Toon posts:

7950GX2 109°C !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik zie via everest 2006 dat mijn eerste GPU core idle 83°C is
en de 2de core is er idle 57°C.
In load GPU 1 = 109°C
In load GPU 2 = 72°C

Alles draait standaard , ik doe niet aan overclocken.

Vorige week had ik dit nog niet :s en waren ze beiden ongeveer 54°C en in load 75°C
Iemand een idee wat dit kan zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 18:58 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb je last van spontane reboots van je systeem of crashes?
Zie je artifacts in je spellen?
Kijk van even je airflow van je kast na of de warmte wel voldoende word afgevloeid door je fans.

Wanneer dit iets is van de laatste week kan het duiden op een kapotte sensor van je videokaart.

Als je systeem gewoon goed blijft draaien zonder enig probleem hoef je jezelf in de regel geen zorgen te maken.
Een te warme videokaart resulteerd ten alle tijde met crashes en reboots.

En ook niet onbelangrijk.
Heb je de kaart oced?

computer voor alle werkzaamheden

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Hoe is je airflow? Draait je #1 fan nog wel?

Heb al eens gezien dat een stickertje van een fan los liet en dan ertussen zat waardoor de fan niet meer draaide.

Verwijderd

Topicstarter
EyeWitness schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 07:47:
Hoe is je airflow? Draait je #1 fan nog wel?

Heb al eens gezien dat een stickertje van een fan los liet en dan ertussen zat waardoor de fan niet meer draaide.
Dat kan ik nu niet bekijken , moet naar school :P
Maar ik heb goede airflow. Maar heb ff nieuwe drivers geinstalleerd
en nu is de kaart GPU 1 = 62°C en in load = 70°C (3Dmark06)
En GPU 2 = 52°C en in load = 65°C

EDIT = 7900Punten in 3Dmark06 (91.47WHQL)
Met Intel Core 2 Duo E6600 (stock)
2048DDR2 667 Mhz CL5

defitge score?

Dus dat lijkt me weer goed ? Maar ik heb wel het gevoel soms in gamez dat na een uurtje gamen de performance halveerd ? Heb net nieuwe instal gedaan en heb nieuwe HDD dus ik test dat nog eens deze avond. Als je ideen hebt waarom , tell me ! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
116°C in Oblivion ! WTF

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Performance plotseling omlaag -> lijkt erop dat de GFX card langzamer gaat draaien omdat ie te heet wordt.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zit de dealer waar jij de kaar gekocht hebt dicht in de buurt?
Terugbrengen dat ding omdat hij simpelweg niet in orde is.

Maar nogmaals zo lang je systeem niet in de reboot slaat,je geen artifacts in je spellen hebt etc. is er weinig aan de hand.
Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat je een defecte temperatuursensor op je core hebt zitten.

Iets wat ook nog wel eens gebeuren wil bij moederborden die verkeerde waarden laten zien wat betreft temperaturen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TweakerNummer schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:37:
Performance plotseling omlaag -> lijkt erop dat de GFX card langzamer gaat draaien omdat ie te heet wordt.
Maar ook als de sensor kapot is, en de temparatuur verkeerd doorgegeven wordt, wordt dat kaartje teruggeklokt, terwijl hij niet warm ís ;)

Verwijderd

Topicstarter
TweakerNummer schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:37:
Inderdaad , Oblivion aan het spelen , vlot 130 fps , opeens 20-25fps !

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:39:
[...]

