Gigabit router: welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 23:11
Situatie is als volgt:

4 pc's, 1 server
kabelinternet (22/2)
af en toe "gast" pc's of notebooks

momenteel 1 8-poorts router (Linksys)

Ik wil alles overdoen naar gigabit, maar welke router kan ik het beste nemen? De server is het belangrijkste. Ik heb nog geen gigabit routers zonder switch gevonden zodat ik een losse switch kan nemen en ook nog geen routers + switch met meer dan 4 poorten, dus ik zal waarschijnlijk een router met switch ingebouwd + extra switch moeten kopen?

Ik wil geen rotzooi, het moet goed spul zijn en heel veel connecties tegelijk aankunnen en er niet bij 300 connecties tegelijk eruit knallen. Ik wil in ieder geval 2 pc's en de server op 1 gigabit draaien (de andere pc's staan niet altijd aan).

Ik heb wel e.e.a. bekeken en kom uit op weer een Linksys of een D-Link gaming router (maar ik heb geen xbox ofzo en game nagenoeg niet online, gaming is dus niet belangrijk, maar die router kan meer dan alleen gaming natuurlijk).

Hebben jullie tips voor de beste gigabit router die veel data tegelijk aankan en goed en stabiel is? hij staat namelijk 24/7 aan, het hele jaar door.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom gooi je niet een 2e netwerkkaart in die server en laat je die router spelen. Kan veel meer dan een gewone router en is veel beter in routeren voor de beperkte hoeveelheden verkeer

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
In principe is de aanschaf van 1 losse Switch voldoende. Gebruik de uplink om door te koppelen naar de router (deze snelheid is maximaal 20MBit).

Als alle andere toestellen op de GBit switch zitte, zal de snelheid onderling ook zo blijven (aangezien elke poort onafhankelijk van elkaar de snelheid negotieert).

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Lees de topics over 'glasvezel' en 'router' eens door hier (use the search), daar zal je 1) een paar dure Cisco's tegenkomen 2) de oplossing van Trailblazer ^

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 23:11
de server is een webserver, die ga ik dus niet als router gebruiken, dat kost me geheid resources etc.

Ik zoek echt een router, een goede, maar wel voor een normale prijs (cisco, 3com etc. wordt net even te veel).

Zolang het maar een verbetering is ten opzichte van nu zou het al heel wat zijn.

Hij moet ook wel goed in te stellen zijn via webmanagement. Met de door de webfreakz aanbevolen zoekopdracht kom ik niets tegen wat ik zoek.

[ Voor 19% gewijzigd door RealAlcatraZ op 11-09-2006 21:55 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Een andere optie (zoals hierthuis):

Cisco 2620/2621 als router (kan tot 100MBit aan): deze vind je voor +/- 150€ op eBay en Aanverwanten
en hieraan een "simpele" 1GBit switch.

Ben je voor +/- 200-250€ gesteld

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak, ga eens kijken in de hoofdgroep Netwerken...
- waar dan ook op GoT is de bedoeling dat je zelf inzet toont. "dit moet het kunnen, dit is het budget, zoeken jullie het ff voor me uit" is gewoon niet des Tweakers. Ga eerst even zelf op zoek :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.