Hallo iedereen,
Ik ben een script aan het maken dat we voor school documentjes kunnen opslaan, maar dit werkt niet. Ik wil de bestanden opslaan in de mysql database zelf, in een mediumblob veld.
Ik krijg dit maar niet voor elkaar, ik heb een file veld in mijn formulier gemaakt (nee ik ben dat met enctype niet vergeten
, en het veld voor het bestand heet 'bestand'), en nu wil ik het dus in de database opslaan met deze code.
Ik krijg na het uitvoeren van deze code geen error, en alle velden worden keurig weggeschreven in de database, alleen blijft de blob volgens phpmyadmin leeg (0 bytes).
Wat doe ik in vredesnaam verkeerd?
Ik ben een script aan het maken dat we voor school documentjes kunnen opslaan, maar dit werkt niet. Ik wil de bestanden opslaan in de mysql database zelf, in een mediumblob veld.
Ik krijg dit maar niet voor elkaar, ik heb een file veld in mijn formulier gemaakt (nee ik ben dat met enctype niet vergeten
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| //connecten met de database doe ik ergens anders in de php file, dit loopt verder prima $tmpName = $_FILES['bestand']['tmp_name']; $fp = fopen($tmpName, 'r'); $data = fread($fp, filesize($tmpName)); $data = addslashes($data); fclose($fp); $str_auteur = addslashes(htmlspecialchars($_POST['auteur'])); $str_titel = addslashes(htmlspecialchars($_POST['titel'])); $str_omschrijving = addslashes(htmlspecialchars($_POST['omschrijving'])); $str_size = $_FILES['bestand']['size']; $str_filename = $_FILES['bestand']['name']; $str_tijd = time(); mysql_query(" INSERT INTO documenten (tijd,auteur,omschrijving,size,titel,filename,approved,data) VALUES ('$str_tijd','$str_auteur','$str_omschrijving','$str_size','$str_titel','$str_filename','n','$data') "); |
Ik krijg na het uitvoeren van deze code geen error, en alle velden worden keurig weggeschreven in de database, alleen blijft de blob volgens phpmyadmin leeg (0 bytes).
Wat doe ik in vredesnaam verkeerd?
hand·te·ke·ning (de ~ (v.))