Maar ook als de sensor kapot is, en de temparatuur verkeerd doorgegeven wordt, wordt dat kaartje teruggeklokt, terwijl hij niet warm ís ;)
Net ff mijn hand op gelegd , ik heb me niet verbrand terwijl pc weergeeft dat een van de 2 116°C moet hebben terwijl ze beiden even warm aanvoelen.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Sensor defect dus een RMA gevalletje.
Gewoon teruggaan met dat kaartje omdat hij niet in orde is het is immers garantie en is natuurlijk niet 1 van de goedkoopste kaartjes.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-07 13:59
Dan is je sensor dus gaar. Wanneer je chip zo warm is zou het koelblok zeker zo heet moeten zijn dat je je handen eraan brandt als je hem er even op houdt. De vuistregel is als je je hand er 5 sec op kan houden en dan kan het ECHT niet meer (je brandt je hand) dan is hij ongeveer 80 graden Celsius.

spuit11

[ Voor 32% gewijzigd door Ricvdp op 12-09-2006 18:59 . Reden: vuistregel added ]

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:49:
Sensor defect dus een RMA gevalletje.
Gewoon teruggaan met dat kaartje omdat hij niet in orde is het is immers garantie en is natuurlijk niet 1 van de goedkoopste kaartjes.
Ze zullen niet blij zijn in Hi-Tune.nl , het is een goede winkel.
Met goede service , dus ik denk wel dat het zal goedkomen.
Enkel is dit al mijn 3de kaart die ik in RMA ga moeten weergeven.. :@

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 12:45 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ricvdp schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:49:
Wanneer je chip zo warm is zou het koelblok zeker zo heet moeten zijn dat je je handen eraan brandt als je hem er even op houdt.
spuit11
OF het koelblok is niet goed gemonteerd en maakt zeer slecht contact met de chip. Dan kan er geen warmte getransporteerd worden, wordt de GPU toch te heet maar wordt het koelblok niet superwarm. Is en blijft natuurlijk een RMA gevalletje :/

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 07:40:
Heb je last van spontane reboots van je systeem of crashes?
Zie je artifacts in je spellen?
moderne kaarten klokken automatisch terug. (zoals andere ook melden) dus artifacts zul je niet krijgen.

Als dit het geval is, kun je dit zien in de eventvwr van windows.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 12-09-2006 19:05 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:05:
[...]

moderne kaarten klokken automatisch terug. (zoals andere ook melden) dus artifacts zul je niet krijgen.

Om te melden.. ik restarte systeem daarnet en pc viel spontaan uit :@
Heb 5 min de pc gewoon niet kunnen opstarten :|

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Dan zou ik maar eens controleren of de koeler wel goed zit, in plaats van erop te vertrouwen dat de sensor brak is.

The devil is in the details.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Jimbolino schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:05:
[...]

Wanneer mijn kaart (GF 7900GTX) overclock komen er op den duur echt wel artifacts in samenhang met de temperatuur.
Toen ik deze kaart 1 dag had heb ik gekeken tot hoever ik op lucht kon gaan en de temperatuurlogger gaf toen echt aan toen hij boven de 100 graden kwam dat hij artifacts ging vertonen.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:57:
[...]

Ze zullen niet blij zijn in Hi-Tune.nl
Zij kunnen er wel niks aan doen.
Enkel is dit al mijn 3de kaart die ik in RMA ga moeten weergeven.. :@
Niet over inzitten zowel jij als Hi-tune kunnen hier niets aan doen en geef ze de mogelijkheid dat ze de kaart voor je testen zodat ze het zelf ook kunnen zien.

Je koopt een highend videokaart en dan mag je toch wel verwachten dat deze prima in orde is of niet soms?
Ga in ieder geval NIET zelf lopen sleutelen door het koelblok te verwijderen en opnieuw te plaatsen ivm garantie.
Ook niet als een medewerker van de leverancier dat zegt om het eventueel zelf op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:12:
Dan zou ik maar eens controleren of de koeler wel goed zit, in plaats van erop te vertrouwen dat de sensor brak is.
Hoe moet ik da controleren dan.. ik heb net gekeken en zie niks verkeerd/veranderd aan.
Ik kom trouwens ook niet aan die koeler ivm garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 19:16 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:15:
[...]

