Ik zal vast wel iets simpels over het hoofd zien, maar ik loop nu tegen een heel raar probleem aan waar ik na 3 dagen prutsen geen oplossing voor vind (lees: de search en google brachten geen oplossing).
Ik heb een index.php waarin de gekozen pagina wordt geinclude. Ik wil graag op een makkelijke manier een javascript alert naar de gebruiker kunnen sturen, dus ik heb de volgende code onderaan de index.php, net boven de </body> toegevoegd zodat eerst de gevraagde pagina wordt geladen en dan de alert verschijnt:
De laatste twee regels moeten dus de sessie variabele weer weggooien anders krijg je elke keer de alert te zien.
Wanneer ik de melding wil geven:
Nu wordt de alert alleen getoond als ik de regels
uitcomment. De constructie werkt dus prima, maar dan krijg ik dus bij elke volgende pagina waar ik heen ga weer die message te zien die ik al lang gezien heb
Maar als ik ze laat staan (1 van beide is uiteraard voldoende) wordt kennelijk de variabele geleegd voordat de code erboven wordt uitgevoerd 
Ik zie het ff niet meer, jullie wel?
Ik heb een index.php waarin de gekozen pagina wordt geinclude. Ik wil graag op een makkelijke manier een javascript alert naar de gebruiker kunnen sturen, dus ik heb de volgende code onderaan de index.php, net boven de </body> toegevoegd zodat eerst de gevraagde pagina wordt geladen en dan de alert verschijnt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| if ( isset ( $_SESSION['ses_MESSAGE'] ) AND !$_SESSION['ses_MESSAGE'] == "" ) { echo "<script type=\"text/javascript\">\n"; echo " alert ( '" . $_SESSION['ses_MESSAGE'] . "' );\n"; echo "</script>\n"; $_SESSION['ses_MESSAGE'] = ""; unset ( $_SESSION['ses_MESSAGE'] ); } |
De laatste twee regels moeten dus de sessie variabele weer weggooien anders krijg je elke keer de alert te zien.
Wanneer ik de melding wil geven:
PHP:
1
2
3
4
| if ( blnIsValidEmail ( $strEmail ) ) { $_SESSION['ses_MESSAGE'] = $strEmail . " is toegevoegd!"; Redirect ( $strUrl ); } |
Nu wordt de alert alleen getoond als ik de regels
PHP:
1
2
| $_SESSION['ses_MESSAGE'] = ""; unset ( $_SESSION['ses_MESSAGE'] ); |
uitcomment. De constructie werkt dus prima, maar dan krijg ik dus bij elke volgende pagina waar ik heen ga weer die message te zien die ik al lang gezien heb
Ik zie het ff niet meer, jullie wel?