind ik dit een kleine moeite ten opzichte van de tijd dat je - zonder omslachtige copy'n paste acties - lekker tv kunt kijken...

Just my 2 cents... :)

Update: Ik met mijn luie aars dus even dat missedYouToo geinstalleerd: helemaal geweldig! :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 16:24 ]

Verwijderd

blimmel schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:21:
[...]

Dit had ik ook. Na Flip4Mac opnieuw te hebben geïnstalleerd deed hij het wel met MissedYouToo.
tnx, t werkt nu idd prima. :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:12:
What about Parallels?

Nu snap ik dat dit in eerste instantie wellicht een omslachtige manier lijkt, maar in principe is dit natuurlijk de core-functionaliteit van Parallels: datgene in Windows kunnen draaien wat nog niet 100% beschikbaar is voor Mac. En het mooie is dat met een Windows VM je heel simpel alles op Uitzendinggemist.nl kan bekijken. En nog mooier is dat het default venster van Parallels ongeveer even groot is als het Uitzendinggemist.nl Player-venster.

Wellicht is dit wat begrijpelijker met plaatjes:

Player-venster in Parallels of, als je dat wilt: Fullscreen binnen het Parallels-venster.
(Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om alles fullscreen te bekijken.)

Doe dit nu een tijdje zo en ik vind dit wel de makkelijkste oplossing. Een heikel puntje is natuurlijk het feit dat je eerst je VM moet opstarten, maar dit gaat vrij snel en aangezien je gemiddels toch wel een tijdje op Uitzendinggemist.nl zit, vind ik dit een kleine moeite ten opzichte van de tijd dat je - zonder omslachtige copy'n paste acties - lekker tv kunt kijken...

Just my 2 cents... :)

Update: Ik met mijn luie aars dus even dat missedYouToo geinstalleerd: helemaal geweldig! :Y
Parallels werkt natuurlijk wel ja maar als 't even kan wil ik windows niet opstarten om een video te bekijken :P

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:37:
[...]

Parallels werkt natuurlijk wel ja maar als 't even kan wil ik windows niet opstarten om een video te bekijken :P
In principe ben ik het natuurlijk helemaal met je eens - maar puur praktisch denk ik dat een hoop mensen Parallels hebben geinstalleerd. En dan denk ik -nogmaals, uit praktisch oogpunt- dat het niet eens zo'n gekke oplossing is, aangezien het voor de laatste generatie mac's niet eens zo gek veel tijd kost om Parallels/Windows op te starten (in mijn geval gaat dit sneller dan op m'n PC ;)).

Overigens merk ik wel dat missedYouToo lang niet alle afleveringen afvangt.
En niet om onnodig te pluggen: maar dat probleem heb je niet met Parallels... ;)

• lowfi
Even een schop van dit topic... maar er is een nieuwe beta uit van flip4mac die oa asx problemen oplost. Uitzendinggemist werkt bij mij nu zonder problemen. Ook enkele radio stations die het voorheen niet deden werken nu wel gewoon :)

http://www.flip4mac.com/wmv_beta.htm

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-12 15:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

lowfi schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:48:
Even een schop van dit topic... maar er is een nieuwe beta uit van flip4mac die oa asx problemen oplost. Uitzendinggemist werkt bij mij nu zonder problemen. Ook enkele radio stations die het voorheen niet deden werken nu wel gewoon :)

http://www.flip4mac.com/wmv_beta.htm
Bij mij werkt het niet op deze manier. Als ik lama gezocht probeer krijg ik een melding dat ffm deze niet af kan spelen.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12 20:27

M-ThijZ

Riding on Rails

Bij mij wordt het beeld nu perfect afgespeeld maar ik heb een enorme echo in het geluid, echt heel vreemd.
Pas waneer ik op de pauze knop druk (en het beeld dus stil gaat staan) loop het geluid, nu zonder echo, door.

Schijnt aan de ingebedde speler te liggen, wanneer ik deze uitschakel, en dus Windows Media Player gebruikt wordt het wel degelijk afgespeelt.

[ Voor 59% gewijzigd door M-ThijZ op 13-02-2007 14:37 ]

• lowfi
Misschien heeft dat te maken met create streaming movies optie. Zie flip4mac prefs...

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
FYI: Ik vind het het makkelijks het source file te openen met VLC (0.86b). Als je flip4mac geinstalled hebt dat kun je een geopende stream opslaan als source (asf file). De kun je openen met VLC. Vervolgens kun je een stream ook full screen afspelen. Quality blijft overigens matig maar geluid is goed en beeld/geluid loopt in sync.