Hoe moet ik da controleren dan.. ik heb net gekeken en zie niks verkeerd/veranderd aan.
Als ie volgens meerdere programma's boven de 100°C uitkomt en je computer zelfs uitvalt als ie te warm wordt, terwijl de koeler niet warm aanvoelt, dan zit er toch wel wat fout. Misschien even de hele koeler van je videokaart afhalen en er weer opnieuw monteren. En ook controleren of de fan (als die erop zit) wel draait natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:16:
[...]
Als ie volgens meerdere programma's boven de 100°C uitkomt en je computer zelfs uitvalt als ie te warm wordt, terwijl de koeler niet warm aanvoelt, dan zit er toch wel wat fout. Misschien even de hele koeler van je videokaart afhalen en er weer opnieuw monteren. En ook controleren of de fan (als die erop zit) wel draait natuurlijk.
Ik ga er niet aan prutsen. Ik doe ook niet aan OC'en , de fout ligt allesinds niet bij mij.

• Hahn
Dan zit er niet veel anders op dan terug naar de winkel gaan, ben ik bang ;)

Verwijderd

Topicstarter
Edwin van Cleef schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:14:
[...]

Wanneer mijn kaart (GF 7900GTX) overclock komen er op den duur echt wel artifacts in samenhang met de temperatuur.
Toen ik deze kaart 1 dag had heb ik gekeken tot hoever ik op lucht kon gaan en de temperatuurlogger gaf toen echt aan toen hij boven de 100 graden kwam dat hij artifacts ging vertonen.

[...]

Je hebt gelijk.. maar ik hoop er echt op dat ze de kaart nog weernemen..
Want na 3 kaarten.. :(

Niet over inzitten zowel jij als Hi-tune kunnen hier niets aan doen en geef ze de mogelijkheid dat ze de kaart voor je testen zodat ze het zelf ook kunnen zien.

Je koopt een highend videokaart en dan mag je toch wel verwachten dat deze prima in orde is of niet soms?
Ga in ieder geval NIET zelf lopen sleutelen door het koelblok te verwijderen en opnieuw te plaatsen ivm garantie.
Ook niet als een medewerker van de leverancier dat zegt om het eventueel zelf op te lossen.
Ik heb schrik dat de winkel ze niet meer zal weernemen :'(
Krijg nu momenteel nog geen mailtje terug :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 19:28 ]

Verwijderd

Wat betreft de toegenomen warmte in je cores: wat denk je van de hitte van de afgelopen dagen? Bij mij is mn graka op een warme dag zoals vandaag ook zomaar 20-25 graden warmer dan normaal. Wacht deze warme dagen even af en als ie daarna nóg zo warm kun je aan een technisch mankement gaan denken. Tot die tijd zou ik me nog maar niet ál te druk maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:31:
Wat betreft de toegenomen warmte in je cores: wat denk je van de hitte van de afgelopen dagen? Bij mij is mn graka op een warme dag zoals vandaag ook zomaar 20-25 graden warmer dan normaal. Wacht deze warme dagen even af en als ie daarna nóg zo warm kun je aan een technisch mankement gaan denken. Tot die tijd zou ik me nog maar niet ál te druk maken.
Heb al last van die performance halvering sinds vorige week toen het 20°C buiten was , een normaal weer. En nu is het hier ook maar 22°C binnen , ik woon in België :/
En dat opstart probleem heb ik ook al langer :(
Sindsdien ik deze kaart heb.
Ik denk dat dit toch mijn laatste Nvidia kaart wordt ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 23:12 ]

Verwijderd

En anders koel je pc gewoon met zonnenbloem olie zoals hier

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:42:
En anders koel je pc gewoon met zonnenbloem olie zoals hier
Bedankt.. maar dit ga ik toch niet doen.
Ik wil een goed werkende kaart :|
Dit is zeker een RMA geval dus?

• TheZeroorez
  • Niet online
Je sensor zal brak zijn > RMA.
Ook als je koeler niet goed vast zit moet je hem RMA'en, als jij eraan gaat kloten heb je geen garantie meer, en het is immers niet jouw fout.. ;)

edit:
En door die 8 graadjes warmer buiten steigt die GPU natuurlijk nooit 50 graden :X

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 12-09-2006 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:10:
Je sensor zal brak zijn > RMA.
Ook als je koeler niet goed vast zit moet je hem RMA'en, als jij eraan gaat kloten heb je geen garantie meer, en het is immers niet jouw fout.. ;)

edit:
En door die 8 graadjes warmer buiten steigt die GPU natuurlijk nooit 50 graden :X
3Dmark06 SM2.0 en SM3.0 tests..
Max temp

GPU 1 = 79°C
GPU 2 = 77°C

Waarom wordt dat ding dan in gamez 120°C en meer 8)7 ?
Een sensor die soms werkt en soms niet ?

