[XP] converteren naar legitieme versie

Pagina: 1
Acties:
  • 11.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht, zonder windows. Mijn broer had nog een cd liggen van windows XP pro, en die heb ik gekregen. Maar installatie hiervan werkte niet. Ik krijg de melding dat de versie van windows geen legitieme versie is. Nu blijkt dat inderdaad zo te zijn. De software maakte deel uit van een massalicentie, die inmiddels verlopen is. Alle productcodes zijn nu geblokkeerd.

Nu ben ik vandaag naar de winkel gegaan, en ik heb nieuwe cd's van windows XP gehaald. Nu had ik verwacht, dat ik in windows gewoon de nieuwe productcode in kon typen en dat het dan klaar zou zijn, maar dat is niet het geval. De website van microsoft stelt voor om online een productcode te kopen die je dan per email opgestuurd krijgt. Hierbij krijg je ook toegang tot een of ander programma die je huidige versie van windows omzet naar een legitieme versie van windows.

Weet iemand of ik dat programmaatje ook kan gebruiken met de producode die ik zojuist aangeschaft heb, of moet ik dan de hele computer opnieuw installeren?

PS: meer informatie over dat programmaatje is hier te vinden:
http://www.microsoft.com/...e9-401e-bf22-13faf3fcd043
klik in dat scherm op 'nu kopen' voor meer informatie

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[google=change product key windows xp] moet wel zelf te vinden zijn denk ik?

[ Voor 0% gewijzigd door mithras op 11-09-2006 21:57 . Reden: spatie 8)7 ]

Verwijderd

Start, uitvoeren, en voer dan dit in: "%SYSTEMROOT%\system32\oobe\msoobe.exe /A"

Met deze kun je wellicht een nieuwe productcode invoeren, eventueel met telefonische hulp.

De geinstaleerde versie en de versie met de code moeten overeenkomen, je moet als je bijvoorbeeld Windows XP Home sp2 NL hebt geinstalleerd ook een legitieme code voor deze versie hebben.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Zo makkelijk is het niet volgens mij. Jij hebt een VLK versie op de computer geinstalleerd, en die pakt geen gewone retail-sleutels.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 15:07
Ik heb hier ook wat miserie, PC die geinstalleerd is geweest met een foute CD, terwijl ie eigenlijk met een andere gedownde XP moest geïnstalleerd zijn. Via de hogeschool heb ik 3 product key's, maar ik krijg ze dus op die PC niet ingesteld, ook niet met foefelen in het register en dergerlijke. Nuja, het kan toch geen kwaad op op het bakje nog eens windows vers te installeren, het is de algemene PC dus is het dikwijls meer aan de gang houden dan schoonhouden...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:13

lordsnow

I know nothing

"Magical Jelly Bean Keyfinder":
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[quote]lordsnow schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:02:
"Magical Jelly Bean Keyfinder":
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml[/quote]
Dat is inderdaad zeer handig als je de CD-key wilt _zien_. Maar de TS is meer geintereseerd in het veranderen van deze sleutel.

Excuses, ik heb te snel gepost.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 11-09-2006 23:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Via google heb ik een pagina gevonden op de site van microsoft die mij in staat stelt de productcode te wijzigen.

Ik heb de nieuwe productcode hier ingevoerd, maar ik krijg de melding dat de code onjuist is. Waarschijnlijk omdat de geregistreerde software voor massalicentie bedoeld is, en de versie die ik nu gekocht heb, niet.

Dan zit er waarschijnlijk dus niks anders op dan opnieuw installeren..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

fsfikke schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:04:
Dat is inderdaad zeer handig als je de CD-key wilt _zien_. Maar de TS is meer geintereseerd in het veranderen van deze sleutel.
Heb je het programma uberhaupt geprobeerd? Via Options menu kan je de key wel veranderen.

