Toon posts:

Ram te warm : /

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds een half weekje een nieuwe pc, met daarin:

Intel core2duo E6600
Asus p5w-dh deluxe
Asus x1900xtx pci-e
2gb Corsair Twin2x ddr2 pc6400 CL5

Nou draait alles goed, alleen wordt mijn ram gewoon uberheet. Idle iets van rond de 40 á 45 graden, en tijdens een zware app. of game tegen de 60 :S. Mijn moederbord begint dan waarschuwingsbeepjes te geven. Maar ik vind het zo raar, want opzich zou er toch weinig mis met de koeling van RAM kunnen zijn? er zitten 2 case-fans in. Kan dit een productiefout zijn, of is het normaal dat het zo warm wordt.

Gr. Joost

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44
Hoe check je überhaupt de temperatuur van je geheugen :? Voor zover ik weet zitten daar geen tempsensoren op.

The devil is in the details.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 15:08
Ik heb eens RDRAM gehad en daar brandde ik bijna m'n handen aan. Deze waren voorzien van heat spreaders. Ik denk dat je de trigger wat hoger in moet stellen van je BIOS voordat ie piepjes geeft. Controleer de airflow binnen de kast even. Vergeet niet de je mem hoog frequent is en best een beetje hitte zal afgeven...

• mo3lla
Hahn schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:02:
Hoe check je überhaupt de temperatuur van je geheugen :? Voor zover ik weet zitten daar geen tempsensoren op.
Waarschijnlijk doelt ie op de mainboard temps...

Verwijderd

Hoe heb je het geheugen in je mobo staan? Als ze in slot A1 en A2 staan, staan de heatspreaders namelijk erg dicht op elkaar. Een dual channel kitje moet je in slot A1 en B1 zetten. Heb je direct wat meer afstand tussen de reepjes, wat misschien helpt.

Verwijderd

Topicstarter
hm oke dan zal ik dat eens doen dan. maar het ram moet tegen die temps kunnen? en ik heb een fan aan de achterkant van mn kast, en een die via een pvc-buis voor mn cpu hangt. zou dit te weinig zijn? ja ik heb 4x512, dus ze zitten sowieso allemaal vol..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 23:14 ]

• mo3lla
Die fan zorgt niet voor airflow, maar voor CPU koeling. Mocht je de mogelijkheid hebben om nog een fan erin te zetten, plaats deze dan zo hoog mogelijk aan de achterkant van je kast en laat um naar buiten blazen. Desgewenst kun je je nog een fan aan de voorkant plaatsen, laag, en naar binnen gericht.

Ik ga ervanuit dat je een tower hebt...

[ Voor 10% gewijzigd door mo3lla op 11-09-2006 23:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

60 graden is peanuts voor een beetje siliconenchip. Verder hoort dit in feite in Tweaking & Cooling Algemeen, kijk daar een beetje rond, ook in de FAQ aldaar. Drukte om niks, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.