Verwijderd

Je kan evt. Rivatuner is draaien en dan de monitoring aanzetten. Als je dan gaat spelen of testen kan je later terugzien hoe snel en tot hoeveel de temperatuur is gestegen.

Het beste is om dit op een 2e monitor (ouwe crt, tft, tv) te doen zodat je het gewoon realtime kan bekijken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:48:
Je kan evt. Rivatuner is draaien en dan de monitoring aanzetten. Als je dan gaat spelen of testen kan je later terugzien hoe snel en tot hoeveel de temperatuur is gestegen.

Het beste is om dit op een 2e monitor (ouwe crt, tft, tv) te doen zodat je het gewoon realtime kan bekijken.
ding is intern SLI.. dus 2e monitor/crt/tft/tv kun je vergeten.. tenzij je maar op één van de twee cores gaat gamen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:54:
[...]

ding is intern SLI.. dus 2e monitor/crt/tft/tv kun je vergeten.. tenzij je maar op één van de twee cores gaat gamen.
Geen idee , je kan gelijk hebben.
Heb daarnet 30 min oblivion kunnen spelen.. zonder dat de kaart meer dan 80°C werd , rond de 76°C werden beide cores ? Daarnet waren ze dan 116°C en 72°C ?
Volgens mij werkt de sensor de ene keer wel de andere keer niet ?
Of kan dat niet :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 22:05 ]

Verwijderd

nIghtorius schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:54:
[...]

Is dat zo? Dat is geheel nieuw voor mij, lijkt me ook een supergroot nadeel van SLI dan.

@TS, als die het zo ongelijk aangeeft en het koelblok voelt echt niet heet aan dan kan je er wel vanuitgaan dat de sensor niet helemaal lekker is. Met zo'n dure kaart zou ik m zelf gewoon terugbrengen en een 100% werkende kaart vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:27:
[...]

Is dat zo? Dat is geheel nieuw voor mij, lijkt me ook een supergroot nadeel van SLI dan.

@TS, als die het zo ongelijk aangeeft en het koelblok voelt echt niet heet aan dan kan je er wel vanuitgaan dat de sensor niet helemaal lekker is. Met zo'n dure kaart zou ik m zelf gewoon terugbrengen en een 100% werkende kaart vragen.
Ik ga dit verhaaltje aan de winkel vertellen , en ook de dingen die jullie zeiden erbij zetten samengevat.
Ik hou jullie op de hoogte echt , www.Hi-Tune.nl , Zeer goede winkel ze hebben al 2 kaarten terug genomen met fabrieksfout (7900GTX's) ik geloof erin :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hey; leuk, een medetemperatuurmaat :P! Ik had zelf tot een week geleden 2 x 7900GT's in mn Shuttle. Is ongeveer hetzelfde als die GX2 in principe (ook dichtbij elkaar)... werd ook wel 100+ graden onder belasting in Oblivion. Nu die kaarten er net zo hard weer uitgerost, 1 van de kaarten gaf namelijk artifacts. Nu met m'n ATi kaart nergens last van; 49 load ofzo :) Die kaarten zo dichtbij elkaar plaatsen geeft gewoon problemen; althans bij mij dan. Die GX2 zit gewoon op het randje van aircooling-kan-nog-net.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:20:
Hey; leuk, een medetemperatuurmaat :P! Ik had zelf tot een week geleden 2 x 7900GT's in mn Shuttle. Is ongeveer hetzelfde als die GX2 in principe (ook dichtbij elkaar)... werd ook wel 100+ graden onder belasting in Oblivion. Nu die kaarten er net zo hard weer uitgerost, 1 van de kaarten gaf namelijk artifacts. Nu met m'n ATi kaart nergens last van; 49 load ofzo :) Die kaarten zo dichtbij elkaar plaatsen geeft gewoon problemen; althans bij mij dan. Die GX2 zit gewoon op het randje van aircooling-kan-nog-net.
Normale 7950GX2 kaarten worden rond de 80°C , en ik heb 4 case fans.. die voor een zeer goede airflow zorgen. Mijn kaart GPU 2 wort meer dan 120°C en GPU 1 word max 76°C zoals het moet zijn.

