Planet DNS probleem?

Pagina: 1
Acties:

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Ik heb hier een DNS probleem denk ik.
Mijn internet werkt correct hier, maar anderen kunnen geen verbinding initialiseren met mijn pc.
Verbinding maken met mijn Apache server werkt dus niet, terwijl ik die nodig heb.
Ook traceroutes naar mijn pc lopen vast.
Iemand op IRC vertelde me dat mijn ISP (Planet) waarschijnlijk "DNS reversal" uit heeft gezet.
Nu weet ik niet veel van internet techniek, dus ik vroeg me af of dit op te lossen is of dat ik bij Planet moet gaan klagen.

Netwerk:
Planet Light abbo
Speedtouch 510i
WRT54G v5 (geprobeerd met officiele firmware en met DD-WRT)
2 pc's (een vast en een via wireless)

Zowel mijn webserver, mijn gameserver en mijn emule werken niet meer.

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank,

Cold_Phoenix.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

Staat je server thuis of is het een collocated server ??

Mocht je server thuisstaan kan het een simpel portmapping probleem zijn of een firewall die een beetje tegenwerkt.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

als jij alles aan die kant goed hebt zitten moet je zowiezo te benaderen zijn op je IP adres en op je Hostname die je van Planet heb gekregen ( xxxxxx.speed.planet.nl )

Deze advertentieplaats is te huur!

• PhoenixT
Ik weet zeker dat ik alle instellingen goed heb staan, ik heb de poortconfiguraties van mijn programma's gequadruple-checked met mijn router instellingen en ze staan echt goed. Mijn server staat thuis, trouwens. Als ik op dnsstuff.com een traceroute naar mezelf doe krijg ik dit:

Number of hops: 22
Last hop responding to ICMP: 17, UDP: 18, TCP: 18.
There appears to be a firewall at 213.75.1.6 (hop 18) that blocks ICMP (ping) packets.
There appears to be a firewall at (hop 19) that blocks unwanted UDP packets.
There appears to be a firewall at (hop 19) that blocks unwanted TCP packets.

Als ik mijn hostname intyp in mijn browser, dus <code>.speed.planet.nl dan krijg ik een "De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina" (firefox)
Dit is natuurlijk erg vervelend allemaal, ik denk dat ik Planet maar eens ga opbellen :/

[ Voor 62% gewijzigd door PhoenixT op 12-09-2006 13:34 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
hmmz.. ik had niet goed gelezen..

Maar nog een tip: ga naar www.watismijnip.nl en laat mensen eens naar dat ip-nr connecten. Mocht dit nog niet werken, dan zit er echt iets fout in jou instellingen! (ps mocht je ip 213.75.1.6 zijn, dan werkt het inderdaad nog niet en zitten er instellingen fout).

Overigens.. uit die tracert van dnsstuff --> Een firewall blokkeert signalen, dat kan dus je router zijn, maar ook bijvoorbeeld de XP-SP2 firewall

[ Voor 88% gewijzigd door Sahi_NL op 12-09-2006 13:55 ]

• PhoenixT
Ik heb al verschillende mensen met mijn ip laten connecten (website, gameserver, traceroutes) en ze werkten allemaal niet. Mijn ip is niet 213.75.1.6, maar begint met 86.82. Die 213.75.1.6 is denk ik een server van Planet(?) die de zaak blokkeerd. Verder heb ik mijn firewalls allemaal goed staan, mijn programma's worden niet geblokkeerd, ook de firewall uitzetten helpt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door PhoenixT op 12-09-2006 14:11 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38
Hoe heb je het nu geconfigged?

De 510i is namelijk default een router, in de 10.0.0.x range. Als je daar weer je linksys achter hebt zit je dus dubbel te routeren (en moet je ook dubbel portmappings maken e.d.)

Je kan ook je linksys laten bridgen en je modem het routeren laten doen, of je zet het pptp profiel in je 510 waarbij je de linksys de verbinding met je ISP laat maken.

Dubbel NAT = ellende / onnnodig moeilijk doen. Dubbele portmappings, dubbele mogelijkheid tot fouten, uPNP wat niet werkt, enz.

of je 510i is aan het doodgaan, er is nl een serie met condensator-issues al resulteerd dat meer in linesync-problemen dan met dit probleem

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 12-09-2006 15:20 ]

• Sahi_NL
planet blokt niets naar mijn weten, heb thuis ook div. servertjes gehad. Ik denk dat het echt in je eigen hardware zit..

Wat ik aanraad: zet in je speedtouch de default server op je wrt54G (10.0.0.150????)
(onder napt in je speedtouch)
vervolgens doe je de portmapping/NAT instellingen in je WRT54G

[ Voor 43% gewijzigd door Sahi_NL op 12-09-2006 15:24 ]

• PhoenixT
Dat heb ik allang hoor :)
Ik heb in mijn Speedtouch (10.0.0.138) gewoon Default Server ingesteld naar mijn Linksys (192.168.1.1)
In mijn Linksys heb ik vervolgens poorten 80 en 8080 gemapped naar 192.168.1.100 (mijn server)
Op mijn server heb ik vervolgens geen firewall aanstaan, maar wel een virusscanner.
Resultaat: geen werkende server :(

[ Voor 27% gewijzigd door PhoenixT op 12-09-2006 15:58 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier werkt connecten naar het ip-adres wel, maar naar de hostname niet. DNSReport.com geeft ook een leuke "[ERROR: The parent servers say that the domain ***.speed.planet.nl does not exist.]" terug.

