Beste Tweakers,
Ik heb het volgende (nogal vreemde) probleem, ik werk al enige tijd op een (in mijn eigen lokale netwerk geplaatste) CVS op mijn linux machine. Ik gebruikte dit voor de ontwikkeling van mijn PHP applicaties in PHPEclipse met de volgende instellingen:

Nu ben ik bezig met de overgestap naar Zend Development Studio, alleen krijg ik het daarin niet voor elkaar om verbinding te maken met mijn CVS server
De instellingen die ik geprobeerd heb zijn onder anderen:

Maar deze instellingen geven vervolgens de melding:
Ik ben niet echt een exper op dit gebied, wellicht zie ik wat over het hoofd. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!
Ik heb het volgende (nogal vreemde) probleem, ik werk al enige tijd op een (in mijn eigen lokale netwerk geplaatste) CVS op mijn linux machine. Ik gebruikte dit voor de ontwikkeling van mijn PHP applicaties in PHPEclipse met de volgende instellingen:

Nu ben ik bezig met de overgestap naar Zend Development Studio, alleen krijg ik het daarin niet voor elkaar om verbinding te maken met mijn CVS server
De instellingen die ik geprobeerd heb zijn onder anderen:

Maar deze instellingen geven vervolgens de melding:
Als ik de instellingen verander (:extssh:wouter@192.168.1.3:/var/lib/cvs naar :pserver:wouter@192.168.1.3:/var/lib/cvs) krijg ik de melding:D:\Program Files (x86)\Zend\ZendStudio-5.2.0\bin\SourceControl\cvs\cvs.exe -d :extssh:wouter@192.168.1.3:/var/lib/cvs checkout C2G
cvs.exe checkout: Unknown method (`extssh') in CVSROOT.
cvs.exe [checkout aborted]: Bad CVSROOT: `:extssh:wouter@192.168.1.3:/var/lib/cvs'.
cvs command finished with exit code 1
Ik heb op google gezogd en kwam terecht bij deze pagina, maar dit werkt helaas ook niet, ook deze pagina bied helaas geen oplossingD:\Program Files (x86)\Zend\ZendStudio-5.2.0\bin\SourceControl\cvs\cvs.exe -d :pserver:wouter@192.168.1.3:/var/lib/cvs checkout C2G
cvs.exe [checkout aborted]: connect to 192.168.1.3(192.168.1.3):2401 failed: Connection refused
cvs command finished with exit code 1
Ik ben niet echt een exper op dit gebied, wellicht zie ik wat over het hoofd. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen!
[ Dislect ]