EDIT : Kaart wordt ook teruggeclocked als ik Oblivion of ander spel te lang speel :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 12:55 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 14:32
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:35:
Dat is je goed recht natuurlijk, maar je kan gewoon pech hebben. D'r is gewoon altijd een bepaalde % kaarten dat kapot gaat. Dat geld voor NVIDIA en dat geld voor ATI. Als een keer iets kapot gaat vind ik het altijd een beetje 'zielig' (sorry dat ik het zo zeg) als mensen dan meteen gaan zeggen: ik koop nooit meer dat merk!

Kijk als er nou vaker dingen kapot gaan, of er echt structurele fouten in zitten (slechte afwerking etc) kan het me nog voorstellen. Maar in dit geval is het gewoon een kwestie van pech.

Zo dat moest er even uit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Niet zo moeilijk doen en gewoon terugbrengen...

Wat voor product je ook koopt, het hoort het gewoon te doen.
Ook al valt ie af en toe uit, gewoon terug brengen!!!

p.s. Merk is helemaal prima, je hebt gewoon dikke pech...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Luuk1983 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:59:
[...]

Dat is je goed recht natuurlijk, maar je kan gewoon pech hebben. D'r is gewoon altijd een bepaalde % kaarten dat kapot gaat. Dat geld voor NVIDIA en dat geld voor ATI. Als een keer iets kapot gaat vind ik het altijd een beetje 'zielig' (sorry dat ik het zo zeg) als mensen dan meteen gaan zeggen: ik koop nooit meer dat merk!

Kijk als er nou vaker dingen kapot gaan, of er echt structurele fouten in zitten (slechte afwerking etc) kan het me nog voorstellen. Maar in dit geval is het gewoon een kwestie van pech.

Zo dat moest er even uit.
Dit is wel al de 3de kaart op rij in 2 maanden die ik van Nvidia heb die stuk gaat..
Het is net alsof ik net die % kaarten krijg :'(

Idd.. ik heb echt zware pech |:(

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 14:32
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:02:
[...]

Dit is wel al de 3de kaart op rij in 2 maanden die ik van Nvidia heb die stuk gaat..
Het is net alsof ik net die % kaarten krijg :'(

Idd.. ik heb echt zware pech |:(
Naja, statistisch gezien kan je uiteraard gewoon 3 keer op rij pech hebben.

Is er geen mogelijkheid dat het probleem bij jezelf ligt? En nee ik bedoel dit niet als verwijt, maar ik probeer constructief mee te denken :)

Wellicht ontlaad je jezelf niet goed genoeg bij inbouwen? Of wellicht is je moederbord gaar zodat die telkens met de grafische kaart loopt te kloten. Is er een mogelijkheid de videokaart in een andere PC te proberen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Luuk1983 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:06:
[...]

Naja, statistisch gezien kan je uiteraard gewoon 3 keer op rij pech hebben.

Is er geen mogelijkheid dat het probleem bij jezelf ligt? En nee ik bedoel dit niet als verwijt, maar ik probeer constructief mee te denken :)

Wellicht ontlaad je jezelf niet goed genoeg bij inbouwen? Of wellicht is je moederbord gaar zodat die telkens met de grafische kaart loopt te kloten. Is er een mogelijkheid de videokaart in een andere PC te proberen?
Ben ik vergeten te vermelden.
Ik had hiervoor een AMD64 3500+
en die starte soms niet op met een A8N-SLI mobo
Ik dacht dat het aan het moederbord of proccesor lag , dat is het dus niet.
Ik heb alles , ALLES nieuw gekocht. En heb hetzelfde.
Dit heeft mij grofweg 1000euro zonder de kaart aan upgrade stukken gekost.. en het werkt nog niet.
Dus het enige dat het nog kan zijn is de VGA.
Maar ik vind het wel vreemd dat hij het soms wel doet en andere keer niet werkt :S.
Dus alles kan uitgesloten worden buiten de videokaart want die is nog steeds dezelfde.

