Toon posts:

[TFT] auto adjust werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung Syncmaster 205BW TFT scherm. Ik wil wat instellingen wijzigen in het OSD, maar dit wil niet echt vlotten; autoadjust werkt niet (krijg melding: "auto adjustment not available" .), ook werken bepaalde opties niet zoals "fine" en " coarse" (het OSD geeft bij deze functies aan: not available). Monitor is via DVI aangesloten. De Samsung site + manual zeggen hier niks over....

toevallig klikte ik net ergens tegenaan; volgens mij is autoadjust niet beschikbaar omdat monitor via DVI aangesloten is...... Geldt dit dan ook voor beide opties die ook niet werken?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 19:18 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat doen de opties fine en coarse? Iig kan auto-adjusten niet omdat het idd DVI is. Het digitale signaal wordt al goed geplaatst, dus kan je het niet adjusten.

Verwijderd

Topicstarter
Mithras86 schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:24:
Wat doen de opties fine en coarse? Iig kan auto-adjusten niet omdat het idd DVI is. Het digitale signaal wordt al goed geplaatst, dus kan je het niet adjusten.
Dan denk ik dat ik die opties ook niet kan gebruiken ivm DVI, ik kan niet testen omdat ik geen sub-d kabel heb :( .

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 15:13
De optie auto adjustment werkt niet als je DVI gebruikt.
wel met een Dsub.

heb ook een Samsung 205BW en uitgetest

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Auto-adjust is dan ook helemaal niet nodig met DVI, dat is het mooie ervan. Dat zal ook voor die andere opties wel gelden.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Een videokaart 'rekent' digitaal, zendt het signaal via subD analoog en vervolgens wordt het signaal weer op een raster (tft) digitaal weergeeft. Om zichtbare verstoringen te voorkomen is het noodzakelijk dat je de gerenderde pixels 1:1 weergeeft met de physieke pixels op je scherm.
De functies die jij noemt worden gebruikt om die aanpassingen te maken. Als je het signaal via DVI verstuurt gaan al die dingen per definitie al goed, dus een aanpassing (voor zover je dat zou willen) maakt het alleen slechter.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1