Toon posts:

Systeem is er mee opgehouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb ineens een systeem dat er geen zin meer in heeft. Ik had een netjes draaiende Asus P4P800 met 2x Seagate Baracuda IDE's, Asus G4 FX5600 grafische kaart. Niks aan het handje.

Nu waren de lagers van de GPU koeler kaduk, dus nieuwe Zallman koeler erop gezet, en aangezien mijn hdd's redelijk vol waren, een Seagate Baracuda S-Ata erbij willen zetten.

Alles netjes ingebouwd, voeding weer en wat gebeurde er: helemaal nada. Alleen zwart scherm en dat was het dan. Van alles al geprobeerd, maar krijg het systeem niet meer in de lucht.

Vandaag een oude AMD Athlon geprobeerd, maar zelfde verhaal. Alleen zwart scherm en verder niks meer.

Iemand enig idee wat er loos kan zijn, want dit is zwaar naadje...

Alvast bedankt,

John

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 20:07
Voeding trekt het niet?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb je alle stroomkabels etc. nagelopen in je pc?

En brand het lampje van je moederbord wel?

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Voeding nagemeten, en geeft gewoon voldoende spanning. Is een Thermaltake Silentpower 480watt trouwens, dus die moet toch wel wat aankunnen.

Led op mijn oude Asus ging ook netjes aan, alle fans draaien, led's van de cd/dvd speler gaan ook aan.

AMD Athlon moederbord (MSI K7 pro) geeft hetzelfde probleem. Andere voeding geprobeerd, ook daar geen verbetering.

Krijg dus bij biede geen BIOS scherm te zien, laat staan de rest...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus 2 configuraties gebruikt om het e.e.a. te uitsluiten? Je hebt dus het mobo, de CPU en de voeding uitgesloten. Wat zijn verder de andere overeenkomsten van deze systemen? Ik ga uit van harddisks, videokaart en eventueel geheugen. Deze blijven dan over als verdachten. Sluit deze eens stuk voor stuk uit.
Pagina: 1