Toon posts:

Beeldscherm slaapstand...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb pas bij mijn opa m'n oude pc neergeplant en ben 'm vandaag gewoon zoals gewoonlijk netjes gaan aansluiten... De pc draait, maar het beeldscherm gaat continu in slaapstand (vanaf het moment dattie opstart, geen beeld dus...) Nu heb ik een andere scherm gebruikt om te kijken of 'ie daar hetzelfde deed en jahoor... weer... Toen heb ik er een andere (oudere) videokaart in gedaan, maar ook dit hielp niet... Ik heb ook alles opnieuw aangesloten in en aan de pc, met weer hetzelfde effect.. |:(

Hierbij mijn kreet om hulp! Iemand nog ideeën? Alvast bedankt, JV O-)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

klinkt als te hoge refresh-rate en/of te hoge resolutie,
maar de mensen van V&B weten er vast meer vanaf

OH >> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 09:43
Slechte kabel misschien? Die zijn vaak zwaar, "hangen" aan een monitor en op een gegeven moment buigen ze te ver door, waardoor er vanbinnen wat kapot gaat.

Ik zou een beetje met de kabel bewegen en kijken of daardoor de monitor uitvalt.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Aan de kabels kan het niet liggen, want ik heb beidde schermen geprobeerd en ze doen het alletwee niet.. Maar zodra ik ze bijvoorbeeld op m'n laptop aansluit doen ze het wél gewoon... Kan het zijn dat ze misschien te weinig power krijgen, wat wel raar zo zijn aangezien ze het gewoon gedaan hebben met deze pc..?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 14:52

keur0000

-------- N O N E --------

[quote]Oscar the Grouch schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:59:
klinkt als te hoge refresh-rate en/of te hoge resolutie,

Volledig mee eens, refresh op 60 Hz vast zetten en resolutie op max 800x600.
Dit kun je alleen doen met een werkend scherm ;)
trouwens wel vreemd dat je bij het bios ook niks te zien krijgt :? weet je zeker dat je schermen goed zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door keur0000 op 13-09-2006 13:21 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 100% cker.. aangezien ik mijn 'oude' tft scherm nu als 2e scherm bij m'n laptop heb aangesloten... Is het mogelijk dat het aan de hardeschijf ligt op één of andere manier?... Dat 'ie dus eigenlijk gewoon niet goed opstart de computer en dat er niks mis is met of de videokaart of de schermen? Want dan probeer ik het gewoon met een andere HD..

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 14:52

keur0000

-------- N O N E --------

Je zou ook alle niet nodige delen er af kunnen koppelen, dus alleen mobo+proc+1xmemory+videokaart en kijken of je beeld krijgt

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1