Toon posts:

Meerwaarde standalone dvd-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik mijn oude Harman Kardon hk6500 vervangen door een AVR235..
Nu zit ik echter te twijfelen of ik ook een Harman Kardon DVD-27 zal aanschaffen.

Mijn situatie:
Ik heb een HTPC met M-audio Revolution 5.1. Deze wordt op mijn nieuwe versterker aangesloten via de digital out.
Mijn 32" LCD scherm (komt zeer binnenkort) zal op mijn videokaart aangesloten worden via de DVI aansluiten.

Theoretisch zou ik dus een dvdtje kunnen kijken via mijn pc op mijn tv met perfect geluid en beeld.

Nu vraag ik me hardop af: Is de kwaliteit op deze manier vergelijkbaar met de kwaliteit van het beeld met een goede dvd-speler zoals de Harman Kardon DVD-27?

Ik kijk af en toe een filmpje, maar ben geen moviefreak...

Is het de moeite waard die 150 euro extra uit te geven?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eens goed rondzoeken. 150 euro extra voor een DVD-speler hoeft namelijk helemaal niet, met name de AVR235 wordt vaak icm de DVD27 verkocht als set - en dat scheelt knaken :)
Bovendien, als ik zie wat een dergelijke set bij bijvoorbeeld de mediamarkt kost en wat ie bij http://www.pick2pay.nl/ kost...dan is het best de moeite om eens wat rond te kijken voor een leuke aanbieding.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Bij correct in rotterrdam betaal ik 399 voor de AVR235...dat is minder als de 457 euro @ pick2pay

Het gaat bij er niet om wat het kost, het gaat mij meer om de meerwaarde van een standalone dvd-speler tov een htpc met goede geluidkaart en lcd op dvi :)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Qua beeldkwaliteit schijnt een HTPC juist de meerwaarde te hebben.

http://www.hardware.info/...lers_met_de_grond_gelijk/

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zowel een stand alone dvd speler (Marantz DV6600) als een HTPC. De dvd speler doet aan upscaling. Ik moet zeggen dat het beeld hiervan veel mooier is als van de HTPC. Nu weet ik wel dat je de HTPC ook aan upscaling kunt laten doen, maar dan is mij veel te veel gepruts met instellingen binnen FFDshow, Reclock en weet ik hoe die vermoeiend vervelende programma's ook mogen heten.

Vreemd genoeg klinkt het digitale geluid van mijn Marantz ook nog eens veel beter dan van de Soundstorm chip die in mijn HTPC zit.

Conclusie: op het gebied van gebruiksgemak, beeld en geluidskwaliteit geniet een goede standalone dvd speler bij mij de voorkeur.