(of het uberhaupt werkt weet ik overigens niet, zo ver heb ik het proggie niet geprobeerd ;))

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• lordsnow
  • Laatst online: 04-03 09:13

lordsnow

I know nothing

Gunner schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:13:
[...]

Heb je het programma uberhaupt geprobeerd? Via Options menu kan je de key wel veranderen.

(of het uberhaupt werkt weet ik overigens niet, zo ver heb ik het proggie niet geprobeerd ;))
Dat werkt wel, weet ik uit eigen ervaring ;)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

fsfikke schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:04:
[...]

Bekijk dat tooltje dan eens goed :P Ik heb hiermee ook minder legale keys vervangen door ...eu....h h ..... keys die die melding ieg niet meer weergeven :P <edit>Spuit elf </edit>

[ Voor 3% gewijzigd door Copycat op 11-09-2006 22:16 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:47
lordsnow schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:14:
[...]

Dat werkt wel, weet ik uit eigen ervaring ;)
En dan kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het niet werkt. Tenminste, de meeste gebruikers die een minder legale windowsversie draaien zullen een VLK-versie hebben en na aanschaf van een legale key (of MSDNAA in mijn geval) heb je een niet-VLK key. Bovengenoemd tooltje of de telephone-trick werken dan niet ('Invalid key'). Wat wel werkt is het tooltje van microsoft, met een beetje gegoogle gevonden.
Voor mijn conversie van VLK -> MSDNAA key werkt het in ieder geval :)

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat het laatste werkt van VLK naar Retail.

Na eerst MS gebeld te hebben moest ik aanhoren dat het NIET mogelijk was om een VLK naar een retail key om te zetten en dat ik alles opnieuw moest installeren.

Gelukkig kwam ik bovenstaande link tegen en heb ik de pc nu volledig legitiem gekregen zonder een herinstallatie te moeten doen.

Wel "grappig" dat er een tool van MS is die het allemaal doet voor je terwijl de helpdesk vol blijft houden dat hiet niet kan :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:43:
Wel "grappig" dat er een tool van MS is die het allemaal doet voor je terwijl de helpdesk vol blijft houden dat hiet niet kan :(
Dat komt omdat MSFT geen liefdadigheidsinstelling is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29
Leuk tooltje van microsoft, wil ik de key van mijn pc updaten, gaat hij allerlei files checken en komt dan met de melding dat een paar files van de ati drivers op mijn pc niet geverified kunnen worden en dus kan de key niet geupdate worden :|

Hail to the king baby!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
alt-92 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:09:
[...]

Dan moeten ze dus juist wel zeggen dat het kan.

Nu is het opnieuw moeten installeren van je Windows-installatie een (voor sommige HELE) flinke drempel waardoor ze dus maar gebruik blijven maken van de liefdadigheidsinstellingenversie.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:43:
[...]
Dan moeten ze dus juist wel zeggen dat het kan.
Ehm.. Nee? :)
Dan kan je als MS geen licentie verkopen tenslotte :)
Nu is het opnieuw moeten installeren van je Windows-installatie een (voor sommige HELE) flinke drempel
Mwah. De gemiddelde thuisgebruiker laat dat door $PCshop doen, die ene neptweaker* die een complete reinstall niet aandurft zet ook geen zoden aan de dijk :+

*niet te serieus nemen a.u.b.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:09:
[...]

alt-92 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:38:
[...]

Ehm.. Nee? :)
Dan kan je als MS geen licentie verkopen tenslotte :)
[...]
Dus alleen om extra licenties aan te smeren (wat niet eens aan de orde is, want ongeacht hun antwoord wordt er toch geen nieuwe licentie gekocht, want die is er al, het gaat alleen om extra werk voor een klant), moet men op de servicesdesk liegen over hun eigen produkten?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, er is nog helemaal géén geldige licentie gekocht/aanwezig tot dat moment want een VL is geen end-user licentievorm.

Liegen is dus totaal niet aan de orde.

