if broken it is, fix it you should
Geef eens wat meer info: Welke nintendo? Pics? Hoe was het aangesloten?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Het is van een oude 8-bit nitendo, specs heb ik niet alleen een defecte print. Nu alleen de modulator nog.Sprite_tm schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:06:
Geef eens wat meer info: Welke nintendo? Pics? Hoe was het aangesloten?
Ik ben er inmiddels achter dat ps1 en ps2 voor powersitch zijn en deze met elkaar verbonden moet worden om de modulator (en nintendo) van stroom te voorzien (aan te zetten). Als ik heb aan zet komt op vcc 5v dc te staan dus dat is goed. Hij is inmiddels aan!
Echter heb ik nu het kanaal gevonden alleen is het signaal heel erg zwak, ik hoor overigens alleen geluid (deze gaat van dvdaudio uit naar de 'a'-pin.) Beeld heb ik helemaal niet.
Ik heb het gevoel dat het signaal te zwak is voor de modulator.
Massa's heb ik alle aan de behuizing gemaakt (zoals de andere connectoren dat ook hebben)
[ Voor 5% gewijzigd door elgringo op 12-09-2006 14:39 ]
Bedenk wel dat video-signalen vrij hoogfrequent zijn, dus dat je niet zomaar een en ander met losse draadjes aan elkaar kunt knopen; dan kun je namelijk veel kwaliteitsverlies verwachten.elgringo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:38:
[...]
Het is van een oude 8-bit nitendo, specs heb ik niet alleen een defecte print. Nu alleen de modulator nog.
Ik ben er inmiddels achter dat ps1 en ps2 voor powersitch zijn en deze met elkaar verbonden moet worden om de modulator (en nintendo) van stroom te voorzien (aan te zetten). Als ik heb aan zet komt op vcc 5v dc te staan dus dat is goed. Hij is inmiddels aan!
Echter heb ik nu het kanaal gevonden alleen is het signaal heel erg zwak, ik hoor overigens alleen geluid (deze gaat van dvdaudio uit naar de 'a'-pin.) Beeld heb ik helemaal niet.
Ik heb het gevoel dat het signaal te zwak is voor de modulator.
Massa's heb ik alle aan de behuizing gemaakt (zoals de andere connectoren dat ook hebben)
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Ik gebruik een doorgeknipte composite kabel, waarvan ik de kern op v aansluit en de mantel op de betalen behuizing (waar ook de massa van composite uit, etc. op zit).Gwannoes schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:20:
[...]
Bedenk wel dat video-signalen vrij hoogfrequent zijn, dus dat je niet zomaar een en ander met losse draadjes aan elkaar kunt knopen; dan kun je namelijk veel kwaliteitsverlies verwachten.
Ik heb het gevoel dat ik niet het correcte signaal aanbiedt
Lijkt me goed, mits je de uiteindjes kort genoeg houdtelgringo schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:16:
[...]
Ik gebruik een doorgeknipte composite kabel, waarvan ik de kern op v aansluit en de mantel op de betalen behuizing (waar ook de massa van composite uit, etc. op zit).
Wat biedt je precies aan dan? Composiet?Ik heb het gevoel dat ik niet het correcte signaal aanbiedt
Misschien heb je ook een foto van de modulator, dan kunnen we ons wat beter voorstellen waar we het over hebben...
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Verwijderd
Hoezo waarom moet er spanning uit komen?? Lijkt me eerder de voeding van het ding.vcc spanning uit waarschijnlijk
als je beeld krijgt, biedt je het correcte signaal aan...
Ik kan me trouwens van de NES herinneren dat er een aparte aansluiting was voor composiet (geel), terwijl die voor de demodulator werd gebruikt zwart was...
Maar het is erg lang geleden (10 jaar)
Ik kan me trouwens van de NES herinneren dat er een aparte aansluiting was voor composiet (geel), terwijl die voor de demodulator werd gebruikt zwart was...
Maar het is erg lang geleden (10 jaar)
[ Voor 63% gewijzigd door MeMoRy op 13-09-2006 15:38 ]
U vraagt, wij antwoorden.
Pagina: 1