[Arctic Alpine 64] Stille broertje van freezer pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
Hoi,

ik ben aan het denken om een nieuwe cpu-cooler te installeren omdat ik de stock van mijn A64 3000+ winnie toch wel wat te luidruchtig vind.
Ik had eerst de Arctic Freezer 64 PRO ,deze dus 18 € op het oog, maar toen zag ik de Alpine 64 staan: klik 10 €

Het lijkt mij een mooi compromis(=half zo goedkope/stille koeler, die weliswaar iets minder goed koelt) tussen koeling en absolute stilte.

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit product?

Weet iemand trouwens iets van de Silencer Ultra64 TC klik 11 € ?

alvast bedankt _/-\o_

edit: Ik heb het topic [cooling] Arctic Cooling ervaring topic... bekeken maar vind er daar niets over? :? . Verder heb ik al een paar reviews gelezen, maar zou graag wat persoonlijke meningen krijgen.

excuseer voor de opmaak, ben deze nog niet zo gewend ;)

[ Voor 13% gewijzigd door kcRogue op 11-09-2006 21:32 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Ik heb die Ultra TC, wel een relax dingetje, redelijk stil.
Alleen mijn MOBO regelt de snelheid en die koeler ook nog eens. Dus hij draait erg langzaam mijn proc is altijd 55’C daardoor, maar als ik hem dan 10 uur volop belast is hij dat nog steeds doordat het compenseerd. Verder wel een fijn ding :)

Verwijderd

ik heb op 2 pc's ( 1 x amd64 3400+ en 1 x Core 2 Extreme ) een artic freezer zitten en ben er zeer tevreden over. zeer mooie koelingsprestaties voor dat geld en geluid valt mij ook alles mee. Wel goed stofvrij houden .

Verwijderd

Ik heb ervaring met zowel de de Silencer Ultra64 TC als de freezer

De freezer koelt absoluut beter maar als je niet gaat overclocken e.d. is de Silencer Ultra64 TC eigenlijk perfect.

Geen omkijken naar en hij regelt zelf de temps !

Ik had een 3500+ (overclocked naar 4200+) en die hield hij idle op 35 en stessed op 49

Stressed ging hij dan naar 2000 rpm of zo en idle zo rond de 900 rpm

• kcRogue
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:15:
De freezer koelt absoluut beter maar als je niet gaat overclocken e.d. is de Silencer Ultra64 TC eigenlijk perfect.
Ik OC de 3000+ nu +450 MHz (250MHz x 9), idle is ie +-39°, stressed 50°. Ik neem aan dat die waarden bij elke andere koeler die ik erop zet gaan dalen, het gaat wat mij betreft dus over de stilheid ;)

Die Silencer Ultra64 TC interesseert mij dan ook, maar niemand een ervaring met die alpine dingetjes? Die zouden namelijk (volgens de website van AC weliswaar) beter koelen en (gemiddeld) minder lawaai maken.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik heb nu de Alpine 64 en had voorheen de Silencer64 Ultra TC. Laatstgenoemde was beduidend stiller en koelde vrijwel net zo goed.

^ Wat hij zegt.

• kcRogue
Ok bedankt allemaal, ik bestel dus de Arctic Silencer Ultra64 TC :)

/irrelevant maar toch interessant ;)
ook bestel ik de "Recom 120mm fan met blue blades 19dBA" voor 8 €, want ik heb de indruk dat papst het met de Papst 4412F/2 GLL, 120 x 120 x 25 mm, 70 m³/h, 18 dBa niet veel beter doet, en twee keer zo veel kost. Als die ledjes me irriteren, zal er wel een kabeltje te knippen zijn ;)
/

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De Alphine is volgens Arctic zelf het stilst. Deze is namelijk 0.86 sone.
De Freezer Pro 0.8 sone en de Silencer Ultra64 TC 0.4-1.5 sone. (temperatuur gestuurd)
Ik zou zelf voor de Alphine gaan. Is de nieuwste koeler van Arctic en met cool & quit wordt deze nog stiller.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:17
Je bedoelt Q/Smart-Fan. Cool 'n' Quiet klokt alleen de CPU terug (veel gemaakte fout). Ik blijf erbij dat de Silencer64 stiller is.

^ Wat hij zegt.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Z-Dragon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:58:
Je bedoelt Q/Smart-Fan. Cool 'n' Quiet klokt alleen de CPU terug (veel gemaakte fout). Ik blijf erbij dat de Silencer64 stiller is.
Dat hij daarmee de cpu terug klokt weet ik.. Maar zelf heb ik Q-fan ook aanstaan dus gaat hij automatisch langzamer lopen bij het gebruik van C&Q. (de fan)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

FutureCow

(C) FutureCow

past de silencer64 ook op een AM2 socket?

• kcRogue
FutureCow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:41:
past de silencer64 ook op een AM2 socket?
De koeler past op socket 754, 939 en 940 processors.
Pagina: 1