thuisnetwerk > gegevens @Home

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 10:47
ik ben bezig met een thuisnetwerk en moet Host Name en Domain Name invullen in de setup wizard van m'n router. Mijn host name is toch dat c123456-a, maar wat is de domain name?

Verwijderd

Hoi :) Welkom op GoT.

Er worden wat dingen van je verwacht voordat je een topic opent, met bijv wat heb je zelf al gedaan? Heb je de handleiding doorgezocht? Heb je @home website geraadpleegd?

Een kleine tip dan maar : De hostname moet je in je router invoeren, inclusief een Mac adress (maar dat is niet nodig perse). Het domeinnaam moet je laten zoals het is (want dat gaat mogelijk alleen om je Thuisnetwerk domeinnaam).

Verwijderd

IDONS zou zulk veldjes benutten kunnen door op vertrouwd domein basis het domeintjes beheren toe te laten.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 15:41 ]

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 10:47
sorry ik was er al anderhalf uur mee bezig wat me normaal een kwartier kost om zo'n netwerk aan te leggen.. ik was er zo zat van dat ik geeneens zin meer had om alles uit te leggen en gewoon m'n host en domain name wou... maar toen zei je dus dat je die domain name moest laten staan dus die moest al automatisch ingevuld worden. dus ik nog maar een keer door de wizard lopen met een andere setting en hoppa, hij deed.. dus bedankt :)

Verwijderd

Geen probleem. Opzetten van @home kabelinternet via een router is een peace of cake ;)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

markvt

Peppi Cola

Probeer @home als domein in te vullen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02
Domain name mag je zelf verzinnen, maar het makelijkste is om home.nl te nemen, dan werken al die DNS namen van @home nog (mail, proxy, en start etc in plaats van mail.home.nl etc).

en in princiepe is het enige wat je voor @ home nodig hebt in je router de CCnaam en in bepaalde plaatsen het mac adress van de orginele netwerkkaart.

Verwijderd

en in bepaalde plaatsen het mac adress van de orginele netwerkkaart
Kan ook opgelost worden door de modem te resetten :) De modem "leert" namelijk het mac adress. Maar natuurlijk kan je die gewoon kopieren in de router's interface.
Pagina: 1