Toon posts:

Asus A8n-Sli Premium Bliksem inslag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met de volgende specs:

Asus A8n-Sli Premium
Amd X2-4800
2x 1gb Coirsair Memory
Xfx 7800gtx extreme
Thermaltake 580wat voeding met powerstation
2x raptor 74gb Sata
2x WD 320gb Sata raid 1

Laats is bij ons in de buurt de bliksem ingeslagen, mijn pc stond aan maar toen ik s'ochtends bij mijn pc kwam was hij uitgegaan. Sindsdien heb ik problemen welgezegt hele vage problemen.
Namelijk 1x per 48 uur ongeveer is mijn windows niet responsive zoals het hoord.
Je kan eigelijk niks meer behalve op de windows toets drukken dan komt het start menu omhoog maar kan je er verder niks mee, dus geen dingen meer aanklikken.
je kan nog ctrl-alt-delete drukken, dan verschijnt de task manager maar ook daar kan je verder niks mee dus niks aanklikken niet verslepen etc.
Het enige wat mij dan nog rest is de power knop indrukken dan sluit windows nog wel af ... herstarten en voila daar is die weer...

Nu vraag ik mij af... wat is er defect.
Ik kan memtest draaien, maar als die zegt dat alles prima is wat zou het dan goed kunnen zijn en hoe kan ik dat testen?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om deze soort van vastloper te reproduceren...
Als het bijv de voeding is... zie je dit dan terug in de voltages. Of als het ergens in het moederbord zit hoe kom ik erachter... want naja er zitten nog al wat chipjes op...
Wie ow Wie helpt mij een oplossing te vinden zodat ik het stukke onderdeel(en) kan vervangen.
Tnx in advance.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het maar een beetje raar 8)7 Ik snap niet dat alle toetsen werken, en bepaalde toetsen weer wel. Start anders eens op met een Knoppix bootcd om erachter te komen als het wel Windows gerelateerd is :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

hmm misschien is je hdd wel kapot aan het gaan. Neem aan dat alle temps enzo wel goed zijn?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Outerspace schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:58:
Ik vind het maar een beetje raar 8)7 Ik snap niet dat alle toetsen werken, en bepaalde toetsen weer wel. Start anders eens op met een Knoppix bootcd om erachter te komen als het wel Windows gerelateerd is :)
Als bij mij windows vast loopt, dan gaat (aan de software kant) ook het startmenu nog open, en ook komt de taskmanager nog wel eens te voorschijn, dit heeft te maken met de verschillende delen van windows die 'simultaam' (ik zeg niet multicore/ multithreaded) lopen.

Echter als je wat start uit het startmenu, wacht die netjes op het vastgelopen deel. en als je het vastgelopen deel wil sluiten met taskmanager, tsja dan loopt die vast omdat het niet lukt.

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:58:
Ik heb windows al 2x opnieuw geinstaleerd

Verwijderd

Topicstarter
De Voltages zijn:

Vcore: 1.33 t/m 1.34
+3.3: 3.26v t/m 3.3v
+5: 4.87v t/m 4.92v
+12: 11.78 t/m 11.84v

Tempraturen

Cpu: 47 Graden
Mobo: 43 graden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 01:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder die er iets over kan melden?

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:08:
[...]

Als bij mij windows vast loopt, dan gaat (aan de software kant) ook het startmenu nog open, en ook komt de taskmanager nog wel eens te voorschijn, dit heeft te maken met de verschillende delen van windows die 'simultaam' (ik zeg niet multicore/ multithreaded) lopen.

Echter als je wat start uit het startmenu, wacht die netjes op het vastgelopen deel. en als je het vastgelopen deel wil sluiten met taskmanager, tsja dan loopt die vast omdat het niet lukt.
Het rare is dat wel bijv Nederland.fm (radiozenders) blijft doorlopen....
dus ineternet explorer /firefox en me soundcard lopen niet vast zo ook me netwerkkaart niet

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het nare bij bliksem inslag is, dat electronica componenten niet alleen defect raken door de inslag zelf of door de piek spanningen die een inslag eventueel kan veroorzaken, wanneer deze inslaat op het lichtnet, maar ook door zeer hoge statische ladingen. De meest uit een lopende onderdelen kunnen defect raken of geraakt zijn. Er bestaat zelfs de kans dat een defect in eerste instantie niet eens merkbaar is, maar pas naar een paar weken of maand "van zich laat horen".

Als ik jou was zou ik eerst gewoon eens de belangrijkste componenten gaan testen en zoals gezegd begin eens met het geheugen en draai memtest86 eens. Geeft deze naar een paar loops geen problemen probeer je processor dan eens aan het werk te zetten daar moet genoeg programmaatjes voor te vinden zijn.

Trek ook eens overbodige kaarten uit je systeem en kijk wat het resultaat is.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 13-09-2006 22:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het klinkt allemaal precies als de dingen die bij mij gebeuren als ik bepaalde spellen draai. Typische vage Windows hangers, en doorgaans onmogelijk de precieze oorzaak te vinden. Zou dus best kunnen dat het allemaal niks met bliksem te maken heeft. In mijn geval verdenk ik de Geforce drivers, maar heb geen ati kaartje om dat te testen.

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:49:
Het nare bij bliksem inslag is, dat electronica componenten niet alleen defect raken door de inslag zelf of door de piek spanningen die een inslag eventueel kan veroorzaken, wanneer deze inslaat op het lichtnet, maar ook door zeer hoge statische ladingen. De meest uit een lopende onderdelen kunnen defect raken of geraakt zijn. Er bestaat zelfs de kans dat een defect in eerste instantie niet eens merkbaar is, maar pas naar een paar weken of maand "van zich laat horen".

Als ik jou was zou ik eerst gewoon eens de belangrijkste componenten gaan testen en zoals gezegd begin eens met het geheugen en draai memtest86 eens. Geeft deze naar een paar loops geen problemen probeer je processor dan eens aan het werk te zetten daar moet genoeg programmaatjes voor te vinden zijn.

Trek ook eens overbodige kaarten uit je systeem en kijk wat het resultaat is.
Memtest heb ik uren gedraait die vind het gelukkig allemaal prima.,..
en aangezien als ie vast staat me geluid nog wel prima door draait denk ik ook niet dat het me sound card is. zo ook mijn netwerk kaart... dan zou de radio stream het namelijk niet meer moeten doen als me kaart het begeeft.... ik denk zelf echt dat het moederbord een tik heb gehad of me voeding maar zoals ik poste lijken alle voltages prima in orde.
Het is jammer dat er niet een moederbord tester is die alle lijntjes test...
ik zal ook me cpu en vga is flink stressen kijken of ik het kan forceren.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm.... heb me cpu een 100%load gegeven en me videokaart 100% gestressed met 3dmark 06.. maar helaas geen geforceerde vastloper...
Ik denk zelf dat het aan het moederbord ligt dat daar een tikkie in zit wie denkt dit ook?
want volgens mij zijn mijn voltages goed..?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1