'k hoop dat jullie me een beetje op gang kunnen helpen. 2 jaar geleden PC in elkaar gezet en het lijkt me met die nieuwe Intel processoren wel tijd om te gaan upgraden (en dan idd de eerste Intel erin te drukken). Heb me al een tijd niet bezig gehouden met alle ontwikkelingen dus ben absoluut niet op de hoogte (behalve dan dat die Core 2 Duo processoren echt waanzinnig moeten zijn gezien de reviews).
Huidige config:
AMD Athlon 64 3500+
Asus A8V Deluxe WiFi
Corsair Value Select 2x 512 MB
Leadtek 6800LE
1x 160 GB ATA
2x 160 GB S-ATA
De PC word eigenlijk niet/nooit meer gebruikt voor games maar met name voor het in en uitpakken van bestanden en het bewerken van DVD's (authoren (DVDMaestro), stippen (VOBEdit) etc.), wat photoshop en natuurlijk office applicaties.
Daarnaast wil ik zowieso voorbereid zijn op Vista. Het liefst zou ik de PC ook nog aansluiten op mijn tv zodat ik via de PC kan opnemen van TV.
Ik zat te denken aan een E6600 + 2 GB RAM (nog geen idee of het nou PC6400 moet worden of dat PC5400 ook voldoende zou zijn. Geen idee of je dat verschil erg merkt want daar heb ik nog niks van gevonden).
Het liefst een zo goedkoop mogelijk upgrade naast de hierboven genoemde onderdelen. Tenminste... Niet dat ik met een superdeluxe mobo zit waarvan ik de helft van de functies niet gebruik...
Budget zat ik te denken aan ca. 900/1000.
Ik hoop dat jullie het aantal bomen wat minder kunnen maken
Alvast bedankt voor de hulp!
** EDIT **
Kleine toevoeging:
Huidige kast: Coolermaster Praetorian
Voeding: Tagan 480W
Het huidige systeem draait met dual-screen opstelling en dat zal in de nieuwe opstelling ook zo blijven.
Huidige config:
AMD Athlon 64 3500+
Asus A8V Deluxe WiFi
Corsair Value Select 2x 512 MB
Leadtek 6800LE
1x 160 GB ATA
2x 160 GB S-ATA
De PC word eigenlijk niet/nooit meer gebruikt voor games maar met name voor het in en uitpakken van bestanden en het bewerken van DVD's (authoren (DVDMaestro), stippen (VOBEdit) etc.), wat photoshop en natuurlijk office applicaties.
Daarnaast wil ik zowieso voorbereid zijn op Vista. Het liefst zou ik de PC ook nog aansluiten op mijn tv zodat ik via de PC kan opnemen van TV.
Ik zat te denken aan een E6600 + 2 GB RAM (nog geen idee of het nou PC6400 moet worden of dat PC5400 ook voldoende zou zijn. Geen idee of je dat verschil erg merkt want daar heb ik nog niks van gevonden).
Het liefst een zo goedkoop mogelijk upgrade naast de hierboven genoemde onderdelen. Tenminste... Niet dat ik met een superdeluxe mobo zit waarvan ik de helft van de functies niet gebruik...
Budget zat ik te denken aan ca. 900/1000.
Ik hoop dat jullie het aantal bomen wat minder kunnen maken
Alvast bedankt voor de hulp!
** EDIT **
Kleine toevoeging:
Huidige kast: Coolermaster Praetorian
Voeding: Tagan 480W
Het huidige systeem draait met dual-screen opstelling en dat zal in de nieuwe opstelling ook zo blijven.