Verwijderd

Ik heb sinds kort de nieuwe iMAC en ben bezig over te stappen van Microsoft naar Apple.
Niet alles is mij nog gelukt en uitzendig gemist kijk ik nog steeds via Windows die ik ook op de iMac heb geplaatst.

Uiteraard wil ik geheel overstappen maar ik zie ook de beperkingen.
Ik heb dus geen flauw idee hoe ik uitzending gemist op mijn iMac kan (mag) bekijken.
Ik heb flip4mac gedownload en geinstalleerd maar dan?

Het mag duidelijk zijn dat ik een newbee ben maar wil graag de overstap maken.
Is het mogelijk om het e.a. super eenvoudig en duidelijk uit te leggen zodat ik over 10 minuten naar uitzendinggemist kan kijken op mijn Apple (iMAC) ??

ik ben in spannende afwachting..

tnx

Verwijderd

Als je Flip4mac hebt geinstalleerd moeten de video's op uitzendinggemist.nl het gewoon moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 18:32 ]

Verwijderd

Het is me gelukt

tnx

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 00:53

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

bij mij werkt het ook, alleen full screen krijg ik niet gedaan?
Ik heb de laatste flip4mac er op staan.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• wout-hugo
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn MB.
Als eerste heb ik Flip4Mac WMV Beta v2.1.3.5 geinstalleerd. Toen naar de site van uitzendinggemist gegaan en verschillende programma's aangeklikt om af te laten spelen in safari. Maar ik blijf de volgende melding houden:

"Safari kan de internetplugin niet vinden.
De pagina 'Player omroep.nl' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-mplayer2'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven."

Wat doe ik verkeerd? 8)7

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Safari al een keer afgesloten (CMD + Q) en opnieuw gestart? Anders uitloggen/inloggen. Controleer ook (eerst) even de instellingen van Flip4Mac onder je System Preferences. Met name de "Use Flip4Mac WMV Browser plug-in".

@Koekie: wanneer je een vinkje zet voor "Launch QuickTime Player" onder de Flip4Mac System Preferences opent de video in een aparte speler, die je dan op fullscreen kunt afspelen.

[ Voor 40% gewijzigd door tonyisgaaf op 02-09-2007 18:44 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• wout-hugo
tonyisgaaf schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:42:
Safari al een keer afgesloten (CMD + Q) en opnieuw gestart? Anders uitloggen/inloggen. Controleer ook (eerst) even de instellingen van Flip4Mac onder je System Preferences. Met name de "Use Flip4Mac WMV Browser plug-in".

@Koekie: wanneer je een vinkje zet voor "Launch QuickTime Player" onder de Flip4Mac System Preferences opent de video in een aparte speler, die je dan op fullscreen kunt afspelen.
Bedankt! Safari herstarten was de oplossing ;)
Wel handige tip overigens: "Launch QuickTime Player"

De beeldkwaliteit valt me overigens wel tegen...

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Verwijderd

Heb je op de site wel de hoogste kwaliteits instelling genomen?

Op fullscreen blijft het natuurlijk lelijk.

• wout-hugo
Ik klik gewoon op "Bekijk uitzending" en dan start hij automatisch in QuickTime. Geen idee waar ik de kwaliteit kan selecteren. Ik bedoel inderdaad dat mij de kwaliteit op full-screen tegenvalt. Maar volgens mij was dit in Windows XP niet het geval :?

Verwijderd

Fullscreen mode in WMP is iets meer geblurred zodat je de blokjes iets minder ziet maar het blijft slechte kwaliteit.

Gewoon maximaal dubbel zo groot zetten en dan is het nog wel redelijk te bekijken.

Verwijderd

Goed. Ga ik er ook nog maar wat aan toevoegen. Heb even snel dit topic doorgenomen en ben deze variant volgens mij nog niet tegengekomen.... komt ie: :)

Ik gebruik Firefox met AdBlock Plus (versie 0.7.5.1 nu).
Ik klik op de uitzending die ik wil zien... Staat FF even te carven, dan verschijnt het logootje van AdBlock... Ik klik daarop... Dan zie je de vollledige URL naar de film staan en die copy-paste ik naar VLC. (streaming video HTTP).
Werkt als een speer. Maar net als anderen hier heb ik ook last van dat het pauzeren niet werkt in VLC. (versie .0.8.6c)

Dus... :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

VLC heeft toch ook een plugin voor in Firefox?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1