Ik ben bezig een functie te maken die het mogelijk maakt voor de gebruikers om mailtjes te versturen. Het versturen gaat allemaal. Maar nu wil ik het mogelijk maken dat ze een bestand kunnen meesturen als bijlage.
Ik ben wat gaan spelen met de functie mail()
. Ik krijg het voor elkaar dat hij een bijlage stuurd. Alleen de bijlage is leeg.
Mijn grotere probleem is. Als ik doc bestanden wil mee sturen. Hoe doe ik dat. Ik lees namelijk nu de content uit het bestand. Maar bij een doc bestand is dat binair. Hoe stuur ik anders het bestand mee.
Ik kan een kopie maken maar hoe gaat die dan mee?
Ik ben wat gaan spelen met de functie mail()
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| $name="Jochemmol"; $emailto="Jochemmol@test.nl"; $subject="testen"; $email="Jochemmol@test.nl"; $body="Dit is een testje om te kijken of het werkt"; $fileatt_type="text/plain"; $fileatt_name="test.txt"; $bestand = fopen("test.txt","w"); $data=fread($bestand,1024); echo $data; fclose($bestand); $headers = "From: " . $name . " <" . $email . ">\r\n"; $body = stripslashes($body); $semi_rand = md5(time()); $mime_boundary = "==Multipart_Boundary_x{$semi_rand}x"; $headers .= "\nMIME-Version: 1.0\n" . "Content-Type: multipart/mixed;\n" . " boundary=\"{$mime_boundary}\""; $inhoud_bericht .= "This is a multi-part message in MIME format.\n\n" . "--{$mime_boundary}\n" . "Content-Type:text/html; charset=\"iso-8859-1\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n\n" . $body . "\n\n"; $data = chunk_split(base64_encode($data)); $inhoud_bericht .= "--{$mime_boundary}\n" . "Content-Type: {$fileatt_type};\n" . " name=\"{$fileatt_name}\"\n" . //"Content-Disposition: attachment;\n" . //" filename=\"{$fileatt_name}\"\n" . "Content-Transfer-Encoding: base64\n\n" . $data . "\n\n" . "--{$mime_boundary}\n"; $inhoud_bericht .= "--{$mime_boundary}\n" . "Content-Type: text/plain; charset=\"iso-8859-1\"\r\n" . "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n" . "\r\n" . $body . "--{$mime_boundary}--\n"; mail($emailto, $subject, $inhoud_bericht, $headers); |
Mijn grotere probleem is. Als ik doc bestanden wil mee sturen. Hoe doe ik dat. Ik lees namelijk nu de content uit het bestand. Maar bij een doc bestand is dat binair. Hoe stuur ik anders het bestand mee.
[ Voor 2% gewijzigd door Jochemmol op 12-09-2006 10:24 . Reden: Het verzenden van een txt bestand lukt ]
Jochemmol