Extra werk voor de "klant" ook niet, want die had simpelweg geen geldige licentie en dus ook geen recht op support.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 09-07-2007 16:05 ]

• blaataaps
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:01:
Nee, er is nog helemaal géén geldige licentie gekocht/aanwezig tot dat moment want een VL is geen end-user licentievorm.
Dan lees ik denk ik per abuis dat er een retail-key is aangeschaft door Gemineye in "[XP] converteren naar legitieme versie" en Verwijderd in "[XP] converteren naar legitieme versie"
Dus onwaarheden vertellen over je produkten aan iemand die (nog) geen klant lijkt te zijn is geen liegen (of de dus in je zin staat verkeerd?).
Extra werk voor de "klant" ook niet, want die had simpelweg geen geldige licentie en dus ook geen recht op support.
Iemand die een retailversie koopt is een "klant", en pas als die versie geinstalleerd is een klant met recht op support?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
ik denk dat er meer bedoeld wordt dat er eerst gewerkt is met een níét legitieme versie. Je hebt je dus als het ware zélf in de nesten gewerkt. Hiervoor heb je natuurlijk geen support.

you had me at EHLO

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20

Pinjataaa

Hit me!

Je kan XP niet onzetten naar ligitiem met die "hacks" als jellybean enzo.
Je hebt een programma van windows nodig, deze kan je krijgen bij het WGA checken op internet.
Als deze niet lukt kan je het via een repair proberen met de echte windows XP (pro?)

Zo niet, dan moet je et opnieuw installeren.

Ikzelf denk dat ze bij microsoft wel willen helpen, ze zijn immers blij dat je bent overgestapt op een legaal product :)

Met dit programma verander ik altijd de licenties bij klanten
http://www.microsoft.com/...tions.aspx?displaylang=nl

[ Voor 59% gewijzigd door Pinjataaa op 09-07-2007 16:31 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

blaataaps schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:15:
Dus onwaarheden vertellen over je produkten aan iemand die (nog) geen klant lijkt te zijn is geen liegen (of de dus in je zin staat verkeerd?).
Er wordt geen onwaarheid verteld licentietechnisch gezien? :)

Dat iets software-technisch gezien kan wil nog niet zeggen dat het licentie-technisch ook toegestaan is?

• blaataaps
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:54:
[...]

Er wordt geen onwaarheid verteld licentietechnisch gezien? :)
We vertellen dat iets niet kan, terwijl het wel kan, maar omdat de kersverse klant voorheen een schijnbaar illegale versie gebruikte is het geen liegen. Dat bedoel je? Want de klant kan natuurlijk alleen maar vanaf een illegale VLK-installatie komen, en niet van een legitieme.
Dat iets software-technisch gezien kan wil nog niet zeggen dat het licentie-technisch ook toegestaan is?
Beweer ik dat?

Dat niet elke persoon achter de helpdesklijnen dat stuk software kent is prima te begrijpen en verantwoorden, en dat mensen zonder licentie geen support verdienen ook, maar ik snap werkelijk niet dat je goed wil praten dat mochten ze die tool wel kennen, dat ze dat niet vertellen aan een nieuwe klant. Mensen die hun machine legitiem willen maken moet je toch juist helpen en niet schofferen, of zie ik dat fout?

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:01:

Ah een discussie, wat leuk :)

MS kan natuurlijk ook op de klompen aanvoelen dat de meeste illegale versies van Windows met een VLK geinstalleerd zijn. Deze keys zijn werelwijd het meest verpreidt. Vervolgens willen ze dolgraag dat je een legale versie installeert, maar als ik dat op een simpele wijze wil doen (en MS heeft achteraf gezien de tools voor om dit simpel te doen), dan mag ik niet ontevreden zijn als de helpdesk mij er niet op wijst.

Het is wel degelijk extra werk voor de klant (ik ben klant aangezien ik een retail key gekocht heb en deze wil benutten. Daar hoort ook een degelijke support bij). Denk je dat ik erop zit te wachten om een volledige herinstallatie van XP uit te voeren met herinstallatie van office, virusscanner, backprogjes en weet ik al niet wat voor tools? Geschatte werktijd: 2 tot 3 uur, benodigde werktijd met tool van MS: 5 minuten (excl. speurwerk op internet).

