[batchfile] gebruiker remote/lokaal

Pagina: 1
Acties:

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
ben bezig met user login/logoff logging, ik heb het volgende:

echo %date% %time% User: %username% has logged on to computer: %computername% >> c:\logger.log

nu wil ik kunnen zien of een gebruiker deze login doet via remote desktop of lokaal inlogt.
wat is het batch file commando om te zien of een gebruiker lokaal of via remote desktop is ingelogt?

bij voorbaat dank :)

Coding 4 Fun!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Volgens mij kan dit niet, of je moet flink gaan kloten met WMI, daar zijn misschien scriptjes voor te vinden via Google.

Wat je ook kunt doen is in die RDP opties van de connectende client opgeven welk commando er uitgevoerd moet worden nadat de client connectie heeft gemaakt. Als je daar nou dat scriptje in zet en dan mee laat echo'en dat het een RDP sessie is :)

Of misschien kan je nog wat met je security event logs, daar moet het ook in gelogged worden :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je kunt toch kijken wat de sessionname is ? Als deze console is weet je genoeg tenzij je users zo bijdehand zijn om mstsc/console te gebruiken.

edit:
%SESSIONNAME% is het variabel dus

[ Voor 14% gewijzigd door Herby op 12-09-2006 11:48 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Vincenz0
HerbyNL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:46:
Je kunt toch kijken wat de sessionname is ? Als deze console is weet je genoeg tenzij je users zo bijdehand zijn om mstsc/console te gebruiken.

edit:
bedankt!! dit was precies wat ik nodig had, _/-\o_ _/-\o_

Coding 4 Fun!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

HerbyNL schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:46:

edit:
Lekker achterlijk, ik wist niet dat die ook bestond :? Ik heb net nog wel de output van 'set' zitten lezen.
Er overheen gelezen zeker :)

Naja handig! :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Vincenz0
heb nog een betere gevonden!:
%clientname%

dan zie je welke pc naam de rdp connectie bezit! ;)

bedankt voor julie hulp verder! :)

Coding 4 Fun!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Vincenz0 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:05:
heb nog een betere gevonden!:
%clientname%

dan zie je welke pc naam de rdp connectie bezit! ;-)

bedankt voor julie hulp verder! :-)
Hehe ik zat ook ff bij Set te kijken en te twijfelen tussen welke jij ook nog hebt gevonden.

offtopic:
DeMoN ben je nu al aan het aftakelen :+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Vincenz0
Ik heb de batch file gegeven aan mijn baas die meteen met de opmerking kwam dat de log maximaal 5 mb groot mocht worden (5000 lines oid)

hoe doe ik dit nu weer? :p

Coding 4 Fun!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
@echo off

set fileName=logger.log

call :CHECKFILE "%fileName%"

goto :EOF

:CHECKFILE

if not exist "%~1" echo %~1 does not exist.&goto :EOF

set fileSize=5120000

if /i %~z1 GTR %fileSize% echo %~1 size is greater than %fileSize%, Exit!!&goto :EOF

echo %date% %time% User: %username% has logged on to computer: %computername% >> c:\logger.log

edit: eerder dan die oude Herby :+

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 12-09-2006 14:42 ]

• Vincenz0
ja, maar dat ie de oude lines delete en gewoon nieuwe blijft toevoegen.

Coding 4 Fun!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Doe eens zelf een beete moeite, Vicenz0, het is nog steeds wel GoT waar je op zit en niet beginnerswe b ofzo ;)

Kijk eens naar zaken als "FOR" en dergelijke, dat in combinatie met Demons' voorbeeld moet je al een aardig eind op weg helpen :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Vincenz0 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:47:
ja, maar dat ie de oude lines delete en gewoon nieuwe blijft toevoegen.
Ja dat mag je zelf gaan uitzoeken he, lees je anders ff in :+ Dan leer je er misschien ook nog wat zonder dat je nu elke keer met de eer gaat strijken bij je baas terwijl je lekker zit te gotten :+

Maar op zich als het zo zou mogen dat hij de file bij 5 MB weer helemaal leegmaakt moet je gewoon ervoor zorgen dat bij de 5 MB limit hij hetzelfde commando doet uitvoeren maar dan met > ipv >> En de keer dat de .bat daarna gedraaid zal worden zal hij maar 1 line bevatten en dus weer normaal verder gaan. Als je echt wilt dat de eerste x oude lines worden overschreven moet je ff wat verder spelen of iemand anders hier moet zin hebben om dat klakkeloos voor je neer te tikken maar dat is sowieso niet helemaal de bedoeling hier ;)

offtopic:
ohw ik zie das onze nos'er ele al to the rescue is :*

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 12-09-2006 14:59 ]

Pagina: 1