Oké, ik heb een soort divSlider met ease gemaakt. Als ik maar 1 div wil open en toe klappen mbv deze klasse, geen probleem, dan maakte ik een globale variabele aan die het "object" bevat, maar als ik nou 4 objecten heb kan ik geen gebruik meer maken van m'n globale variabele anders kunnen ze niet allemaal tegelijk open/toeschuiven...
Code:
'k heb me al suf gegoogled en gedaan, maar ik geraak d'r echt niet uit
Tevens heb ik het object al meegegeven als parameter maar dan kregek opnieuw een warrige error dat er een ] ontbrak na m'n object, terwijl ik helemaal geen vierkante haakjes gebruikt heb/had
Een werkend voorbeeld ervan kan je hier bekijken:
http://joggink.be/messagepad (hier is d'r maar 1 divSlider object, en dat is de div met het fomulier), deze werkt zonder problemen maar daar gebruik ik m'n globale variabele...
Code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| var globalSlider = ""; var globalSliderBusy = false; function DivSlider(div, toHeight){ this.div = document.getElementById(div); this.state = true; this.active = false; this.toHeight = toHeight; this.ch = toHeight; } DivSlider.prototype.doSlide = function(){ if (!this.active){ if (this.state){ // window.alert(this); this.doSlideIn(); }else{ // window.alert(this); this.doSlideOut(); } } } DivSlider.prototype.doSlideOut = function(){ var obj = this; window.alert(obj); if ((obj.toHeight - obj.ch) > 1){ obj.ch += Math.ceil(parseInt(obj.toHeight - obj.ch) / 8); obj.div.style.height = obj.ch + "px"; window.setTimeout(obj.doSlideOut, 15); }else{ obj.div.style.height = obj.toHeight + "px"; obj.ch = obj.toHeight; obj.active = false; obj.state = true; obj = ""; objBusy = false; } } DivSlider.prototype.doSlideIn = function(){ var obj = this; window.alert(obj); if (obj.ch > 1){ obj.ch -= Math.ceil(parseInt(obj.ch) / 8); obj.div.style.height = obj.ch + "px"; window.setTimeout(obj.doSlideIn, 15); }else{ obj.div.style.height = 0 + "px"; obj.ch = 0; obj.active = false; obj.state = false; obj = ""; objBusy = false; } } |
'k heb me al suf gegoogled en gedaan, maar ik geraak d'r echt niet uit
Tevens heb ik het object al meegegeven als parameter maar dan kregek opnieuw een warrige error dat er een ] ontbrak na m'n object, terwijl ik helemaal geen vierkante haakjes gebruikt heb/had
Een werkend voorbeeld ervan kan je hier bekijken:
http://joggink.be/messagepad (hier is d'r maar 1 divSlider object, en dat is de div met het fomulier), deze werkt zonder problemen maar daar gebruik ik m'n globale variabele...