Nu heb ik :
---------------
Intel Core 2 duo E6600
MSI 975X platinum powerup edition
2048DDR2 RAM PC5300
Antec NeoHE 550Watt
4*CaseFAN Akase Amber series Ultra Quiet.

En de 7950GX2 van CLUB3D.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows Media player speelt ook al paars af :|

• TheZeroorez
  • Niet online
Snel RMA'en die hap, niet op verder sukkelen!

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:50:
Snel RMA'en die hap, niet op verder sukkelen!
Ben ermee bezig :)
Ik vertel hier wel wanneer ik de nieuwe heb.
Zeer goede medewerking van www.Hi-tune.nl , alsook van www.Club3d.nl
Winkel is een aanrader :D alsook Club3d. :)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:42:
[...]

Ben ermee bezig :)
Ik vertel hier wel wanneer ik de nieuwe heb.
Zeer goede medewerking van www.Hi-tune.nl , alsook van www.Club3d.nl
Winkel is een aanrader :D alsook Club3d. :)
ga je nu kappen met je spam voor hitune ?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:19:
Windows Media player speelt ook al paars af :|
Moet je de juiste codec installeren 8)7

Verwijderd

Topicstarter
SYQ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:51:
[...]

ga je nu kappen met je spam voor hitune ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké , ik stop over die winkel.
Maar ik heb een nieuwer probleem.
Mijn videokaart wordt dus niet meer herkend in Cs source en Half life 2.
Ik moet eerst een spel opstarten tegen dat de kaart herkend wordt.

2.) Ik deed daarnet een paar benchmarks van prey en cs source.
Ik haalde bij prey 157fps en bij Cs source 127,4fps.
Beide goede scores.

Nu doe ik na een paar uurtjes hetzelfde opnieuw , dit zijn de scores :
Prey 17fps en Cs source 12fps.

Dit terwijl de ingame performance terwijl ik speel niet veranderd is.
Wat is hier het probleem?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:46:
Oké , ik stop over die winkel.
Maar ik heb een nieuwer probleem.
blabla
Heb je al een nieuwe dan?

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 20:16

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:35:
[...]

Heb al last van die performance halvering sinds vorige week toen het 20°C buiten was , een normaal weer. En nu is het hier ook maar 22°C binnen , ik woon in België :/
En dat opstart probleem heb ik ook al langer :(
Sindsdien ik deze kaart heb.
Sturen de mensen van Hi-Tune misschien niet steeds dezelfde videokaart terug als dit je zoveelste RMA is?

Iig terug gaan en misschien om wisselen voor een andere kaart.

Systeempje

Verwijderd

Topicstarter
Nee , nog niet.
Ik zou de kaart snel moeten hebben.
Daardoor dat ik eerst nog even kijk hoe ik het kan regelen voor de RMA.
Over die altijd dezelfde kaart.. dacht ik ook maar andere biosnummers enzo :)
Dus dat is het al niet.

Verwijderd

Heb je hem al RMA gedaan dan?!?

Want dat zou ik wel doen...
Niet verder sukkelen met brakke meuk :S

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-07 20:57
Ik zou vooral wachten tot dat ding in de fik vliegt en al je hardware kapot gaat.

Ook al is dat onwaarschijnlijk.

Meteen RMA-en , maak het niet erger.

Zij moeten jou een 100% werkend product leveren zo niet dan moeten zij dat vergoeden aldus hun garantie voorwaarden.

En dat je al 3 keer moet RMA-en bij dezelfde winkel is dikke pech , of toch niet?
Pagina: 1