Het kan heel goed zijn dat de helpdeskmedewerker niet op de hoogte is van de tool, maar dan deugt er iets niet aan je communucatie naar je mederwerkers toe. Ik ben vast niet de enige met deze vraag en gezien de tool die ze hebben is er al door een stel managers over nagedacht.

Overigens is liegen wel degelijk aan de orde als de medewerker wist dat de tool bestond. Hij zei letterlijk. Bij elke code hoort een bepaald medium waarvan geinstalleerd moet worden. Een herinstallatie vanaf de retail CD is de ENIGE optie..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 15:49 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:20

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:28:
[...]

Denk je dat ik erop zit te wachten om een volledige herinstallatie van XP uit te voeren met herinstallatie van office, virusscanner, backprogjes en weet ik al niet wat voor tools? Geschatte werktijd: 2 tot 3 uur, benodigde werktijd met tool van MS: 5 minuten (excl. speurwerk op internet).
Speurwerk 0 sec. http://www.microsoft.com/...tions.aspx?displaylang=nl

[ Voor 94% gewijzigd door Pinjataaa op 10-07-2007 16:50 ]

Verwijderd

Als je weet wat je moet zoeken is alles makkelijk zoeken :)
De meeste zoekopdrachten die ik uit heb gevoerd leide me naar fora waar iedereen zie dat het niet te doen was.

Ik ben blij dat ik deze thread gevonden heb _/-\o_

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:28:
[...]

Ah een discussie, wat leuk :)

MS kan natuurlijk ook op de klompen aanvoelen dat de meeste illegale versies van Windows met een VLK geinstalleerd zijn. Deze keys zijn werelwijd het meest verpreidt. Vervolgens willen ze dolgraag dat je een legale versie installeert, maar als ik dat op een simpele wijze wil doen (en MS heeft achteraf gezien de tools voor om dit simpel te doen), dan mag ik niet ontevreden zijn als de helpdesk mij er niet op wijst.

Het is wel degelijk extra werk voor de klant (ik ben klant aangezien ik een retail key gekocht heb en deze wil benutten. Daar hoort ook een degelijke support bij). Denk je dat ik erop zit te wachten om een volledige herinstallatie van XP uit te voeren met herinstallatie van office, virusscanner, backprogjes en weet ik al niet wat voor tools? Geschatte werktijd: 2 tot 3 uur, benodigde werktijd met tool van MS: 5 minuten (excl. speurwerk op internet).

Het kan heel goed zijn dat de helpdeskmedewerker niet op de hoogte is van de tool, maar dan deugt er iets niet aan je communucatie naar je mederwerkers toe. Ik ben vast niet de enige met deze vraag en gezien de tool die ze hebben is er al door een stel managers over nagedacht.

Overigens is liegen wel degelijk aan de orde als de medewerker wist dat de tool bestond. Hij zei letterlijk. Bij elke code hoort een bepaald medium waarvan geinstalleerd moet worden. Een herinstallatie vanaf de retail CD is de ENIGE optie..
5 Minuten is wel wat overdreven snel. Ik moest mijn videokaart driver updaten :? en mijn gepatchte uxtheme.dll unpatchen om de tool te kunnen gebruiken :|

Hail to the king baby!

Verwijderd

Het enige wat ik heb moeten doen is een wmp.dll bestand vervangen die beschadigd was. Voor de rest ging de volledige pc gewoon als de brandweer verder. Zonder driver problemen.

Ik heb het hele gebeuren zelfs via RDP uit kunnen voeren.

Ik moet er wel bij zeggen dat het om een standaard werkstation gaat van iemand die thuis mag werken van de baas. Er is was dus geen exotische hardware aanwezig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 17:15 ]

Pagina: 1