Pc start niet,Wat kan er stuk zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik had hem al eerder gepost maar met te weinig info,hier dan een stukje info :)

Ok,gister nog lekker gecomputerd en vandaag deed ie het ineens niet meer,ik zet mijn pc aan ,de voeding doet het gewoon,lampje op mijn mobo is aan ,de vinnetjes draaien allemaal netjes en de lichtjes die ik erin heb ook.
Alleen zie ik op mijn scherm alleen "no signal" en ik zie dat het rode lampje van mijn optische muis ook niks doet.
Ik kan dus helemaal niks,niet de bios in,geen windows,ik krijg het opstartscherm van het mobo niet eens te zien.

Wat heb ik zelf allemaal al geprobeerd,ik heb een 2e pc ernaast staan dus dat is wel handig.
* 2 andere monitoren geprobeerd,geen resultaat.
*andere videokaart erin gestopt,1 keer starte ie toen op ,maar ik heb met mijn domme kop de pc weer uitgezet en aangenomen dat dus mijn videokaart stuk was,ik ging die videokaart ook nog even proberen in mijn 2e pc en daar deed hij het wel dus,toen heb ik die videokaart van mijn 2e pc weer in mijn eigen pc gestopt en toen werkte dat ook niet meer :(
*Heb vervolgens mijn geluidskaart en geheugen eruit gehaald,alle stekkers eruit en er weer in gedaan en geheugen en videokaart van mijn 2e pc er in gedaan,nog niks dus.
*Ik heb de batterij eruit gehaald en cmos gereset zoals beschreven in de tweakers.net troubleshooter maar zonder resultaat.
*toen mijn cdrom speler en diskettestation eruit gehaald maar nog niks.
*Ik heb ook wat dingen geprobeerd met mijn aan/uit knop,maar ja als ik de knop indruk gaat de pc gewoon aan dus neem aan dat dat goed is,heeft ook altijd gewerkt.

Ik snap er helemaal niks van,nooit problemen gehad en nu kom ik er echt niet uit,ik heb volgens mij geen ruk systeem want er zit allemaal merk spul in,geen cheapass dus,overklokken heb ik ook nooit gedaan.

Dit is mijn systeem:

Processor Intel Pentium 4 3,00GHz (S478, 512KB, 800MHz FSB, Boxed)
Moederbord Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi)
Intern Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Videokaart Asus Radeon X800 Pro 256MB, AX800 PRO/TD
Harde schijven Western Digital Raptor 76 gb 10000rpm
LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB (7200rpm, USB 2.0, 8MB)
CD-ROM & DVD-ROM drives Pioneer 16x40x, DVD-116 (Retail)
Geluidskaart Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (Retail)
Speakers & Headsets Creative DTT 3500
Netwerkapparatuur 3Com 3C905C-TX-M 10/100Mbit Managed PCI
Realtek NIC01 PCI 10/100Mbps UTP
Modems Alcatel SpeedTouch 546 ADSL2+ modem router (4x 10/100Mbps, Analoog)
Monitor Samsung 940 BF TFT
Behuizing Enermax CS-3188TA (ATX, Geen PSU, Zilver)
Voeding Antec TrueBleu480, 480W (ATX)
Overclocking & Cooling Arctic Cooling Super Silent 4 Pro TC (Socket 478)
2x Coolermate Aluminium Led Fan
Coolermaster DXY-4C1XC-01 chipsetkoeler
Papst 4412 FM (120mm, 2p)
Invoerapparatuur Microsoft IntelliMouse Explorer (USB)
Logitech Deluxe Access Keyboard (PS/2)
Overigen Akasa rounded fdd/hdd cables blue UV

Ik zat zelf te denken aan moederbord stuk ofzo,maar het groene lampje brand gewoon,en voor zover ik kon zien zijn alle condensatoren goed,en zou het misschien met de kast te maken kunnen hebben? of is het gewoon goed als de aan/uit knop werkt.

Ik denk dat ik alle info zo wel genoemd heb,als iemand iets weet of iets dergelijks heeft meegemaakt graag want ik lig er helemaal uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar begint de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter mee :?

Juist ja - voeding. En muv specs meld je daar totaal niets over. Ook heb je geen andere CPU geprobeerd. Wat verwacht je precies dat anderen je vertellen als niet bekend is wat er dan gebeurt?

In je vorige topic gaf ik duidelijk aan dat je *ALLES* van de troubleshooter moest doen mocht een topic zin hebben. Helaas heb je dat in de wind geslagen. Ik weet niet wat er met je systeem mis is - niet omdat ik dom ben, maar omdat je gewoon niet nauwkeurig de stappen volgt en dus gewoon overgeslagen hebt wat van belang is. Dit heeft dus (nog steeds) geen zin :/

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.