Vinden van gelijke plaatjes

Pagina: 1
Acties:

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een progje dat plaatjes kan vinden die gelijk aan elkaar zijn en die dubbelen vervolgens weggooit.

Ik weet dat Thumbplus dat kan maar niet helemaal zoals ik wil.
Ik wil nl van te voren aangeven in hoeverre 2 plaatjes met elkaar overeen moeten komen en dat het progje vervolgens er 1 weggooit. (op basis van resolutie of file size bv)

(thumbplus zoekt het wel keurig voor me uit, maar ikzelf moet alsnog door de dubbele pics heenspitten om te kijken welke ik wil weggooien)

Met de search heb ik gevonden dat ACDSEE ook een soort gelijke functie heeft maar kan die exact wat ik bedoel? Of zijn er andere progjes die mij kunnen helpen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Clonespy al gevonden? Het is mij niet duidelijk of je 100% gelijke afbeeldingen zoekt; of moet er een match worden gedaan of ze ongeveer op elkaar lijken; wat een stuk lastiger is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ik wil graag de plaatjes die tussen de 85% en 100% gelijk zijn eruit filteren. Ik ga eens naar clonespy kijken...

edit:
Hmm, ik geloof niet dat clonespy mij kan helpen aangezien dat progje op exact dezelfde files zoekt. Maar in de FAQ van clonespy stond een link naar http://www.doublepics.de , die ga ik nu dan maar even proberen.

[ Voor 50% gewijzigd door nowell op 12-09-2006 10:58 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 07:21
ik herinner me een programma DIF (duplicate image finder), was freeware als ik me goed herinner (of misschien een 30 dagen versie)

herkende ook geroteerde afbeeldingen enzo