3e scherm heeft te klein beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Hallo,

Ik heb net een derde scherm aan mijn pc gehangen, door er een PCI videokaart bij te steken. Ik heb dus nu een AGP kaart én een PCI kaart.

AGP: NVIDIA GForce 6200
PCI: Matrox Millenium II PCI

Ik heb de juiste drivers bij Matrox gedownload en "het werkt" Ofwel ik heb het beeld kunnen spreiden over de 3 schermen.

Het probleem is nu dat het 3e scherm (PCI) een te klein beeld geeft. NIET de resolutie maar het daadwerkelijk beeldoppervlakte. Normaal kun je dit op je monitor instellen, via een OSD. Maar bij deze Philps Brilliance 107 (CM8800) kan dit niet. Via de Matrox driver/software kon ik dit ook aan passen. Echter dit is veel te weinig. Ik heb aan alle kanten zwarte banden van 2 tot 3 CM.

Bestaat er een tooltje om dit toch nog aan te passen? Ik heb al gezocht maar ik kan niets bruikbaars vinden. Ik heb drivers voor de montor gevonden, maar die zijn alleen voor windows 95. Dit wil dus ook niet werken.

Alles is goed geinstaleerd

Iemand.....?

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde monitor en had dezelfde problemen. Door het een en ander te proberen met de vernieuwingsfrequentie heb ik uiteindelijk de juiste grootte gekregen. Bij mij is dit 72 Hz, maar misschien is dit voor jou een andere frequentie, gewoon alles even proberen.

• World Citizen
Oke dit is me nu ook gelukt alleen dan wel op een resolutie van 1024... En mijn andere 2 monitoren staan op 1280.... Beetje jammer maar ik open er toch alleen internet pagina's met tutorials voor 3Dmax op :)

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:44
kan je het beeld niet gewoon met die knopjes uitrekken/verplaatsen ofzo ?

Inventaris | WhatPulse

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Decon Frost schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:50:
Oke dit is me nu ook gelukt alleen dan wel op een resolutie van 1024... En mijn andere 2 monitoren staan op 1280.... Beetje jammer maar ik open er toch alleen internet pagina's met tutorials voor 3Dmax op :)
Klopt ja, bij mij deed ie het ook maat tot 1024.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dat Ultramon nog wat kan doen. Voor 2 of meer schermen is het een super proggie.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 23:33

SpamLame

niks

appel22 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:52:
kan je het beeld niet gewoon met die knopjes uitrekken/verplaatsen ofzo ?
Neen de Cm8800 heeft alleen software om dat soort dingen aan te passen

[ Voor 0% gewijzigd door SpamLame op 12-09-2006 00:31 . Reden: tiepvaute ]

• World Citizen
PilatuS schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:23:
Misschien dat Ultramon nog wat kan doen. Voor 2 of meer schermen is het een super proggie.
Damn Dit progje is leuk. Ik ben nog aan het zoeken maar ik denk dat het wel gaat lukken.

Thanks

• World Citizen
Nee helaas kan ik niet mijn beeldoppervlakte aanpassen, maar desondanks ODE!!!!!

Wat een super Tool

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ode? :?
Hulde :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• World Citizen
offtopic:
Ode aan PilatuS
Hulde aan Ultramon

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Decon Frost schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:21:
offtopic:
Ode aan PilatuS
Hulde aan Ultramon
offtopic:
:)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44

BCC

Meestal wil openschroeven en aan wat pot metertjes draaien dan wel helpen. Pas alleen wel op dat je niet ge-electrocuteerd wordt!

En als je een heel oud scherm hebt: Deze zijn gemaakt om een zwarte rand om het scherm te hebben. Iets met bolling van de beeldbuis enzo. Maar een Brilliace moet dat wel kunnen IMHO.

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 12-09-2006 20:20 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• World Citizen
BCC schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:16:
Meestal wil openschroeven en aan wat pot metertjes draaien dan wel helpen. Pas alleen wel op dat je niet ge-electrocuteerd wordt!

En als je een heel oud scherm hebt: Deze zijn gemaakt om een zwarte rand om het scherm te hebben. Iets met bolling van de beeldbuis enzo. Maar een Brilliace moet dat wel kunnen IMHO.
Dit heb ik ooit gedaan, om zo een 22" te proberen te redden........ Niet doen dus 8)7 (althans ik niet meer)
Pagina: 1