• PhoenixT
Ik heb ook even mijn Planet hostname ingevuld bij DNSreport, dit kwam eruit:
[ERROR: Timed out getting NS data from parent server. Probably not an issue on your end.]

• Sahi_NL
Dan zul je gewoon op IP moeten connecten of (net als ik) even een homeip.net adres aanmoeten maken.
www.dyndns.org

Anyway, zoals ik al zei: Werkt connecten naar ip-adres ook niet? Dan zit het in je eigen routering...

[ Voor 31% gewijzigd door Sahi_NL op 12-09-2006 16:58 . Reden: Toevoeging laatste zin ]

• PhoenixT
Ik heb zo'n dyndns adres al aangemaakt, maar ik denk dat ik een paar uur moet wachten voordat hij actief wordt. Ik zal m'n instellingen nog eens nalopen (voor de duizendste keer :O ) en kijken wat ik vind.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 22:55

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Cold_Phoenix schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:56:
Dat heb ik allang hoor :)
Ik heb in mijn Speedtouch (10.0.0.138) gewoon Default Server ingesteld naar mijn Linksys (192.168.1.1)
In mijn Linksys heb ik vervolgens poorten 80 en 8080 gemapped naar 192.168.1.100 (mijn server)
Op mijn server heb ik vervolgens geen firewall aanstaan, maar wel een virusscanner.
Resultaat: geen werkende server :(
heeft dit ooit gewerkt? Want die ST werkt over het algemeen niet echt lekker in een andere iprange dan 10.*. Daarnaast zal je linksys van de ST standaard een wanip van 10.0.0.* krijgen (ws .1, .2 of .150)

Over je tracert: die hop18 is ws de gateway van planet, en die blocked idd icmp packages. Kan best zijn dat je trace daardoor vast loopt. Direct na de gateway zou overigens jouw ip moeten komen, en als die dingen blocked, werkt het sowieso niet :P

• PhoenixT
Hmm, dat heeft altijd gewerkt.
Maar je wilt dus zeggen dat het adres voor mijn Linksys binnen mijn netwerk 192.168.1.1 is, maar voor de Speedtouch 10.0.0.150 ofzo is?

• Sahi_NL
Inderdaad.. dat klopt..

Je linksys heeft 2 ip adressen.. Een WAN adres en een LAN adres.
Het WAN adres moet in de range van de ST liggen (dus wss 10.0.0.150) het LAN is je 192.168.1.1 adres.
In de ST moet de default server dus ook op 10.0.0.150 staan.

Het is inderdaad wel aan te raden om in die 10.0.0.X range te blijven met de ST ja..

• RammY
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Waarom spoof je het WAN ip van de ST niet door naar je LinkSys WAN kant... dat je dus je ST volledig en alleen als MODEM gebruikt ipv een router...

2 routers achter elkaar vind ik toch zuigend...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 15:29
helemaal eens met rammy
gewoon op speedtouch.nl nieuwe configurator downloaden en dat je speedtouch instellen volgens dhcp spoofing. Je zou ook nog bridging of sip kunnen overwegen zoek daar maar eens op hier op got

Verwijderd

Ik heb hier ook een Speedtouch 510. De Default server (DMZ) functie wordt wel ondersteunt door dit modem, maar als je eenmaal een IP hebt ingevuld en het wil testen blijkt het niet te werken. Ik heb dit nu al bij meerdere mensen gezien dat dit niet werkt (oude en nieuwe versies van de Speedtouch 510).

Je kunt denk ik beter de instelling veranderen naar DHCP spoofing, hierdoor worden de alle router functies uitgeschakeld en zal je Linksys router direct je IP van Planet krijgen. Dit lost gelijk het probleem van dubbele NAT op (wat problemen geeft).

DHCP spoofing met een Alcatel (Thompson) Speedtouch
De (Alcatel) Thomson Speedtouch modems vanaf model 510v4 kunnen worden omgebouwd naar DHCP spoofing (modem) mode. Dit heeft de volgende gevolgen:
De Speedtouch logt dan in met gebruikersnaam en wachtwoord.
De Speedtouch gedraagt zich verder als een modem (bridge) waardoor alles wordt doorgegeven naar het achterliggende apparaat
Het achterliggende apparaat krijgt via DHCP het publieke IP adres.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 08:25 ]

• PhoenixT
Hey bedankt, het werkt nu weer! _/-\o_

Ik vind het nog steeds raar dat ondanks dat ik DMZ aan had staan de data niet goed werd doorgegeven, het kan zijn dat mijn speedtouch mijn Linksys gewoon niet mocht.

Bedankt! :)

Pagina: 1