Toon posts:

iFrame: HTML pagina's mogen niet in google gevonden worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is de volgende: Ik heb een simpele site gemaakt met een iFrame en een paar images als knoppen ( www.outflow.nl ). Iedere knop laadt een los html-bestand in het iFrame, best logisch. Nu is mijn probleem dat google ook zoekresultaten geeft die direct naar de losse html-pagina leiden zonder op mijn index te komen.
voorbeeld: ik toets in google: outflow oosterhout programmering
het derde resultaat is: OUTFLOW Oosterhout, de culturele hangout (www.outflow.nl) en is zo'n losse pagina.

De bezoeker heeft dan dus niet de volledige informatie voor zijn neus. Ik heb geprobeert een code van een redirect in de losse html-pagina's te zetten, maar dit werkt niet (hij laadt dan natuurlijk de volledige index opnieuw in mijn iFrame). Wie weet hoe ik dit op kan lossen zodat mensen geen verkeerde site te zien krijgen maar gewoon de index?

Alvast bedankt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Er zijn JSjes die zorgen dat je pagina wel juist in het frame geladen worden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan de HTML-files die in de iframe moeten komen te staan toch in een andere map zetten, waar je een robots.txt in zet, waardoor geen enkele spider die map doorzoekt? :)

Of je laadt een JS'je, waarmee je controleerd of je pagina in het (i)frame zit, zo niet -> Redirect naar pagina in de iframe, echter kan je dat weer makkelijk omzeilen door je JS uit te zetten... ;)

And then again... Waarom verbieden dat Google op zo'n pagina komt? Als je bijv. je website zonder iframes maakt (wat ook mogelijk is natuurlijk) heb je heel dit probleem ook niet en hoef je het dus ook niet te tackle'n... ;)

* CH4OS snapt trouwens ook niet helemaal waarom je (i)frames zou gebruiken in je website tegenwoordig...

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2006 20:53 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk GJ, ik weet dat iFrames niet echt professioneel zijn. Ik moet de site ook in CSS gaan bouwen, maar ik moest deze site even snel maken en aangezien ik geen webdesigner ben (maar amateur-doe-het-zelver), heb ik voor deze redelijk simpel toe te passen techniek gekozen. Dat is de reden :)

Je .txt verhaal begrijp ik, ga ik proberen...... dat JavaScript trucje is me nog wat onduidelijk, mischien kun je het iets toelichten?

Thanx Jeroen
Pagina: 1