Toon posts:

Nieuwe AM2 3800+ X2 / Opstart Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc, zelf samengesteld, en hij geeft wat problemen dus ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen waar het aan ligt.
Ik heb een ASUS M2N4-SLI moederbord aangeschaft met een AMD Athlon 3800+ X2 processor.
Geheugen is een 1GB DDR2 667MHz, CL5, DIMM, Kingston.
Verder heb ik nog een BFG Geforce 7600 GT OC aangeschaft (PCI-E) en een nieuwe voeding van 430 Watt omdat mijn 350 Watt het waarschijnlijk niet zou trekken.
Ik zie net dat het moederbord 800MHz geheugen ondersteund dus mijn 667MHz geheugen zou hij toch gewoon moeten ondersteunen ??

Nu mijn probleem:

Alles netjes aangesloten en ik start de pc op.
De lichtjes van mijn toetsenbord knipperen 1x en er wordt gevraagd of ik op DEL wil klikken om in de bios te komen. Zodra ik dit doe laad hij even en zegt hij "Entering Setup" en dan hangt hij.
Ik heb het al wel 3x gehad dat hij toch in de bios kwam maar dat ik daarin mijn toetsenbord niet kon gebruiken. (hardeschijf en dvd-brander herkende hij wel gewoon zoals ik in 1e instantie kon zien)
Heeft iemand een idee hoe ik hem gewoon kan laten opstarten in de bios MET gebruik van mijn toetsenbord zodat ik de boot-volgorde kan aanpassen.

Alvast bedankt iedereen,
Erik

PS: Ik heb al 3 toetsenborden geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even in mijn moederbord boekje zitten kijken 1GB DDR2 667MHz, CL5, DIMM, Kingston.
Het component nummer = KVR667D2N5_1G
In mijn boekje staat achter dit component nummer ALLEEN B + C (geen A)

A) Supports one module inserted in any slot for a single-channel memory configuration.
B) supports one pair of modules inserted into either the yellow slots or the black slots as one pair of dual-channel memory configuration.
C) Supports two pairs of modules inserted into the yellow and black slots as two pairs of dual-channel memory configuration

Bij de KVR667D2N5_512 (512MB) staat A + B + C.

Kan dit de reden zijn waarom hij bij de bios vastloopt of geen toetsenbord kan gebruiken.
Kan er iemand hierop reageren aub...

gr. Erik

• cgrrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2021
Heb je de laatste bios geinstalleerd? De Asus AM2 mobos zijn nog al geheugen kritisch.

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Check deze topic even. Ook een Asus moederbord:

Problemen met DDR2 en AM2