Livebox statistieken indicatief of harde feiten?

Pagina: 1
Acties:

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Beste mensen,

Allereerst wil ik even duidelijk maken hier niet te gaan bitchen over snelheden die we wel of niet halen.

Ik ben echter wel benieuwd...

De livebox geeft aan bij z'n ADSL statistieken dat ik een downstream van 16700 kbit heb (16,3 Mbit) maar daadwerkelijke snelheid is ligt ~ 11,5 mbit.

Zijn die adsl-statistieken indicatief of zijn dit harde feiten?

Anders moet ik het probleem gaan zoeken in eigen netwerk of PC

Thanks alvast

Greetz

Marc

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:01

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

16.3Mbit, dat is over ADSL effectief zo'n 1,6MB/s, dat is zo'n 12,8Mbit.

Download eens een 100mb.bin van een snelle Nederlandse server (even googlen op 100mb.bin).

Mijn ervaring bij Wanadoo Family is dat je de maximale snelheid wel haalt, dus als je LiveBox op zo'n 16Mbit intraint, kun je een effectieve downloadsnelheid verwachten van 1.6MB/s.

Bij mij traint de Livebox in op 20480Kbit, en ik haal ongeveer 2MB/s als de andere kant van de lijn het toelaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Kanarie op 12-09-2006 00:13 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• MagnetiO
Yup

Ongeveer 1.6 mb p/s had ik al via een 100 mb file getest

Ik heb de livebox niet aangesloten op Isra punt aangezien deze achter een kast zit verstopt...

Dus gewoon op de eerste dicht bij Isra

Zou het veel uitmaken voor de snelheid?

gr

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:01

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MagnetiO schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:24:
Yup

Ongeveer 1.6 mb p/s had ik al via een 100 mb file getest

Ik heb de livebox niet aangesloten op Isra punt aangezien deze achter een kast zit verstopt...

Dus gewoon op de eerste dicht bij Isra

Zou het veel uitmaken voor de snelheid?

gr
Als je slechte of hele lange (platte) kabels (of kabels over storingveroorzakende apparatuur) hebt naar je livebox kan dat invloed hebben. Je kunt het even snel testen en kijken of het uitmaakt in jouw geval.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• MagnetiO
Ok...

Bedankt iig